Permalänk
Medlem

Visst att det är billigt att köpa kabeln, men en gång i sundsvall när jag var på en elmässa så var ericsson där och visade hur man svetsade fiber, det var inte billigt ;D
Kan tänka mig att kontaktering av dessa inte är det billigaste heller.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Har fiber på gång hemma hos mig, var ute hela förra sommarn och grävde ner slangar över hela hbyn... Vi privatpersoner grävde alltså ner en grov skyddsslang medan Jämtkraft (står för "hårdvaran") kom dit nu i vinter och blåste fibern i slangarna och skarvade nu i vår... Får se vad det blir för hastighet, garanterat 2Mbit och uppåt dock...

Permalänk

mitt fiber kostade 6000kr hehe, dock i bostadsområde

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Har fiber på gång hemma hos mig, var ute hela förra sommarn och grävde ner slangar över hela hbyn... Vi privatpersoner grävde alltså ner en grov skyddsslang medan Jämtkraft (står för "hårdvaran") kom dit nu i vinter och blåste fibern i slangarna och skarvade nu i vår... Får se vad det blir för hastighet, garanterat 2Mbit och uppåt dock...

Oj, får ni HELA 2mbit med fiber?

OMG

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Visst att det är billigt att köpa kabeln, men en gång i sundsvall när jag var på en elmässa så var ericsson där och visade hur man svetsade fiber, det var inte billigt ;D
Kan tänka mig att kontaktering av dessa inte är det billigaste heller.

Jag jobbar på ett företag som gör kablage som i vissa fall innehåller fiberoptiska kablar. Vi monterar själva kontakten och det är inte en alltför avancerad procedur.

Dock så är detta kablar till industrirobotar mm. och skiljer säkert på några sätt från vanliga nätverkskablar. Men är kontakteringen någolunda lik så är det inte avancerat, och priset borde inte vara allt för dyrt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Skanova har la 1,25gbit?

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izomatic
Det är brf Vallen som kan få det och det ligger en liten bit utanför centrum. Dock är lägenheterna så dyra att ingen ens har råd och bo där....

Jaså, jag känner en som bor där dom kan få gbit från labs2, men deras hyresvärd har skrivit kontrat med BBB som vara 1år till. Så dom måste ha 10/10 i ett år innan han kan få gbit, ganska surt sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Oj, får ni HELA 2mbit med fiber?

OMG

Jupp *rätt stolt*

Nämen som jag uppfattar det så kommer det finnas 2Mbit som lägsta alternativ, kommer troligtvis även finnas möjlighet till 10MBit...