BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killerclown
Hmm.. hur får jag fram fps:en i spelet då.. jag letar snart ihjäl mej..:(

Hur kan du då missat BF2-FAQn?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Summa summarum efter dagens tester, laborationer och fantyg:

Jag har fått spela EN (1) hel runda idag. Resten av gångerna har jag åkt ut inom 5 minuter. Fortfarande samma felmeddelande. (Losing key packets). Brosan har kunnat spela hur bra som helst. Inga av de förslag jag hittat har hjälpt, till och med installerat om spelet 2 gånger. Seriöst, så här nära ett raseriutbrott har jag aldrig varit, vill aldrig komma såhär nära igen. Så har nån något/några tips så tas dessa gärna emot.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Summa summarum efter dagens tester, laborationer och fantyg:

Jag har fått spela EN (1) hel runda idag. Resten av gångerna har jag åkt ut inom 5 minuter. Fortfarande samma felmeddelande. (Losing key packets). Brosan har kunnat spela hur bra som helst. Inga av de förslag jag hittat har hjälpt, till och med installerat om spelet 2 gånger. Seriöst, så här nära ett raseriutbrott har jag aldrig varit, vill aldrig komma såhär nära igen. Så har nån något/några tips så tas dessa gärna emot.

Kolla på Connection Settings som finns under Option...
Är den på 256 kbps eller på Lan(T1) ??
Men iaf... om den e på 256 kbps , testa att ändra till Lan, och tvärtom om den e på Lan....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

När jag försöker skapa ett account via BF2 demot så får jag detta meddelandet:
"The server has refused the connection."

Jag har öppna portar och avstängd brandvägg. Vad är problemet egentligen?

EDIT: Stängde av Peerguardian 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Orsaken till att serverbrowsern inte är fixad från demot är ju såklart att spelet släpptes för tillverkning någon eller några dagar innan demot kom ut. Det är lite svårt att fixa saker när skivorna redan håller på att "tryckas"

Sér inte hur det hindrar Dice från att släppa en patch som löser problemen. Klart de har fattat att serverbrowsern har brister, de har ju testat spelet galet mycket. Finns ju säkert riktigt bra avtal med Gamespy där. Dålig browser = fler folk laddar hem Gamespy.

Hoppas det kommer en fix snart..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapse
När jag försöker skapa ett account via BF2 demot så får jag detta meddelandet:
"The server has refused the connection."

Jag har öppna portar och avstängd brandvägg. Vad är problemet egentligen?

EDIT: Stängde av Peerguardian 2.

Jag fick samma problem , fixade nytt ip nr o då va det igång igen , funka klockrent . Om du har BBB så finns den ett enkelt program som byter ip snabbt om du ej vet hur du skall göra i cmd.

Om inte gå in i cmd (komandotolken)

Skriv ipconfig /release

Sen ipconfig /renew

Sen ska du ha fått nytt ip , ibland funkar det ej med BBB o då får du tanka hem programmet som finns på deras hemsida så kommer du få ett nytt ip.

EDIT : Läste lite snabbt såg att du löste problemet

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk

vet inte riktigt var jag ska skriva det här men det är både spelrelaterat och bf2relaterat samtidigt som det har med datorn att göra...iaf så är det så här att ibland så startar datorn bara om sig när jag lirar bf2...och när den gör de så blir skärmen svart precis innan inloggningsskärmen ska visas i windows så jag får starta om datorn tills det fungerar och det kan ta hur många gånger som helst... det har hela tiden bara hänt i bf2 tills igår när jag spelade world of warcraft och stängde ner spelet..då hände samma sak? aldrig hänt innan jag installerade bf2.... någon som har nån aning? det är inte fel på minnena iaf..

Permalänk
Medlem

Låter som ett värmeproblem på din cpu.

Permalänk

nej det är det inte iheller =/ har kollat med logg på den o den håller ca 40 grader vid full load.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Kolla på Connection Settings som finns under Option...
Är den på 256 kbps eller på Lan(T1) ??
Men iaf... om den e på 256 kbps , testa att ändra till Lan, och tvärtom om den e på Lan....

Jo, testat det in och ut ett tiotal gånger idag. Men...

Underligt nog hittade jag en server som inte slängde mig medsamma, fick till och med spela tills jag ville sluta. Så kanske jag har packet loss mot EA's servrar? Men det är fortfarande skumt att brosan kan spela på EA's och inte åka ut för det. Vilket å andra sidan måste betyda att vi inte har packet loss mot EA. Underligt, underligt. Månne det skulle vara switchen vi har imellan oss. Får ta och prova det imorrn.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hedersmedlem

En ganska omfattande lista av buggar och andra saker som man kan tycka bör fixas i BF2:

http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=1653&postdays=0&po...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
En ganska omfattande lista av buggar och andra saker som man kan tycka bör fixas i BF2:

http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=1653&postdays=0&po...

