Kan inte stänga av datorn

Permalänk
Medlem

Kan inte stänga av datorn

Okej.. nu har detta pågått i några veckor och jag börjar bli ganska arg.

det är så att jag kan inte stänga av datorn från start-menyn (winxp) utan när jag trycker på "stäng av" så bara börjar den tänka och inget händer, altså rutan där man får välja "starta om, stäng av, logga ut" kommer aldrig fram.

men jag kan stänga av den genom att trycka ctrl-alt-delete och sen välja stäng av från avsluta-fliken, fast då stannar den på "windows avslutas" skärmen och står där i cirka 10min innan datorn stängs av.

någon som vet något om detta? senaste programmet jag installerade var adobe cs2.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

format C:\

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prakt6
format C:\

inget alternativ just nu..

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hade samma problem förut på en dator ett tag, var nån tjänst som gjorde så det blev så. Iaf, det funkade fortfarande att stänga av datorn genom att köra kommandot "shutdown -s". Kan vara värt att testa, lycka till!

MVH Wipe