World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ok, tack för svaret.

De tre klasserna jag mest funderar på är präst (t.ex. Shadowpriest), warrior och shaman. Fast det verkar som en del anser att casters tappar i power vid höga levels, jämfört med t.ex. warriors och andra tanks. Vad tycker ni?

Är det föresten ingen som lirar som gnome?

Om du ska vara Caster, kör en Warlock. Vet inte hur mycket nerfs de kommer att få men just nu har de smått bisarr DPS i både PvP och PvE.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ok, tack för svaret.

De tre klasserna jag mest funderar på är präst (t.ex. Shadowpriest), warrior och shaman. Fast det verkar som en del anser att casters tappar i power vid höga levels, jämfört med t.ex. warriors och andra tanks. Vad tycker ni?

Är det föresten ingen som lirar som gnome?

Min sambo lirar som gnome rogue

Alla klasser är ju bra på sitt sätt. Jag har kört warrior sedan starten, mest för att jag trodde den skulle vara lätt som i D2. Allt medan man levlade förstod man innebörden av att vara warrior så vid level 60 bytte jag från ett känt talangbygge kallat 31/20 till att vara Protection warrior.

Från att ha gått från 31/20 till protection så har jag märkt markant skillnad i DPS. Det går fortfarande att köra solo iom att man har så hög armor och mycket block- och parrychans. Å andra sidan tar det längre tid att döda mobs.

31/20 syftar på att man lagt 31 poäng i arms, 20 i fury och 0 i protection, min nuvarande är 12/5/34. Funkar mycket bra i instanser och faktiskt i PVP också efter som alliance är dumma och beter sig som vanliga mobs Jag får all stryk men med över 7000 i armor tar det ett tag att få ner mig, dessutom samtidigt som jag blir healad. Under tiden hinner någon sno flaggan

Annar har jag en lvl 29 hunter på en pvp server, ångrar grymt mycket att jag inte gjorde min första karaktär på en pvp-server....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ok, tack för svaret.

De tre klasserna jag mest funderar på är präst (t.ex. Shadowpriest), warrior och shaman. Fast det verkar som en del anser att casters tappar i power vid höga levels, jämfört med t.ex. warriors och andra tanks. Vad tycker ni?

Är det föresten ingen som lirar som gnome?

Nu kommer jag få skit av flera stycken men med flera level 60s och erfarenheter av kompisars så skulle jag först fundera över om det är PvE eller PvP du är ute efter. Samtidigt som du måste tänka att alla klasser nerfas och buffas titt som tätt så något som är "imba"-idag är inte det nästa patch.
Så därför är det viktigt att spela vad som är roligt. Jag valde en Rogue som min första karaktär men den var långifrån rolig, jag satt och kolla filmer medans jag körde instancser och valde därför en Warrior som jag trodde skulle vara jättesimpel men blev fascinerad över hur kul det är att kämpa upp threat.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Shamaner kan verkligen kaosa up allt! Ghost wolf på level 20....

Priest = Dispel Ghost Wolf
Fyfan vad en shaman blir snopen när han tror att han kan fly genom att bara shapeshifta till Ghost Wolf men då direkt blir dispellad av en priest ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Priest = Dispel Ghost Wolf
Fyfan vad en shaman blir snopen när han tror att han kan fly genom att bara shapeshifta till Ghost Wolf men då direkt blir dispellad av en priest ^^

Vi kan ju lätt ta bort priestens sköld med purge, så det är väl rättvist.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hmpf, var lite i gankestan igår med min 47 präst.. Rider ut, får en frostshock i röven, dismountar, ser att det är en 47a.. SW:P / Mindblast / Sköld / mind flay / mindblast (crittade 1047 högsta någonsin för mig) Död shaman.

Sätter mig ner, tar en liten dricka, får en frostshock i röven, SW:P / mindblast / mindflay. Död shaman. Gör /no till honom. Mountar, får en shock i röven igen. Samma visa - Död shaman.

