Permalänk
Medlem

Tanka hem Gentoo

Har tänkt att tanka hem Gentoo, senaste stabila releasen.
Men det var så längesen jag sist tankade hem någon linux dist. och behöver lite hjälp.

Jag vill ha den lilla versionen för x68/i686 där man drar hem det man behöver.

http://ftp.du.se/pub/os/gentoo/releases/x86/

Jag kom dit, efter det så vet jag inte vilken länk som gäller.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Du kan dra hem allt från internet m.h.a. båda versionerna. Det här är dock den minsta installationen. http://ftp.du.se/pub/os/gentoo/releases/x86/current/installcd...

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Hedersmedlem

2005.0 = current.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
2005.0 = current.

'

WHAT?! Nu måtte du skoja med mig jag, jag förmodar att du menar 2005.0=senaste release.Current är som i bsd världen för gentoo ;).

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, nu ska jag bara bränna över till en skiva och installera så fort jag får ordning på burken

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krunaldo
'

WHAT?! Nu måtte du skoja med mig jag, jag förmodar att du menar 2005.0=senaste release.Current är som i bsd världen för gentoo ;).

Om man tankar currentskivorna så får man 2005.0 i dagsläget.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.