Permalänk
Medlem

Vilka drivrutiner?

Ska installera drivrutiner och så i datorn nu, men undrar vilka man ska installera?

(ALLA dessa följer med moderkortet på cd-skivan)

Drivers:

* Nvidia chipset driver program
* Make Nvidia raid driver disk
* Marvell yukon gigabit ethernet driver
* Realtek alc850 driver
* Silicon image raid driver
* Make silicon sata/raid driver disk
* Amd cool´n´quiet driver
* Usb 2.0 driver

UTILITIES

* Nvidia chipset n-tune utility
* Asus pc probe
* Asus update
* Asus Ai booster
* Ez selector
* Microsoft directX 9.0 driver
* Antivirus utility
* ADOBE acrobat reader v5.0
* Winbond voice editor
* Asus screen saver

Mitt system är

AMD Athlon 64 3500+
Asus A8N-SLI deluxe
Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB
sapphire x800xl 256mb
samt 2x barracuda diskar.

Finns det mer drivrutiner etc. som jag behöver till dessa grejer och isf länka gärna dit.

Finns det grejer jag ska ändra i bios förresten? Vad isf ?

Permalänk

Jag hade gått in på tillverkarens hemsida och plockat de senaste där istället. För chipset och ethernet till att börja med.

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk

Drar upp tråden igen. Vilka drivrutiner skall jag installiera efter det att jag formaterat?
Har ett Nforce moderkort och ett geforce graffe, då behöver jag bara tanka grafikkortsdrivare och nforcedrivare från Nvidias hemsida? Är det några mer drivrutiner som ska installieras? Har ett inbyggt ljudkort.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastjolle
Drar upp tråden igen. Vilka drivrutiner skall jag installiera efter det att jag formaterat?
Har ett Nforce moderkort och ett geforce graffe, då behöver jag bara tanka grafikkortsdrivare och nforcedrivare från Nvidias hemsida? Är det några mer drivrutiner som ska installieras? Har ett inbyggt ljudkort.

Antagligen behöver du inte installera fler drivisar än nForce Platform Driver och ForceWare...