Jävlar va mycket... men bra....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Då var Advanced Tactical Center släppt. Ett sorts program som man ska kunna lägga upp strategier i till BF2. För de som vill testa så finns det att ladda ner på följande länk.

http://www.foolishentertainment.com/index.asp?p=3&s=1&c=39

Edit: Ett exempel på hur det kan se ut:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag får darriga ben och svettningar i pannan....min knappskräck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Då var Advanced Tactical Center släppt. Ett sorts program som man ska kunna lägga upp strategier i till BF2.

Tur att folk är så bra på att följa strategier Springer mest rundor som yra höns ändå. Och varför har alla sån skräck för att vara Commander? Jag får alltid vara det. Vet inte om det har att göra med att det är svårare att få poäng när man är det...

Edit-> Sen är det ju en del jobb att vara C oxå, mindre FPS, men ofta spelar 20 spelare utan C mot ett lag som har det, och vem vinner tror ni...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

argh vad frustrerad man blir :/ just lirat några rundor inne på en av bredbandsbolagets servrar.. visst, pingen är fin, men allt annat är åt helvete

de som lirar där har IQ som fiskar, och den som lyckas bli vald till commander glömmer antingen bort helt att han är commander, eller så går han afk..

sen att de stängt av så man inte kan köra mutinity vote eller votekicka gör ju bara saken ännu värre.. GG BBB..

"Tur att folk är så bra på att följa strategier, Springer mest rundor som yra höns ändå."

Programmet är avsett för klanspel, i public finns det inget som heter taktik..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Tur att folk är så bra på att följa strategier Springer mest rundor som yra höns ändå. Och varför har alla sån skräck för att vara Commander? Jag får alltid vara det. Vet inte om det har att göra med att det är svårare att få poäng när man är det...

Edit-> Sen är det ju en del jobb att vara C oxå, mindre FPS, men ofta spelar 20 spelare utan C mot ett lag som har det, och vem vinner tror ni...

Jag håller med, det är fan mest dåligt lagspel, alla springer omkring och gör som de vill, blir ju inte direkt kul då. Och squadledarna ger inga order.

Jag brukar också få vara commander rätt ofta, tycker det inte är några problem att skrapa ihop poäng direkt, jag brukar ofta vinna när jag är det, mycket poäng på artelleribombningar. Men givetvis så får man ju en massa minuspoäng av en del idioter...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Hedersmedlem

Mashtuur City spelas på tok för lite. Skitrolig karta. Op. Clean Sweep är i gengäld en karta jag inte gillar alls.

Det värsta med att vara commander är att man samtidigt måste vara "handyman" och springa och laga artilleriet hela tiden. Det verkar nämligen vara något som ingen annan sysslar med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Mashtuur City spelas på tok för lite. Skitrolig karta. Op. Clean Sweep är i gengäld en karta jag inte gillar alls.

Det värsta med att vara commander är att man samtidigt måste vara "handyman" och springa och laga artilleriet hela tiden. Det verkar nämligen vara något som ingen annan sysslar med.

Mashtuur är riktigt sjysst ja, tycker den är roligare stadsbana än Strike at karkand, inte lika trångt mellan husen om man säger så
Ett tips när du är commander och behöver laga nått, släpp supplies i närheten av det som behöver lagas, så fixar det sig Supply-lådan lagar biffen på en halvminut

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

Läste precis en tråd på bf2.se om "fusk". Dvs. att tre personer går ihop och fixar poäng. En kille knivar ihjäl den andra och sen revivar den tredje honom osv. Killen som just nu ligger 1:a på listan har onekligen gjort detta:

http://bf2stats.ausgamers.com/stats/44479050/

Eller vad sägs om 4306 "knivningar" och 2629 "revivningar"? Så trött man blir. Sånt här måste EA hålla koll på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Läste precis en tråd på bf2.se om "fusk". Dvs. att tre personer går ihop och fixar poäng. En kille knivar ihjäl den andra och sen revivar den tredje honom osv. Killen som just nu ligger 1:a på listan har onekligen gjort detta:

http://bf2stats.ausgamers.com/stats/44479050/

Eller vad sägs om 4306 "knivningar" och 2629 "revivningar"? Så trött man blir. Sånt här måste EA hålla koll på.

ja och ? det är väl inte fusk, låt folk kanske spela dom själva vill.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja och ? det är väl inte fusk, låt folk kanske spela dom själva vill.

