Permalänk
Medlem

Överklockning = inget ljud i BF2

Hej jag testade för ett tag sedan att klocka upp min processor från 2.8GHz till 3.0GHz vilket gick bra och utan en förhöjd temperatur (marginellt). Minnena gick då på 215MHz istället för 200MHz.

Problemet är att efter någon minuts spelande i BF2 försvann LJUDET helt. Självfallet kom det ju tillbaka när jag återvände till windows men vad kan detta bero på egentligen? Jag testade flera gånger och det försvann varje gång. Temperaturen när jag spelade var inte direkt högre än vid oklockat.

Mina datorspecifikationer kan läsas nedan

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

har du låst pci/agp porten?

Permalänk
Medlem

till 66/33?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

jag har min låst på 66 mhz .. kan man låsa den på 33 mhz med ?

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

kör du med det inbyggda ljudet kanske nb blir för varm

Permalänk
Medlem

PCI ska vara låst till 33MHz och AGP om du har ska vara på 66MHz

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Ok, tack för tipset, har inte testat låsa än men ska testa sen... Ja, jag kör med det inbyggda ljudkortet men NB går ju inte varmare än förr men hur kan ljudet överhuvudtaget påverkas? :S

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

Om du inte låser AGP/PCI till 66/33 så klockas de när du höjer fsb:n.

xc
Det inbyggda ljudkortet går från sydbryggan (inte nord), och ska gå i 33MHz. En bit över 33MHz gör att ljudet lägger av till och från, eller försvinner helt.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Spill ovan har helt rätt.

Visa signatur