Permalänk
Medlem

Köp av bärbar dator - behöver tips!

Halloj

Ska hjälpa syrran att köpa en bärbar dator. Hon har en ganska smal budget då hon studerar. Hade tänkt absolut max 7000-8000 kr.

Har kollat på Dell inspiron 6000 och Acer aspire 3002lc.

Är någon av dessa nåt att satsa på, eller finns det nåt ännu mera prisvärt erbjudande just nu? Tacksam för hjälp.

Mvh Daniel.

Permalänk

en acer aspire 3000 serie e ett bra val.. den e liten o skön me.. kolla på www.acercomputer.se

sorry.. förväxla den me travelmate 3000 serie.. köp den istället .. grymt skön dator

Visa signatur

visste du att flingor är släkt med popcorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Modell
en acer aspire 3000 serie e ett bra val.. den e liten o skön me.. kolla på www.acercomputer.se

sorry.. förväxla den me travelmate 3000 serie.. köp den istället .. grymt skön dator

Den verkar ligga lite i överkant när det gäller pris.

Har kollat runt lite och det står nu mellan

Acer Aspire 3002LMi
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42223 (Verkar inte ha wlan?)

Acer Aspire 3003WLMi
http://www.siba.se/product/product.aspx?identifier=SE85657

Sen så visar dom en Acer Aspire på förstasidan som går lös på 6k, men verkar ha lite mindre hårddisk.

Vad ska man välja? Mvh Daniel.

Permalänk
Medlem

Hårdiskar faller ständigt i pris och är enkla att byta ut när du känner dig sugen. Jag hade inte låtit hårddisken stått ivägen när jag väljer en maskin iaf.

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.

Permalänk
Medlem

Och nu är det ju skitbra och billigt med externa hdds! Räcker ju med os, applikationer och det med arbetar med och använder för tillfället på den bärbara!

Permalänk
Medlem

Dells priser är oftast bara bullshit tyvärr.

Det står visserligen "från 7000kr" på länken i första inlägget här men så fort man klickar "anpassa" märker man att konfigurationen man får börja bygga på startar på dryga 10 000 kr. Detta är då med t.ex 256MB minne, lilla batteriet och en celeronprocessor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nkl
Och nu är det ju skitbra och billigt med externa hdds! Räcker ju med os, applikationer och det med arbetar med och använder för tillfället på den bärbara!

Har du dessutom en firewire-port så förlorar du nästan ingen prestanda alls gentemot en intern disk. USB är betydligt mindre effektivt, men å andra sidan är det rysligt smidigt och det USB-kabinetter är billigare.

Jag köpte en kabinett för 2.5" diskar för 200:-, och det är lätt det bästa datorrelaterade köp jag gjort. Det är helt enkelt toksmidigt och jag använder den dagligen.

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.