BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
ifall man har låst upp ett vapen, kan man ångra sig o låsa upp en annan?

Nej tyvärr

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem

http://www.bfcentral.se/forum/showthread.php?t=7717

edit: btw, kul att de första 4a på leaderborden är fuskare
http://jrm.cc/bf2stats/

sen ännu fler lite längre ner är fuskare också.. sjukt vad många det finns.. vissa har normala stats, bortsett från deras kill streak på 600 som avslöjar dem >_< de tror väl att de varit smarta när de bytt vapen lite då och då som de dödat stackarn med.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Dom borde fan banna fuskarna

Permalänk
Medlem

Men tror ni inte EA kommer med ett "filter" där en spelare har samma kill på en fi. 400 ggr i rad?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

det får vi hoppas.. ett killstreak på mer än 50, bara det är ju rätt ovanligt...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som har fått en medalj som inte är en vanlig guld, silver eller brons-medalj? Dessa är de enda jag inte har kommit åt alls än. Iof så står det rätt höga krav för dessa på IGN.

Jag har faktiskt ett purple heart. Fråga mig inte riktigt varför, men det har jag iaf.

Appropå commanders, det var en finurlig sak som jag märkte som jag missat.

När man kör Commander så kan man ju zooma in två gånger på sin tactical map, och då ser man ju en förhållandevis detaljerad ovanförblick på ungefär en "flagbas" storlek, om satelitdisken är fungerande.

Det som är finurligt med den vyn är ju att man faktiskt ser vänner och fiender springa omkring (eller åkandes), och således kan man högerklicka på fi och markera dem (spotted).

Omtyckt av commanders att markera ut fiender trots att UAV:n är någon annanstans. (Gör det också lättare att placera ut artilleri).

//C

Permalänk

Vilka banor är stadskrig?

Känner att min ljuvliga ksp inte kommer till sin rätt på öppna banor när man blir antingen manglad av tanks eller sprängd till månen av flyg.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Vilka banor är stadskrig?

Känner att min ljuvliga ksp inte kommer till sin rätt på öppna banor när man blir antingen manglad av tanks eller sprängd till månen av flyg.

Strike at Karakand, Sharqi (stava) Pennisula, Mashtuur (stava) City

Någon mer kanske

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Jag har faktiskt ett purple heart. Fråga mig inte riktigt varför, men det har jag iaf.

5 kills, 20 death.. så svårt är det att få ett purple heart iaf ska iaf se till så att jag aldrig får en sån medalj, trots att jag är stats(se medalj&gadget)-bög

fick btw veteran pistol badge idag

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan köra LAN på större baner än 16 player? Och då menar jag MED bootar!!!

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått nån Purple Heart än :/
Har fan 19 guld, 19 silver och 8 brons medaljer.... men ingen Purple Heart

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
5 kills, 20 death.. så svårt är det att få ett purple heart iaf ska iaf se till så att jag aldrig får en sån medalj, trots att jag är stats(se medalj&gadget)-bög

fick btw veteran pistol badge idag

Ehm, ingen MERIT att få det då direkt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ehm, ingen MERIT att få det då direkt?

Känns inte som det 8-).

Låter som den tiden då jag försökte förfina mina helikopterfärdigheter. Kan inte påstå att mitt flygande var fullkomligt stabilt (min joystick verkar inte ha något riktigt bra kalibrerad centerläge, så den drar sig lite hela tiden). Nu går det lite bättre, även om det är lite gungigt, men det är ENDAST för att undvika fiende-eld 8-).

Nåja, nu har jag en sådan iaf 8-)

EDIT: Tittade på IGN's medaljlista. Beskrivningen av purple heart säger:
Combat Rating: Outstanding, Battlefield Commendation

Hur kan 5 kills och att ha dött 20 gånger vara outstanding? Ett ord som catastrophic känns mer likt det 8-)

//C

Permalänk
Medlem

Mm... om det är nån som borde få en Purple Heart så är det jag

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Relik 📜

Ska det inte vara tvärt om?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
En rättelse bara. Det har vart olagligt att ladda hem programvara/spel ett par år nu. Lagen som började gälla nu 1 juli gällde film/musik.

Men för övrigt, gismozthebear köp spelet.

En rättelse till. Att äga piratkopierad, copyrighted musik/spel/film har varit olagligt ett bra tag. Och om man tankar det så äger man det, förutsatt att man får hem det givetvis.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ska det inte vara tvärt om?

purple heart ges väl till såna som blivit sårade i strid osv, folk som "sewger" med andra ord i "riktiga" krig så är det väl gulligt att ha en sån, men i bf2 betyder det väl bara att man inte gjort så bra ifrån sig

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
purple heart ges väl till såna som blivit sårade i strid osv, folk som "sewger" med andra ord i "riktiga" krig så är det väl gulligt att ha en sån, men i bf2 betyder det väl bara att man inte gjort så bra ifrån sig

Visst, Purple Heart ges till de som blivit skadade i strid. Å andra sidan är det väldigt prestigefyllt med ett Purple Heart eftersom det betyder att man deltagit aktivt i strider och (förmodligen) gjort en del heroiska saker, så man kan ju se det som både positivt och negativt.