Blir lite småbitter så jag sittere kvar på hans lik, vet att det tar lite tid för han att ressa nu. Ser en 49 mage komma mot mig, bara står o tittar.. fattar ju vad som är påväg att hända.. Shaman ressar, frostshock. Jag fearar han o magen, Får ner shamanen till 25% innan fear bryts. Silence på mage, Mindblast på shaman.. Död shaman.. Mindflay på mage, mindblast.. ut ur shadowform, hela fullt, in i shadowform, dra i sig en mana pot, avslutar magen med en mindblast crit 985. Gör en /lol på båda, mountar, och rider bort i skymmningen!

Shadowpriest - Otroligt starka, väntar bara på "nerf bat"

Permalänk
Avstängd

någon som kan ge lite förslag på bra armor + vapen till en level 25 warrior?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Hmpf, var lite i gankestan igår med min 47 präst.. Rider ut, får en frostshock i röven, dismountar, ser att det är en 47a.. SW:P / Mindblast / Sköld / mind flay / mindblast (crittade 1047 högsta någonsin för mig) Död shaman.

Shadowpriest - Otroligt starka, väntar bara på "nerf bat"

Mera att du möte jordens sämsta Shaman!

Totem för din swp sen skulle han ha purgat din sköld och shocka din mindblas. Bevisar bara att det finns folk som inte kan spela Shamans om så deras liv hänger på det.

En Shadow prist vs Shaman fight är 50/50 om båda spelarna kan spela sin klass.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vi kan ju lätt ta bort priestens sköld med purge, så det är väl rättvist.

Priest dispell magic och Shaman purge är ju i nästan samma spell. Prästens är dyrare manamässigt, men kan ta bort debuffs från partymembers, och om jag fattat det rätt så gör inte purge det (den tar bara bort buffs från motståndare).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Priest dispell magic och Shaman purge är ju i nästan samma spell. Prästens är dyrare manamässigt, men kan ta bort debuffs från partymembers, och om jag fattat det rätt så gör inte purge det (den tar bara bort buffs från motståndare).

alltså en så kallad offensiv dispell
Prällens är offensiv och defensiv, imba...I feel a nerfstick flying around...haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de kommer en transfear fron darksorrow till en annan server snart, eller om de kommer att slå ihop lowpop servrarna?

Permalänk
Medlem

Kommer ni in på Account Managment?

Permalänk

Blev klar med farmingen för Robe of the arch mage idag.
ska se om jag hittar nån som kan göra den åt mig nu bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
alltså en så kallad offensiv dispel
Prällens är offensiv och defensiv, imba...I feel a nerfstick flying around...haha

Präst vs präst fight; Öppna med dispel så man plockar bort eventuell fortitude buff. Så fort nån drar en sköld, dispel. Så fort någon drar en sw pain, dispel på en själv. Om någon kör en renew, dispel.

(edit: upptäckte att det stavas dispel hehe)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Om du ska vara Caster, kör en Warlock. Vet inte hur mycket nerfs de kommer att få men just nu har de smått bisarr DPS i både PvP och PvE.

Inte för att det är något fel på Warlocks men jag vet inte om jag tycker de är bättre än de andra caster-klasserna. Shadow Priests är svåra att besegra för de flesta klasser och även om Mages inte har samma single target dps (om Curse of Shadow används dvs) verkar de ändå rankingmässigt gå klart bättre (tror inte det ska vara någon stor obalans i antalet spelare men är inte säker). Som Mage har jag iaf själv svårare med Shadow Priests och andra Mages än Warlocks.

Vad gäller PvE så ligger Mages i topp på AoE damage medan Priests kan vara de bästa healers som finns (då får man ju iofs inte vara shadow specad). Warlocks är inte bäst på något vad gäller skada/healing och de är inte ensamma om att ha nyttiga "sido-spells" så de andra caster-klasserna har nog snäppet lättare att komma med i grupper, iaf från min erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
alltså en så kallad offensiv dispell
Prällens är offensiv och defensiv, imba...I feel a nerfstick flying around...haha

Priests kan inte ha mail, sköld eller leka melee nämnvärt, till skillnad från shamaner, så jag tror inte det..

