Permalänk
Medlem

Fallout 1, 2 och 3

Nån mer än jag som älskar Fallout spelen?
Längtar efter 3:an
Här e lite bilder på den 3:an som skulle kommit

http://www.nma-fallout.com/forum/album_cat.php?cat_id=39

Grät nästan när jag såg dessa bilder o visste att jag aldrig skulle få spela det!

Visa signatur

FinX

Permalänk
Medlem

Jo men man får la se vad bethesda gör med det nu, hoppas att dom inte gör någon morrowind klon

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Eh, lite 2000-2001 vibbar på den där grafiken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Eh, lite 2000-2001 vibbar på den där grafiken...

Grafiken har ingen betydelse i ett spel som fallout, skulle gärna kunna köra vidare på den grafik som F1 och F2 hade, spelar ingen som helst roll.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Jag älskar deras tecknade figurer/bilder... får ngn stark knsla för dem men vet inte vad det är. går ej att beskriva:) hehe
och spelen är helt underbara=) Som sagt.. grafiken har ingen betydelse för spelserien fallout

Permalänk
Medlem

Conceptart bilderna till trean är ju riktigt snygga, men själva spel grafiken tror jag inte skulle ha blivit så rolig. Så mycket detaljer som försvinner i 3D, om det inte är förrenderat dvs.

Conceptbilder:
http://www.nma-fallout.com/forum/album_page.php?pic_id=826
http://www.nma-fallout.com/forum/album_page.php?pic_id=621

Kolla husen och bilen här, inte direkt detaljerat om man man jämför med conceptbilderna: http://www.nma-fallout.com/forum/album_page.php?pic_id=128

Ja ska bli intressant och se vad Bethesda skapar.

Permalänk

Ser mer ut som ngt upphottat themehosptial.. men grafiken känsn för muk på ngt sätt. kan inte förklara... detaljrikedomen försvinner om man jäför med 1 och 2:an... men man ska inte säga något för man testat in game:9 Det misstaget ska man inte göra=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Ser mer ut som ngt upphottat themehosptial.. men grafiken känsn för muk på ngt sätt. kan inte förklara... detaljrikedomen försvinner om man jäför med 1 och 2:an... men man ska inte säga något för man testat in game:9 Det misstaget ska man inte göra=)

Och sen kommer Fallout 3 inte att se ut så där, eftersom bethesda har börjat om från grunden Jag hoppas verkligen att det blir i 2d...

Permalänk
Medlem

När hade dem planerat släppa spelet? När är bilderna tagna?

Ser ut som ett spel från Amiga

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk
Medlem

ge mig!

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eschaton
När hade dem planerat släppa spelet? När är bilderna tagna?

Ser ut som ett spel från Amiga

Bilderna är väl två tre år säkert. Dessa bilder var tagna när black isle/interplay fortfarande jobbade med spelet. Interplay gick dock i konkurs och Bethesda köpte rättigheterna till fallout universumet. Så vitt jag har hört så är spelet fortfarande i post-production, så vi lär inte se det på åtminstonde två år. Tar säkert längre tid..

Permalänk
Medlem

Nån som hittat de där bilderna som Bethesda släppte på sin motor för kanske1 år sedan?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Skulle gärna kunna köra med samma grafik som de gamla, om de bara ökade antalet färger och gjorde lite smidigare animationer. Brotherhood of Steel har jag för mig hade lite tillfixad grafik, synd bara att själva spelet blev så tråkigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Och sen kommer Fallout 3 inte att se ut så där, eftersom bethesda har börjat om från grunden Jag hoppas verkligen att det blir i 2d...

Samma här, blir mycket snyggare då=) Men dem hottar nog upp grafikmotorn lite iaf skulle jag tro men det gamla stuket ska iaf var akvar.... så det inte blir fallout 3d mega flashigt med massiva superduper coola 3d-animationer:P

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att Bethesda sätter sin egen prägel på Fallout 3. Om de försöker göra ett spel som liknar föregångarna för mycket så tror jag att de kommer misslyckas.
Om det blir i 2D eller 3D spelar ingen större roll för mig, då det inte borde vara något problem att gör 3D lika detaljerad som 2D idag (eller ännu mer detaljerad).

Görs det i 3D så kommer det kunna innebära nya intressanta moment i spelet. Tex att ann man kan använda fordon eller att miljöerna är mer interaktiva.

Visst är Fallout 1 & 2 riktigt bra spel. men när Fallout 3 släpps så kommer det vara närmare 10 år sen de första delarna släpptes, så jag förväntar mig att Fallout 3 kommer erbjuda många nya utmaningar jämfört med de gamla spelen.