Permalänk

Mitt system förbyllar mig!

Det hela började strula när jag satt och spelade SRS. Spelet kastade ut mig till Windows. Jaha installera om! fortfarande samma problem... och nu värre. Allt hänger sig, måste starta om med resetknappen.
Hmm kunde det vara gpu? Men den blir inte mer än ljummen (har ingen temp-mätare på den) Dessutom kan jag inte ändra AGP-hastigheten, som ska vara x8, vägrar ändras från AV !?!
Sökte och läste lite på forumet... och installerade Motherboard Monitoring 5.37 Då visar Prollen 72 Grader !!!!!!? All kylning sitter som den ska och i övrigt funkar spel och progs normalt.
Vad göra???

Visa signatur

Fight crime, shoot back!
-----------------------------------------------------------------------------
Shuttle AV49N | Celeron 2,5 | Radeon 9200 | Seagate 40Gb | Maxtor 200Gb | RAM 1024 | Håller på med nytt bygge!!!

Permalänk
Medlem

DU kan ju prova att göra ett stresstest på datorn.. och vad AGP AV ? är det den där ATI grejen nu pratar om (kommer inte på namnet) om det är ATI så ska man kunna skriva ett kommando i Kör så man får upp en Special ruta där man kan ändra sådant om du ger mig namnet så kan jag säga hur man göra ....
sen kanske man vill veta lite mer vad du har för hård vara i datorn.. har du haft problem med fler spel ?mm

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk

Stresstest? Med Sisoft Sandra då lr? Jag kör med ATI Catalyst v5.2 (sitter på modem och inte jättesugen på att tanka hem v5.7) Jag bytte nämligen från Omega drivisar och då strulade övriga grejer mindre.
Hårdvaran då? Jag har inte mycket mer i burken än vad signaturen säger. Har ett Agg och brännare bara: Q-tec 400w / Nec 3520 DVD-RW

Visa signatur

Fight crime, shoot back!
-----------------------------------------------------------------------------
Shuttle AV49N | Celeron 2,5 | Radeon 9200 | Seagate 40Gb | Maxtor 200Gb | RAM 1024 | Håller på med nytt bygge!!!

Permalänk
Medlem

Q-tec agg är värdelösa. pröva uppdatera till catalyst 5.7.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

uppdatera ljud drivrutiner/ Prova att gå in i kör/DXDIAG/ljud och sätt ner accelerationen på Standard..
prova oxå
Kör / Fasttrack(osäker) oh ställ in AGP.n på 8X där.

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk

Ja, Q-tec e kass, men det va billigt... DXDIAG gjorde ingen skillnad, å fasttrack funkade inte. Tankar v5.7 nu, segt. över 2h (56k) Längtar till när teknologin sprider sig även till oss på landet...

Visa signatur

Fight crime, shoot back!
-----------------------------------------------------------------------------
Shuttle AV49N | Celeron 2,5 | Radeon 9200 | Seagate 40Gb | Maxtor 200Gb | RAM 1024 | Håller på med nytt bygge!!!

Permalänk
Medlem

Jag menar så klart.. att du ska Kör/smartgart

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk

Ok, har haft ett par dagar att bråka med min burk och jag har kommit fram till följande:
MBM 5 visade FEL TEMP, ett annat prog, CPUCOOL lugnade ner min puls, prollen har en "normal" arbetstemp på 48 grader.
Har bytt drivisar till DNA´s senaste version, och kan köra alla spel utan problem.
Det ända jag inte kan komma till rätta med att APG acceleratorn fullkomligt vägrar att aktiveras. Trotts att den ska kunna köras på x8, vilket jag har gjort tidigare...

Visa signatur

Fight crime, shoot back!
-----------------------------------------------------------------------------
Shuttle AV49N | Celeron 2,5 | Radeon 9200 | Seagate 40Gb | Maxtor 200Gb | RAM 1024 | Håller på med nytt bygge!!!

Permalänk

Installera moderkortsdrivrutinerna så ska det aktiveras.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4