Permalänk
Medlem

Nforce3 Moderkort (AGP)

Jag har nyligen köpt en 6800GT som jag tänkt behålla ett tag framöver.
Jag sitter med en gammal athlon 2800+ och en abit nforce2.

Min fråga är om nforce3 och moderkort med AGP håller på att försvinna? Då kanske jag inte kan hitta en moderkort om kanske fyra, fem månader? Då jag tänkt fixa lite nya grejer.

Det jag tänkt är att fixa amd 64 processor, 3500+ kanske, sen mera minne (4x512) senare.

När jag kollar runt så verkar många datorbutiker inte ha kvar många moderkort med agp längre, och får in bara med pci-e.

Man kanske måste skynda sig? För jag vill inte behöva byta ut mitt grafikkort, jag är riktigt nöjd med den.

Isåfall tar jag och beställer ett moderkort snart och låter den vänta i förpackningen en, två månader tills jag fixar resten.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Re: Nforce3 Moderkort (AGP)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Jag har nyligen köpt en 6800GT som jag tänkt behålla ett tag framöver.
Jag sitter med en gammal athlon 2800+ och en abit nforce2.

Min fråga är om nforce3 och moderkort med AGP håller på att försvinna? Då kanske jag inte kan hitta en moderkort om kanske fyra, fem månader? Då jag tänkt fixa lite nya grejer.

Det jag tänkt är att fixa amd 64 processor, 3500+ kanske, sen mera minne (4x512) senare.

När jag kollar runt så verkar många datorbutiker inte ha kvar många moderkort med agp längre, och får in bara med pci-e.

Man kanske måste skynda sig? För jag vill inte behöva byta ut mitt grafikkort, jag är riktigt nöjd med den.

Isåfall tar jag och beställer ett moderkort snart och låter den vänta i förpackningen en, två månader tills jag fixar resten.

AGP kommer att försvinna ja, men knappast på ett par månader. Det kommer att tillverkas färre kort till AGP men knappast i den takt att du måste köpa ett nytt nu om du har tänkt att använda det om några månader.

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Det är precis vad jag gjort. Köpte ett MSI K8N NEO2 som ligger och väntar i lådan.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Det är precis vad jag gjort. Köpte ett MSI K8N NEO2 som ligger och väntar i lådan.

Okey!

Jag funderar också på det, det känns iaf som att det kan blir riktigt svårt att få tag på ett bra moderkort som har AGP lite längre fram.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det är redan svårt att få det man vill ha men det finns nya kort med billigare ULI M1689 chip som stöder både AGP och PCIe och dom presterar ganska bra..

http://www.databyggarna.se/shop/info.asp?939DUAL-SATA2

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

DFI har ju släppt ett nytt moderkort för agp och socket 939 (jag har ett sådant se sign) det kortet finns nu i sverige och kan beställas härifrån:
http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=51249286

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

Är den verkligen ny?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Japp det är ganska nytt. Släpptes i Juni/Juli nånting. Jag har också ett sådant sedan en vecka tillbaka och det funkar bäst av de 939 kort med AGP som jag haft, ASUS A8V, MSI Neo2 och Abit AV8. Alla har varit stabila men DFI-kortet är det som överklockar bäst, men så har det ju 3.2 Volt Vdimm också.

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar bra att veta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM