Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah

Nja, tänkte mer på att jag vill ha flera realistiska fpser. Varför inte slänga in vård oxå. Ska det va simulator så ska det. Skyller en del av mitt svamlande på trötthet. Jobbar massor nu under sommaren.

hur kul skulle det bli på en skala 7-5?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
hur kul skulle det bli på en skala 7-5?

Tja, en 3^2 kanske? Tror nog att det skulle kunna vara kul. Pilla lite innan uppdragen. Välja rätt utrustning. Placera ammon rätt. Fylla upp mag osv. Om utrustningen sen skadas/går sönder. Får man skaffa ny. Skjuta in vapen mm. Skulle iaf jag tycka var kul. Kanske har lite säregen smak.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

G3a3 i ravenshield (ak4)
Fnc i ravenshield (ak5)

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh

Hmm har inte klippet plats för 8 skott?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Ganska säker på att det är 8st, plus att magasinet inte alltid lät. Men det är fortfarande ett underbart ljud

Ni har säkert rätt, var länge sen jag spelade MoHAA så jag kommer inte riktigt ihåg

Edit: jepp, 8 st var det http://www.medalofhonor.co.uk/frontline/weapons.htm

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

AK47 med Shotgun i SoF2

Permalänk
Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Utan att vilja klyva hår så måste jag nog säga att det aldrig stog något om spel, men du kanske förstod av mitt inlägg att jag blir lite extra lycklig när jag ser AK5an i ett spel. Kanske uttryckte mig lite vagt. Saknar en lumpen simulator. KSP 50/90, Pistol 88 (finnsju med i HL iofs), Akan mm. DET är kul vapen. Fram för en lumpen simulator med mycket skoputs och mera materialvård så att dagens CS-kids fattar att man måste rengöra skiten efter sig.

Bra sagt min man.

Saken är ju den att alla svänger sig med vapen-termer och uttryck men frågan är ju den hur många som har stått med en automatkarbin i sin hand och matat full auto?

För det första så låter det inte som det gör i spelen. En AK5:a låter som en kinasmällare och har noll rekyl i princip. Som snubben ovan skriver så är det ju så att man skjuter inte 1000 skott med en AK utan att den totalt skitar igen. Ännu värre är det med USA:s plast-skit till vapen, snackar om M16, M4 etc.

Det är svinkul att skjuta så alla ni som nu inte har testat, ta chansen om ni nu får den. Finns inget som går upp emot 300skott med ett maskingevär, bara man har lurat in rätt gasåtergång så att man inte smattrar sönder pistongen. ^^

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag tycker Spaden och hagel med katt i Postal 2 är dom mest innovativa och roliga vapen som finns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Gillar M1 Garande, från bland annat Medal of Honor. Älskar plinget när magasinet är slut och det flyger upp automatiskt.
http://www.medalofhonor.co.uk/images/aa/w_m1.jpg
5 snabba skott och sen ett pling

enda problemet är att det där plinget röjer din position. Det ljudet är nämligen mycket lättare att bestämma rikting på. Iaf vad jag har läst om M1an...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo plinget hörs väldigt bra i spelet, så då vet man när någon laddar om. Har för mig att dom har använts sig av det knepet i någon film, kan dock inte komma på vilken.

Permalänk
Medlem

Minigun - UT 2004
Colt M4A1 - CS:s

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

MP5'an i Half-Life, det är ett ultimat vapen. älskar verkligen granatkastaren...

Alla vapen i HL2 är ju totalt uppfuckade, går inte att träffa ett skit sålänge man inte står still och skjuter ett skott i taget varannan sekund, när målet är närmare än 10 meter. det passar inte alls in i HL-världen...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

RL eller thunderbolt + quad (quadlightning) i Q1.
Sen har TS en del härliga vapen.

Permalänk

SR-8 i Quake 3:Urban Terror.
Railgun i Q3A
Gravitygun i HL2

M...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
RL eller thunderbolt + quad (quadlightning) i Q1.
Sen har TS en del härliga vapen.

sån här? fast med kvadd då!

oj va kul man kan ha en svenskalektion va?

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Avstängd

Holy Handgrenade i Worms!
Det var tider det..

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff

Permalänk
Permalänk
Medlem

Några godingar:
Super Shotgun från doom2

Bfg9000 från doom2

Enhanced shock rifle från Unreal Tournament

Dockan från blood

Boomstick och motorsåg från evil dead (som finns som spel )

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Avstängd

offtopic: blood 1 va ju riktigt bra faktist

Permalänk
Medlem

Mortar i Enemy Territory. Lätt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

*Shotgun i Q2. Bara för att den såg rätt ball ut.

*Lightsaber i Jedi Knight spelen.

*Pulserifle i AVP. "I wanna introduce you to a personal friend of mine. This is an M41A pulse rifle. Ten millimeter with over-and-under thirty millimeter pump action grenade launcher."

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Dak'kons Karach blade i Planescape: Torment.

vet inte om bilden funkar, dom flesta spelsidor är blockade här på jobbet så jag kan inte kolla själv.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Magnum i Goldeneye.

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk
Medlem

Hagelgevären i Doom spelen. Både enpipigt och dubbel. Plus att rocket launchern och BFGn är ganska sköna de med.

I Postal 2 så diggar jag startk hagelgeväret, snipergeväret och raketskjutaren.

Permalänk

- Hagelgevär av olika slag. Finns det något bättre än att springa fram till en ful zombie i exempelvis HL2 och skjuta av ett dubbelt hagelskott?

- Minigun och kanonen i Serious Sam.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Bra sagt min man.Ännu värre är det med USA:s plast-skit till vapen, snackar om M16

Enligt något tråkigt historieprogram på TV så var det soldaterna som inte kunde hantera M16'n.
Tror det gick några TUSEN skott på varje död man med det vapnet... det säger en del.

Man förstår visserligen soldaterna, rör sig något i buskarna tio meter bort när man har en M16 i full beredskap så förstår jag väll att man gärna vill andvända den... xD

Hur som helst, M16 är inte ett skitvapen. Den är bara inte gjord (såsom ALLA vapen) för att andvändas konstant hela jävla tiden.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Railgun och BFG

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Maverick, evig favorit.
Och katar och liknande assavapen i Diablo 2 <3 ^^

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

STALKER kommer tydligen ha vapenvård inplementerat

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

Atombomben i red alert 1