Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju skriva ett eget bibliotek för Mp3-uppspelning.

Mp3-specifikationerna är inte alltför svåra, kommer själv att skriva ett i C när jag väl får tid, kul ifall jag lyckas (aldrig skrivit ett bibliotek till C förut), vare sig jag klarar det eller inte så har jag iaf lärt mig något.

EDIT: Lite läsning: http://mpgedit.org/mpgedit/mpeg_format/mpeghdr.htm

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

hitta en sak nu som bör fixas , om man spelar en låt och drar dit en annan så spelas båda två låtarna samtidigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Du kan ju skriva ett eget bibliotek för Mp3-uppspelning.

Mp3-specifikationerna är inte alltför svåra, kommer själv att skriva ett i C när jag väl får tid, kul ifall jag lyckas (aldrig skrivit ett bibliotek till C förut), vare sig jag klarar det eller inte så har jag iaf lärt mig något.

EDIT: Lite läsning: http://mpgedit.org/mpgedit/mpeg_format/mpeghdr.htm

skulle ju inte vara helt fel å göra ett själv, men det där ser ganska svårt ut
njaa.. tror jag förlitar mig på andras arbete inom det områden ett tag till iaf

_W_: opps.. måste givetvis fixas.. tack.

Permalänk

hmm i en mapp som innehåller 19 låtar av samma kodning listade den bara 9 =/

EDIT:
efter att ha provat fler mappar var det 1 av 3 den hittade samtliga i
EDIT2: nvm missade en del att läsa upptäkte jag nu, ber om ursäkt

Permalänk
Medlem

Det som kommer fixas till version 1.0b7 är:
Buggarna som är rapporterade här i formet.
Fritextsökning i ett fält, istället för ett artist och ett title fält.
Läser in låtar även om dom inte har någon id3-tag.
Samt kanske stöd för skins.. (annars i verison 1.0b8)
plus kanske några saker till..

borde få lite tid till å fixa detta under påsklovet

Permalänk
Medlem

rippo: det skulle vara skönt om du kunde fixa ngt mini skin... typ 18px hör.. vita knappar... som skulle få plats i titel raden på windows classic temat..

Permalänk
Medlem

Hehe, ser bra ut, inget jag kan använda dock...

Anyway, om du vill skriva ett eget bibliotek för mp3-filer/id3-tags hittar du nog det mesta här:
http://www.id3.org/
Finns även ett färdigt bibliotek där, som även finns på sourceforge.net, det är iaf bättre än wmp's som jag iaf tror att du använder just nu

Visa signatur

Också känd som eml
* C99, OSX86, PHP, Python, Warsow

Permalänk
Medlem

ingen ny version än, men en liten update..
har fixat så att den klarar att läsa in låtar från filnamnet.
gjort de två sökfälten till ett, där man kan kombinera sökningar på artist och titel (som i winamp..)
sen håller jag nu på å fixar stöd för skins. tror dock inte att jag kommer hinna fixa ett "skingörarprogram" tills nästa version, utan tills vidare så får man knacka skinsen själv i en textfil.

sen håller jag på å jobbar på en hemsida samtidigt som jag tänkte släppa samtidigt som den nya verisonen, som då alltså släpps om ett par dagar.

Permalänk

en trevlig sak du borde fixa är möjlighet att rensa playlisten

Permalänk
Medlem

går det att köra en internet radio stream i det typ shoutcast? skulle ju annars vara nice..
läste igenom tråden för ett tag sen men har glömt bort om den hade nått sånt stöd.

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem

Vet ej ifall du har slutat pula med spelaren än, men jag och en kompis har samma problem (och jag får ju inte posta i den andra tråden) och därför gräver jag upp den här.

Samma problem som grabben har här har vi båda. (Problem with MP3:s - topicen)

Så att ni slipper klicka på länken:

Citat:

I can't get the MP3 Mini to play any songs.
When I play them they all it just skips to another song and to another and to another. It's like they all were one second long and with no sound.
It's not my mp3:s because they all work in winamp.

Ungefär samma är det för mig och min kompis, som sagt.
Båda har XP SP1 och låtarna har ID3v1 eller ID3v2 och fungerar perfekt i Winamp, men i MP3mini funkar det aldrig.

Vad är fel?

Permalänk
Medlem

Humm.. det där är extremt konstigt och något jag defenitivt bör fixa till nästa version, just på grund av att jag upptäckt att det är ganska många med detta problem. Har mycket i skolan nu, men ska försöka sätta mig ner å kika igenom vad som kan vara problemet så fort som möjligt. Kan meddela att en stor del av de ändringar/nya funktioner ni ville ha och nämde i den andra tråden kommer att implanteras i nästa version

har defenitivt inte slutat pula med spelaren
tar sin tid å programmera bara

Permalänk
Medlem

Förslag:

1. Kan du lägga till en "Previous" knapp som går tillbaka till låten som precis spelats?

2. Jag tycker att man ska kunna ställa in om man vill ha det "always on top"

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag drar upp denna tråd igen men tycker det var fel att lägga den i Mp3 Mini Skin Studio tråden då den tillhör Mp3 Mini programmet.
När jag väljer Settings laddar den och laddar och laddar men kommer ingenstans. Får inget felmeddelande eller så, har du en aning om vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

hmm.. settingsdelen i det nuvarande programmet är ett eget program. något som säkert skapat detta problem. nästa version kommer med all sannorlikhet lösa detta. inte så lång tid kvar tills den verisonen släpps..