Permalänk
Medlem

flashat BIOS

jag flashade nyligen mitt BIOS, när jag sedan spelar olika spel, t.ex. HL2 eller UT 2004, Doom 3 osv.. efter att jag har spelat dom i typ 5 minuter så slocknar skärmen o blir helt svart.. alla fläktar och alla lampor är igång men datorn är totalt död, reagerar inte på nåt. det var först efter att jag flashat som det här började hända, alla mina spel har funkat utan problem innan dess, även de exempel som jag gav,

nu undrar jag om detta kan bero på det flashade BIOS'et??

kan det vara värt att flasha tillbaka det?? kan det vara det som orsakar problemet??

vilket är lättaste sätter att flasha tillbaka det?

vore tacksam för lite hjälp..

Permalänk
Medlem

Det låter inte som det skulle bero på att du flashat bios men det är väl ganska enkelt att flasha tillbaka om det inte hjälper. Om du flashar från dos ska det gå att köra in äldre version vet att det går med t.ex. Asus moderkort.

Permalänk
Medlem

har hört att det kanske skulle kunna vara nätagget som inte klarar av trycket riktigt.. kan det stämma? för jag har nämligen ett större liggandes nånstans som jag kan leta upp. är det värt att testa det kanske??

men varför skulle det vara mer krävande för nätagget när jag lirar vissa spel gentemot andra.. är det verkligen skillnad på spel till spel??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lagesson
har hört att det kanske skulle kunna vara nätagget som inte klarar av trycket riktigt.. kan det stämma? för jag har nämligen ett större liggandes nånstans som jag kan leta upp. är det värt att testa det kanske??

men varför skulle det vara mer krävande för nätagget när jag lirar vissa spel gentemot andra.. är det verkligen skillnad på spel till spel??

Grafikkortet och kylning t ex drar ju mer ström när man kör ett tungt program, som ett spel.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet är det inte, jag har samma problem som du kan läsa mer om i denna tråd : http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5516017

Jag har ett 400w aggregat och det ska vara tillräckligt. köpte även det uppgraderingspaketet som är länkat till ifrån komplett i den där tråden!

Visa signatur

//zeelo