Ett mkt konstigt och svårbestämt fel...

Permalänk
Medlem

Ett mkt konstigt och svårbestämt fel...

Jag skulle flytta datorn max 5 meter. Innan jag flyttade den fungerade den 100%felfritt... efter flytten så saknades det någon systemfil och den bad om en reparation med en XP skiva... När jag bootade med Xp skivan i (samma som ja installerade med), så fick den nått "felmedelande 4" att den inte hittade en spec. dll-fil, (setupdd.dll)... provade o byta till en annan hdd och bytte till en fungerande cd-läsare som fungerade med 100% säkerhet, fortfarande samma fel. Bytte ut flatkablarna (från hdd och cd/dvd-enheter till moderkortet) till sprillans nya men fortfarande samma fel. Datorn identifierar hdds och cd/dvd-enheterna i BIOS men den vägrar att fungera... Provade att plocka ur alla komponenter och bygga ihop datorn igen men utan resultat. Nu får jag ingen bild heller... Och när jag plockade ur en hdd så lossnade en strömkontakt (beskrivning: pinne) från anslutningen i hddn... (dom som det finns 4 av), så den var bara att kasta. (den slutade snurra efter att kontakten lossnade)

Jag vet inte vad jag ska göra mer, allt fungerar felfritt i en annan dator. Jag misstänker dock att modekortet gått i pension efter 1 år. Det är ett Intel Desktop D865PERL jag har.

Någon som har en annan teori?

Sry... tråden hamnade i fel forumdel.

Visa signatur

Photoshop gör mig snygg, google gör mig smart... vad mer begär du, kvinna?

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.