Datorn startar inte och hårddisklampan lyser hela tiden

Permalänk

Datorn startar inte och hårddisklampan lyser hela tiden

I morse slog jag på datorn,sen stängde jag av skärmen för att åka ut på ett ärende,Sen när jag kommer hem så lyser hd lampan konstant,försökte och starta om, det funkar inte,var tvungen och bryta strömmen för att släcka ner den,och nu när jag försöker starta upp den så händer inget,check signal cable står det på skärmen och hd lampan lyser,vad göra?

Visa signatur

ingen är perfekt.

Permalänk

Börja med att plocka ut alla delar i datorn.
om du har möjlighet ha en annan dator till hans och Pröva delarna där för sig.

Permalänk

har kopplat bort dvd,hårddisk mus,tangentbord,usb enheter,testat med ett annat grafikkort,fortfarande samma fel,det går dock att stänga av när man håller in knappen i 5sek.nu har jag gjort allt man kan göra system:asus p4p800.p4 2.6ht 1536mb ram asus v9999gt audigy2zs raptor 2st seagate 250gb,antec 480w.

Visa signatur

ingen är perfekt.

Permalänk
Medlem

hmmm det kan vara processon som har bränt eller har ram-minnena bränt !!! för det första du kan kolla under processon om det är små svaga svarta fläkar på den på undersidan om det är så har du felet !!!

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Permalänk
Medlem

Prova ett annat nätagg,,, hade liknande fel på min,,fläktarna snurra o hårddisklampan lyste hela tiden,annars stendöd,,, nytt nätagg så funka allt igen

Visa signatur

wissel