Permalänk

Värt att lägga in nytt BIOS?

Sitter på MOBOT i sign och BIOS är "orginal" från 0409. Nu har det släppts ett nytt här i dagarna och frågan är om det är värt att flasha om det?

Jag har haft massiva trubbel vid BIOSflashar förut. Bla ett strömavbrott mitt i (vad är oddsen på det?) så jag gör det helst inte om ni hajjar.

Blir det nån skillnad med nytt BIOS eller ska jag köra på med det gamla?

Permalänk
Medlem

Funkar allt som det ska finns det ingen anledning att byta, men om du har nåt problem så kan det vara läge att byta BIOS.

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
Funkar allt som det ska finns det ingen anledning att byta, men om du har nåt problem så kan det vara läge att byta BIOS.

Håller med. "If it's not broken, don't fix it".

Permalänk

Ok då får det vara. Tack.

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan ju vara värt att uppgradera om någon ny sak har byggts in som man vill ha. Kolla igenom listan här och se om det är något du behöver. Jag vet inte vilken version du har nu.
http://www2.abit.com.tw/page/se/download/download_bios_detail...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Själv uppdaterar jag alltid till nyaste... nyaste bör ju inte vara sämre.. för ett moderkort skeppas ju alltid med senaste biosen när de tillverkas

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det kan ju vara värt att uppgradera om någon ny sak har byggts in som man vill ha. Kolla igenom listan här och se om det är något du behöver. Jag vet inte vilken version du har nu.
http://www2.abit.com.tw/page/se/download/download_bios_detail...

På mina egna grejor uppdaterar jag så fort nånting nytt har kommit ut, annars åt polare o sånt avstår jag helst från att flasha deras prylar om det verkligen inte behövs.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD