Jag håller på att bli lurad, vad att göra?

Permalänk
Medlem

Fattar inte att trådskaparen är så blåst.

Man skall inte tro att alla människor är ärliga!

Förskott eller EvE är de som gäller!

Förstått nu!? VAVAVAVAVA!?!??!?!?!

ONT: Kötta han!!

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem

Bedragare

Gör så att du nästa gång, om du nu vågar, säljer/köper med blockets betalgaranti. Än så länge e det gratis och funkar hur bra som helst. Det är ett säkert sätt att genomföra köpet på.
Tråkigt att han är en sån sketstövel som inte vill betala!
Om du nu har saker du vill sälja tex ett nätaggregat (northQ, Antec...) på 400W kan du ju kontakta mig så betalar jag mer än gärna

Dani

Permalänk

Var ett tag sedan han åkte dit.. Kan det ha hänt något tro? =/
Är det här i Stockholm så kan jag hänga med om du inte åkt ännu. Om han skulle stänga dörren så är det bara att slå sönder fönster, försöka storma in i huset och kräva honom på stålar. Kanske paja bilen hans..

Hör av dig i ett PM om du någon som hänger på!

Visa signatur

PANG PÅ RÖBETA! :-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smach_punk
Var ett tag sedan han åkte dit.. Kan det ha hänt något tro? =/
Är det här i Stockholm så kan jag hänga med om du inte åkt ännu. Om han skulle stänga dörren så är det bara att slå sönder fönster, försöka storma in i huset och kräva honom på stålar. Kanske paja bilen hans..

Hör av dig i ett PM om du någon som hänger på!

Det är 400 kr det gäller.

Så det känns som att dina metoder är väl hårda.

Visa signatur

***
**
*

Permalänk

jag har inte åkt till honom ännu då han plötsligt hörde av sig i torsdags, alltså en dag innan jag skulle till honom. Han lovade att sätta in pengarna på kontot men jag har inte sett röken av dem än. Därför åker jag till honom nu på fredag, tar med mig en polare också ifall han börjar tjafsa o så, smurfen_82 han bor i sthlm, tror inte det behövs så mkt våld. Jag ger honom tre alternativ:
1) pengar + transportkostnader
2) mina grejjor + transportkostnader
3) ja, ta till lite våld skadar väl inte

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk

Vart i Stockholm bor han? Hoppas Haninge!

Visa signatur

PANG PÅ RÖBETA! :-)

Permalänk
Medlem

Hur gick det egentligen?!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

lasse har dött

Killen valde alternativ:

4) lite våld skadar + behålla grejerna.

Permalänk

Bra att du har bestämt i förväg att polisen ändå inte kommer hjälpa dig.

Har kompisar som har fått liknande brott utredna.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk

Jag åkte hem till honom. Knackade på dörren och betedde mig så vänligt det gick. Han såg väldigt förvånad ut när jag presenterade mig. Chockad rättare sagt. Han hade inga pengar på sig då men jag sade att jag kunde vänta så jag gick in och satte mig i hans soffa och glodde på tv medan han åkte in till stan och tog ut pengar. Det bästa är att hans flickvän var där och hon fick veta allt. Hon såg inte glad ut

Han skyllde på att det inte gick att överföra pengarna till mitt konto, visst

Det kändes att han inte hade mycket att komma med. Jag begärde soppapengar (200kr) och han sa inget utan ok

Tack för alla era råd. För er som blir utsatta för sådant, gör som jag, det funkar!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig för dig ! Det verkade inte vara någon proffesionel bedgragar iaf

Permalänk
Medlem

Ja, det lät gött.. Skönt att det fixade sig. Du tog inte ut någon kompensation från hans flickvän medan han hämtade pengar?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Så jävla rätt... Blir glad av att höra vad du gjorde. Blir så irriterad på folk som får ta massa skit och sen inte gör något åt det.

Fan vad kul att flickvänen var där. Så jävla äg!

Permalänk

Hahaha, jävlar vad bra! Tro fan att han vart förvånad. Han hade nog aldrig trott att någon skulle göra sig sådant besvär för 400:-. till dig!

Permalänk

Haha, ett screenshot (läs IRLshot eller foto) på hans min skulle inte vara helt fel

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daolo
Ja, det lät gött.. Skönt att det fixade sig. Du tog inte ut någon kompensation från hans flickvän medan han hämtade pengar?

Hehe eller hur

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk

Hur gick det med flickvännen? Lite ränta måste man väll kunna begära...

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

haha,fan vad förvånad han måste ha blivit!

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

Klockrent.

Alla fall någon som tar tag i saken och inte snackar.
Tummen upp för dig.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Inaktiv

Haha så ägd! Kul att nån äntligen visar hur man gör med sånna som luras..

Permalänk
Medlem

Du skulle stulit något från honom medans du var där, för att sedan förstöra det. Av vilken anledning? Don't have one.

Permalänk
Medlem

hehe, detta var riktigt nice... Snopet om inte annat för han som försökt lura lasse_legosoldat

det roliga var när du gick in o satte dig o kolla på tv o berättade för hans flickvän :D:D

sånt här är verkligen roligt att läsa

Permalänk
Avstängd

ahhaha, du skulle haft med en smygkamera och filmat allt ^^"

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
hehe, detta var riktigt nice... Snopet om inte annat för han som försökt lura lasse_legosoldat

det roliga var när du gick in o satte dig o kolla på tv o berättade för hans flickvän :D:D

sånt här är verkligen roligt att läsa

En till rolig grejj var att han verkade inte vilja att jag och hans flickvän stannade hemma samtidigt så ville han inte att jag ska vara hemma själv så det uppstod en konstig situation där han inte kunde säga det öppet för hans flickvän utan försökte ge henne ett tecken å så. Hon förstod ingenting... De såg ut att ha en myskväll som jag "råkade" förstöra

En kamera skulle inte vara helt fel!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

gött att det löste sig!
den grabben kommer nog inte försöka sig på samma sak igen!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

haha

förstörd myskväll kosta honom bergis mer än 400:- + 200:-

Permalänk

Hehe det löste sig bättre än jag trodde.
Om jag var ensam skulle jag inte gått med på några soppapengar (du hade inte behövt åka), men lätt att säga nej när ens tjej kollar på -_-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Hehe det löste sig bättre än jag trodde.
Om jag var ensam skulle jag inte gått med på några soppapengar (du hade inte behövt åka), men lätt att säga nej när ens tjej kollar på -_-

Varför skulle inte du det? Att åka till honom var tydligen det enda sättet att få honom att betala då han ignorerar mina samtal och mejl.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Anlita Baltic Inkasso

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyponny
han dog visst :P:/

Yup he´s dead.
To bad.