Permalänk
Medlem

Asus eller Gigabye ?

Hej, jag är på gång att upgradera min nuvarande dator och har kollat på dessa två moderkort:

GigaByte GA-K8NS [nForce3 Ultra]

Asus A8V [K8T800Pro]

Till detta ska jag ha en AMD Athlon 3000+ Venice
Det jag undrar är vilken presterar bäst och överklockar bäst. Är inte helt inne på den nya S939 fronten så jag är tacksam för de svar jag får.

/Pep

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett Gigabyte GA-K8NSXP (en föregångare till gigabyte kortet du skriver om) och är välldigt nöjd med det förutom att AMD inte kommer att lansera några nya Athlon 64 proppar till socket 754.
Det klockar hyffsat bra (min processor är inte direkt överklocknings vänlig) och det är framförallt 100% stabilt vilket jag tycker är viktigast.

Men just nu håller jag på uppgradera till ett socket 939 system och tycker att du bör kolla på dom moderkorten istället...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Ok, jag kan ha sett fel, så det är möjligt att det är det moderkort du har som jag kollat på, leverantören har gett ett lite diffusa detaljer på moderkortet i fråga. Det är en 939 bräda vilket är huvudsaken.

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80