Kanske inte fusk i den bemärkelsen, men det är ju i alla fall förbannat osportsligt. Sånt där borde defintivt inte vara tillåtet på rankade servrar. Kan folk inte spela ordentligt så skall de fan inte ha en massa poäng.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Kanske inte fusk i den bemärkelsen, men det är ju i alla fall förbannat osportsligt. Sånt där borde defintivt inte vara tillåtet på rankade servrar. Kan folk inte spela ordentligt så skall de fan inte ha en massa poäng.

Håller helt och hållet med dig !!! En annan sliter för sina poäng ...

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Läste precis en tråd på bf2.se om "fusk". Dvs. att tre personer går ihop och fixar poäng. En kille knivar ihjäl den andra och sen revivar den tredje honom osv. Killen som just nu ligger 1:a på listan har onekligen gjort detta:

http://bf2stats.ausgamers.com/stats/44479050/

Eller vad sägs om 4306 "knivningar" och 2629 "revivningar"? Så trött man blir. Sånt här måste EA hålla koll på.

Det är bra att man inte får så bra "rewards" för då hade man blivit surare.
Fårstår inte hur dom orkar hålla på, jag skulle tröttna efter 15min.
Man får jue bara låsa upp vapen i reward som man kan redan vid 1000 poäng så
jag fattar inte varför dom har så bråttom.

Permalänk
Medlem

såntdär ska EA hålla koll på har de sagt, sen om de verkligen gör det återstår att se..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Tur att folk är så bra på att följa strategier Springer mest rundor som yra höns ändå. Och varför har alla sån skräck för att vara Commander? Jag får alltid vara det. Vet inte om det har att göra med att det är svårare att få poäng när man är det...

Edit-> Sen är det ju en del jobb att vara C oxå, mindre FPS, men ofta spelar 20 spelare utan C mot ett lag som har det, och vem vinner tror ni...

Hela spelet segar ner efter att jag zoomat in kartan som commander, får ni andra samma problem? Tex kan jag knappt köra fordon i 3djeperson efter det, tokjobbigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Läste precis en tråd på bf2.se om "fusk". Dvs. att tre personer går ihop och fixar poäng. En kille knivar ihjäl den andra och sen revivar den tredje honom osv. Killen som just nu ligger 1:a på listan har onekligen gjort detta:

http://bf2stats.ausgamers.com/stats/44479050/

Eller vad sägs om 4306 "knivningar" och 2629 "revivningar"? Så trött man blir. Sånt här måste EA hålla koll på.

haha man kan ju bara skratta... Hur f*n orkar dom?
70 timmars spelande

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Läste precis en tråd på bf2.se om "fusk". Dvs. att tre personer går ihop och fixar poäng. En kille knivar ihjäl den andra och sen revivar den tredje honom osv. Killen som just nu ligger 1:a på listan har onekligen gjort detta:

http://bf2stats.ausgamers.com/stats/44479050/

Eller vad sägs om 4306 "knivningar" och 2629 "revivningar"? Så trött man blir. Sånt här måste EA hålla koll på.

Dice har sagt i intervjuer att dom håller koll på sådant. Folk som har larvigt mycket poäng som uppenbart är någon form av fusk kommer få sitt konto avstängt eller dylikt. Just nu har dom väl fullt upp med att fixa patchar. Fast det är och andra sidan EA som ska sköta servrarna och sådant.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Jag håller med, det är fan mest dåligt lagspel, alla springer omkring och gör som de vill, blir ju inte direkt kul då. Och squadledarna ger inga order.

Jag brukar också få vara commander rätt ofta, tycker det inte är några problem att skrapa ihop poäng direkt, jag brukar ofta vinna när jag är det, mycket poäng på artelleribombningar. Men givetvis så får man ju en massa minuspoäng av en del idioter...

Jo visst får man poäng, men precis som du säger så finns det >idioter< som, fast man skriftligen varnar för artilleriet, springer in och blir dödade av det. Och det är rätt många minus om det händer frekvent, vilket det faktiskt gör *artillerigalning*

Är det någon som kan svara på vad man får poäng för som Commander? Att man dödar folk med artilleri är givet, men vad mer? Om man "upptäcker" enemyunits som sedan blir dödade?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

http://www.gigashare.com/files/embed/748915217.html
sådär gör fuskarna, för er som undrar..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!