Permalänk
Medlem

BBB och Xavi-modem

Måste man använda det medföljande Xavi-modem/routern eller går det att använda valfri hårdvara?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Man kan använda valfritt modem/hårdvara om man vill. Man bör faktiskt undvika att använda BBBs xavi modem om man vill slippa att bli nerkopplad hela tiden. Väldigt många har problem med de modemen inkl. mig själv.

Permalänk
Medlem

Jag körde lite med mitt gamla nokia-modem som jag fick av telenordia för några år sedan innan jag fick mitt modem av dem. Det funkade.

Permalänk
Medlem

Aha, då ska jag testa med mitt Dlink-modem/router.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk

Bara det har stöd för PPPoE-inloggning så.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Bara det har stöd för PPPoE-inloggning så.

Och hur ser jag det? Står ingenting om nåt sånt nånstans.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Och hur ser jag det? Står ingenting om nåt sånt nånstans.

Man testar att koppla in det

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Jag har sånt stöd. Men vad är det för info jag ska skriva in där? Testade med mitt login och lösen till kundsidorna men lyckades inte få det att funka.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Man behöver inte fylla i någon slags login någonstans när man använder BBB adsl (förutom första gången förstås då man behöver aktivera sitt abonnemang genom deras hemsida). Så det ska bara vara att stoppa i modemet och tuta o köra.

Permalänk
Medlem

Sen kolla så att din dlink mode/router stödjer ADSL 2+ om du nu har den tjänsten av BBB.
Jag hade mitt gamla ADSL modem innan jag fick mitt xAVI modem av BBB och då hade jag bara runt 5/0.4 i hastighet, sen när jag fick mitt ADSL 2+ modem så hade jag 8/0.8 som jag skulle ha.

Dock så har hastigheten sjunkigt igen till dryga ~6.5/0.8

Edit: btw, är inte hundra säker på att det va modem bytet som gjorde hastighet ändrigen men det lutar åt det.

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få det att funka. Ska jag ställa in det på PPPOE alltså? För där står ju en massa inställningar, bl.a. användarnamn och lösenord. Får inte ett liv nånstans när jag byter till dlink.
ADSL2+ stödjer det så det är inga problem.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Rekomenderas aldrig att köra annan hw än den som b2 skickar med... Fördelarna är att supporten kan hjälpa dig om det strular... Har du inte det så blir det jobbigt... Men prova på! Aldrig fel

Permalänk
Medlem

Jo det förstås, men jag vill ändå hellre använda mitt Dlink. Fast behöver fortfarande hjälp hur det ska ställas in, finns ju ingen info att få från BBB...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Risken är att dom säger "koppla i ditt Xavi modem istället.."

Permalänk
Medlem

Jepp, men nu frågar jag er här efter hur jag ska ställa in istället, då det bevisligen är flera som har fått det att funka.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gralle
Man behöver inte fylla i någon slags login någonstans när man använder BBB adsl (förutom första gången förstås då man behöver aktivera sitt abonnemang genom deras hemsida). Så det ska bara vara att stoppa i modemet och tuta o köra.

Jag behövde inte aktivera mitt abonnemang på deras hemsida, men jag är tvungen att köra med PPPoE-aktivering på modemet/routern.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.