VIKTIGT! Ni som har beställt från gizmodd.com

Permalänk

Än en gång, sluta skriv i denna tråd om ni inte har beställt något.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Än en gång, sluta skriv i denna tråd om ni inte har beställt något.

Med tanke på att du skriver i ett öppet forum på internet får du försöka stå ut med det.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Decibel: Oj oj oj.. Så om jag har skulder från förut, och säljer saker för att tjäna på det så säljer jag svart??? Jag tycker nästan att du borde tänka efter innan du säger saker?..

Jag tror inte det var Dicks avsikt att göra som han gjorde.. Utan det var hela alltet som ställte till sig för honom.. Först Jim som sket i honom, sen lovade han lite för mycket och helt pötsligt satt han i en sitts som inte va så bra..

Decibel igen: Om ingen nu fattar det, Varför berättar du inte det då?

Och sen tycker jag att det är riktigt oschysst av er som "vill ta ner honom på jorden" genom att stämma/anmäla honom.. Hur skulle ni själva uppleva om ni fick 200pers efter er som anmälde er?? Jag skulle iaf inte ställa mig upp och sända ut saker, utan tvärt om..!

Någon sa att det är hobbyverksamhet, har man en jävla massa skulder man inte kan betala, har man garanterat redan försummat den gräns som finns för att något ska få kallas hobbyverksamhet.
(Läs lagboken eller skattemyndighetens regler).

Enligt skattemyndigheten blir det då istället skattebrott.

Innan ni uttalar er, se till att läsa på vad som gäller istället för att gissa...

Självklart har Dick sett och läst dessa trådar och börjat fatta allvaret och därför sänt ut prylarna, hände ingenting innan det blev lite press, och det är väl det smartaste drag jag sett ifrån honom hittils.

Säkerligen var det inte hans avsikt, det tror inte jag heller, men han har löst det jäkligt dåligt, han borde istället haft kontakten med "kunderna" direkt istället för att försvinna.

Ingen är gladare än jag att jag slapp gå vidare med det samlade åtal vi förberedde, och troligen roligare lösning för er som beställt saker, och framförallt för Dick som slapp svara för sig.

Nu har jag gjort mitt sista inlägg i detta ärende iallafall, hoppas ni har lärt er något och hoppas det löser sig för er alla som väntar på saker.
Vill ni mig nåt så skicka ett PM...

Over and out...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Snackade med Dick idag, han sa att han lägger i alla som har beställt lcd displayer på söndagen i lådan, så antigen får vi dom på måndag eller tisdag.

mvh Babel Haffo

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk

Klart han måste ta och försöka fixa allt när folk ska börja anmäla honom. Nu slipper han ju ta skiten för sitt försök.
Så tänker folk.. oj, vad snäll.. nu får jag mina grejor..

Permalänk

Men shit vad alla gnäller på Giz. Innan så vart han rekomenderad i ar och varannan tråd. Då var det ok att köpa saker svart billig. Nu när det vart problem så blev inte bara dom som köpte saker sura på han utan halva forumet vart det utan anldening. Han löser ju detta? Samt att han kompenserar er. Sen så vad ska ni anmäla honom för, att han sålt saker svart? Ni åker dit lika mycket efter som ni köpt sakerna svart. Godtro finns inte längre och det borde ni ha fattat eftersom han inte hade något firma nr på sidan. Så stå ert kast när ni köpt sakerna svart och var glada för att ni får dom. Sen så har ju han ahft mindre problem än andra stora sidor, men bara för att han är en privatperson så blir det ett hejdundrans liv. Men som vanligt så är allt fin när man beställer saker billigt tills det blir problem och man får vad man betalar för...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Men shit vad alla gnäller på Giz. Innan så vart han rekomenderad i ar och varannan tråd. Då var det ok att köpa saker svart billig. Nu när det vart problem så blev inte bara dom som köpte saker sura på han utan halva forumet vart det utan anldening. Han löser ju detta? Samt att han kompenserar er. Sen så vad ska ni anmäla honom för, att han sålt saker svart? Ni åker dit lika mycket efter som ni köpt sakerna svart. Godtro finns inte längre och det borde ni ha fattat eftersom han inte hade något firma nr på sidan. Så stå ert kast när ni köpt sakerna svart och var glada för att ni får dom. Sen så har ju han ahft mindre problem än andra stora sidor, men bara för att han är en privatperson så blir det ett hejdundrans liv. Men som vanligt så är allt fin när man beställer saker billigt tills det blir problem och man får vad man betalar för...

Klart dom gnäller på Giz eftersom han har blåst och bedragit dem på pengar men det tycker tydligen du är ok? Fint att du tycker det är ok att bedra andra på pengar.

Synd att ni inte anmälde killen ändå, tycker han ska få känna på vad som händer när man försöker sig på bedrägeri.

Godtro gäller saker som kan vara stulna, och hobby verksamhet får ha en total årsomsättning på ca 20 000:-.