DICE verkar se det som något positivt

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Jag har testat alla möjliga varianter och drivrutiner. P4 2.4. 1024 Ram. GT6800 256.
Några tips??

Edit// ehh hur publicerar man en bild?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Jag har testat alla möjliga varianter och drivrutiner. P4 2.4. 1024 Ram. GT6800 256.
Några tips??

C:\Documents and Settings\Mattias A\Mina dokument\Mina bilder...

Edit// ehh hur publicerar man en bild?

Du kan inte länka bilder från din hårdisk, du måste lägga upp dom på en server.
Nu ser alla vad du heter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Jag har testat alla möjliga varianter och drivrutiner. P4 2.4. 1024 Ram. GT6800 256.
Några tips??

C:\Documents and Settings\Mattias A\Mina dokument\Mina bilder...

Edit// ehh hur publicerar man en bild?

För det första kanske du ska låta bli att försöka länka till en bild via sökvägen på din dator

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan köra LAN på större baner än 16 player? Och då menar jag MED bootar!!! jag vill gärna köra på större kartor med mera bootar!!! vet ingen hur man gör???

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
För det första kanske du ska låta bli att försöka länka till en bild via sökvägen på din dator

Kanske inte världens lättaste att veta, jag har undrat samma sak. Väntar på den dagen då man inte blir idiotförklarad på swec så fort man försöker sig fram med något. Btw dumt att det inte går att ladda upp en bild till en swecserver. Typ blocketstil.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Tack Zonyk för din empati, det gäller att tänka efter innan man sticker ut hakan och ställer en fråga, många man stampar på tårna tydligen. Trodde givetvis att bilden laddades upp per automatik eller hokus-pokus, eller nått sånt, mest glad att jag fick till sökvägen överhuvudtaget.
//Mattias

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Kanske inte världens lättaste att veta, jag har undrat samma sak. Väntar på den dagen då man inte blir idiotförklarad på swec så fort man försöker sig fram med något. Btw dumt att det inte går att ladda upp en bild till en swecserver. Typ blocketstil.

:

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Rapporterade idag minst 10 sidor med BF2 hacks till research@evenbalance.com

Lägg gärna denna e-mail adress i första inlägget så kanske vi får bukt med dom flesta fuskarna!

Punkbuster rapport av fusk: research@evenbalance.com

Permalänk
Medlem

Asså...
Uppdaterar dem verkligen Punkbuster??

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
En rättelse till. Att äga piratkopierad, copyrighted musik/spel/film har varit olagligt ett bra tag. Och om man tankar det så äger man det, förutsatt att man får hem det givetvis.

Nej det finns inget i svensk lag som förbjuder innehav av piratkopierade produkter

Citat:

www.Anripiratbyran.com
Tillgängliggörande av piratkopior
Den som bjuder ut eller sprider piratkopior, oavsett om man ger bort dem eller säljer dem, olovligen sprider skyddat material via ftp, file-sharing eller liknande, gör sig skyldig till upphovsrättsintrång. Straffet för brott mot upphovsrättslagen är böter eller fängelse upp till två år. Ovanpå straffet kommer ett krav på skadestånd till rättighetshavaren och rättegångskostnader.

Skadeståndet brukar vanligtvis beräknas till ca 300 kr per utbjuden titel multiplicerat med antalet utbjudanden. Till det kommer ansvar för eventuella skatter och liknande avgifter som normalt brukar läggas ovanpå försäljning av varor.

Det är inte förbjudet att inneha en piratkopia av ett datorprogram eller film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Asså...
Uppdaterar dem verkligen Punkbuster??

jorå, det gör dom, spelade idag på en server och servern hadde en gammal version av punkbuster, så uppdaterar gör dom absolut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av suna
Nej det finns inget i svensk lag som förbjuder innehav av piratkopierade produkter

"Kopiering av spel regleras av upphovsrättslagen. Här ser du vad som är tillåtet och vad som är olagligt och vilka straff som spelpiraterna riskerar"

Olagligt
*All Kopiering
Vanligast är att ladda ner spel från internet eller att kopiera cd-skivor med en så kallad cd-brännare.
*Sälja eller annonsera om piratkopierade spel.
*Använda piratkopierade spel.
*Beställa kopierade spel. Genom beställningen gör man sig skyldig till anstiftan av brott mot upphovsrätten.

Lagligt
*Ta en säkerhetskopia som behövs för användningen. Men om det faktumet gäller spel har aldrig testats i rätten.
*Kopiera spel med upphovsmannens tillåtelse. Kan till exempel gälla demoversioner från spelföretagens hemsida.

Straff
Det strängaste straffet är två års fängelse.
Domstolarna dömer också ut böter som ska betalas till det företag som äger upphovsrätten. Ofta rör det sig om miljonbelopp.

Edit-> Nu står det "använda" och inte "inneha", så även om det är lagligt att inneha så är det olagligt att spela det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
det får vi hoppas.. ett killstreak på mer än 50, bara det är ju rätt ovanligt...

Jag fuskar inte och jag har killstreak på 54