Villka "större" sidor menar du att han har haft mindre problem än? 5månaders väntan på leverans och inte ett svar från den ansvarige är svårt att klå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Klart dom gnäller på Giz eftersom han har blåst och bedragit dem på pengar men det tycker tydligen du är ok? Fint att du tycker det är ok att bedra andra på pengar.

Synd att ni inte anmälde killen ändå, tycker han ska få känna på vad som händer när man försöker sig på bedrägeri.

Godtro gäller saker som kan vara stulna, och hobby verksamhet får ha en total årsomsättning på ca 20 000:-.

Villka "större" sidor menar du att han har haft mindre problem än? 5månaders väntan på leverans och inte ett svar från den ansvarige är svårt att klå.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.

Hans verksamhet överstiger långväga 20.000:- vilket betyderatt om han blivit anmäld så kommer alla som handlat av han och fått sina saker att få betala hans sociala avgifter. Detta är faktum att så är det. Har han ingen f-skattesedel så är det vi som betalar det. Tror du verkligen att det var ett uttänkt bedrägeriförsök ? Inte en chans. Dick har hållt på länge och jag tror inte´för en sekund att så var fallet. Han harinte blåst och bedragit en enda person än... Folk får ju sina prylar eller? Vi människor är så j-vla blinda när det gäller "billigt" Jag håller med om att köper man billigt utav en som inte ens har reggat företag eller f-skattesesel så får man skylla sig själv...totalt. Det är inte ett dugg synd om dom. Man tar en risk när man köper så och det vet alla om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Klart dom gnäller på Giz eftersom han har blåst och bedragit dem på pengar men det tycker tydligen du är ok? Fint att du tycker det är ok att bedra andra på pengar.

Synd att ni inte anmälde killen ändå, tycker han ska få känna på vad som händer när man försöker sig på bedrägeri.

Godtro gäller saker som kan vara stulna, och hobby verksamhet får ha en total årsomsättning på ca 20 000:-.

Villka "större" sidor menar du att han har haft mindre problem än? 5månaders väntan på leverans och inte ett svar från den ansvarige är svårt att klå.

Nej, visst det är inte ok att folk ska vänta så länge. Men åter igen. han har ju löst det och folk ahr fått sina saker plus lite till. vad jag ahr sett så är dom flesta som fått sina saker nöjda över att ha fått dom. Skulle han ha försökt bedragit folk så skulle han inte lämna ut telenr i sina annonser, använda samma nick på sidan som i sina annonser. Sen så var det som sagt inte mening att det skulle bli såna hära problem.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

30 000 för hobbyverksamhet. Efter det så måste man börja betala moms.

Säljer han varor eller tjänster.
Om du köper en vara av en person utan f-skattesedel så är det inga sociala avgifter på det som du kan tvingas betala.

Anlitar man däremot någon som utför arbete som inte har f-skattesedel... ja, då kan man nog räkna ut vad som händer.

Finns mycket info att läsa på skatteverket.se om detta.

Permalänk

jag har fått mina saker i alla fall

Permalänk
Medlem

Vem är mest dum, Den som säljer svart eller den som köper?? jag anser att det är bådas fel, så varför skälla så hel* mycket på giz??

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
...så varför skälla så hel* mycket på giz??

För att han är en idiot som luras och bedrar så klart...
Visst kan det vara bra att kolla upp företaget innan man handlar men det gjorde jag i form av att fråga swecare som påstog att Giz är en hyvens prick.
Jag har fortfarande inte fått nått fastän jag beställde för nästan 2 månader sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Snackade med Dick idag, han sa att han lägger i alla som har beställt lcd displayer på söndagen i lådan, så antigen får vi dom på måndag eller tisdag.

mvh Babel Haffo

har alla utom jag fått sina paket?

du har pm..

Visa signatur
Permalänk

Uhm, får man fråga vad det handlar om?
vad är det som har hänt?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Uhm, får man fråga vad det handlar om?
vad är det som har hänt?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5542470...

Permalänk
Medlem

Det verkar väldigt mycket som om jag har fått en trasig display
Den lyser bara blått med några streck på.

Vilket program har ni som fått den att fungera använt? (jag har använt LCD hype)

Permalänk
Medlem

[img] bildadress [/.img] fast utan punkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dual belive me - allt är inte guld som glimmar

klipp
Med tanke på att du skriver i ett öppet forum på internet får du "" stå ut med det.
Klipp
reg edit på "försöka." då detta ord inte passar in i denna mening
Du skall icke be om förlåtelse då du ej har syndat
Guds ord.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Jag hade ett ganska långt samtal med Dick idag. Han bekräftar att grejorna är på G. Babel haffo är kontakt person och det stämmer, det nämnde även Dick. Ja skall oxå få mina grejor under den här veckan eller nästa vecka max tid. Jag återkommer när jag får grejorna.