Permalänk
Medlem

Har haft lite tur nu på slutet, på två dagar har jag bland annat hittat

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=14512

och

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18517

Enligt Allakhazam är dessa pattern värda massor, men stämmer det? Fick bud på 10g från en spelare på truefaith-pattern (dock en druid som inte kan använda den ändå, roben är BoP)

Självklart varierar priserna mellan servrarna (är på Burning Blade - alliance), men gissa vad de kostar? Har ingen aning om hur mycket jag ska ta för dem (är inte tailor eller leatherworker)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Mera att du möte jordens sämsta Shaman!

Totem för din swp sen skulle han ha purgat din sköld och shocka din mindblas. Bevisar bara att det finns folk som inte kan spela Shamans om så deras liv hänger på det.

En Shadow prist vs Shaman fight är 50/50 om båda spelarna kan spela sin klass.

Jo, jag funderade lite på varför det aldrig kom någon earthshock eller vad den som blockar mina spells heter.. allt jag fick var lite halvmesiga frostshocks i rumpan, spela stor roll då jag ändå bara fearar han så fort han kommer nära, och han är död innan fearen bryter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
någon som kan ge lite förslag på bra armor + vapen till en level 25 warrior?

Vapen vet jag inte Men när du når hög lvl som 35.. kommer inte ihåg.. men så är det
http://thottbot.com/?i=4187 Som gäller för warrior

Sen armor kvittar nästan tills du blir lvl40 skaffa plate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Vapen vet jag inte Men när du når hög lvl som 35.. kommer inte ihåg.. men så är det
http://thottbot.com/?i=4187 Som gäller för warrior

Sen armor kvittar nästan tills du blir lvl40 skaffa plate

30 kan han få den, men då behöver han hjälp

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Blev klar med farmingen för Robe of the arch mage idag.
ska se om jag hittar nån som kan göra den åt mig nu bara.

Själva roben är binds when picked up så den måste göra den själv. Receptet är dock inte BoP så det går köpa från AH. Har hört talas om de som inte läst receptet, till exempel en präst som lärde sig Robe of the Void http://www.thottbot.com/index.cgi?i=26067 som han inte kan använda eller sälja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Själva roben är binds when picked up så den måste göra den själv. Receptet är dock inte BoP så det går köpa från AH. Har hört talas om de som inte läst receptet, till exempel en präst som lärde sig Robe of the Void http://www.thottbot.com/index.cgi?i=26067 som han inte kan använda eller sälja.

Men, fan sån tabbe från min sida.
Får läsa på lite bättre i fortsättningen.

Permalänk

Vilken ras är bäst om man skall spela som Shadowpriest? Allians resp. Horde.

Edit: Och vilken ras är bäst som Warrior? Allians reps. Horde.

Det lutar nog åt någon av dem.

ps. beställde spelet av Webhallen i tisdags och har ännu inte fått det. Nu riskerar jag att få vänta till nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Jo, jag funderade lite på varför det aldrig kom någon earthshock eller vad den som blockar mina spells heter.. allt jag fick var lite halvmesiga frostshocks i rumpan, spela stor roll då jag ändå bara fearar han så fort han kommer nära, och han är död innan fearen bryter!

Det roliga är att vi har en totem som tar bort din lilla fear efter ett väldigt kort tag, så det spelar inte så stor roll nej

Mot präster använder man lvl 1 es, sen får prällen leka slut på sin mana, då äre praktiskt taget färdigt sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Vad gäller PvE så ligger Mages i topp på AoE damage medan Priests kan vara de bästa healers som finns (då får man ju iofs inte vara shadow specad). Warlocks är inte bäst på något vad gäller skada/healing och de är inte ensamma om att ha nyttiga "sido-spells" så de andra caster-klasserna har nog snäppet lättare att komma med i grupper, iaf från min erfarenhet.

Har en kompis som har spelat upp både en 60 mage och 60 warlock, och enligt honom så är warlock bättre (och roligare) på allt. Mer skada, mer mångsidig både i grupp och solo iom sina olika pets, bättre på att grinda m.m.

Även i t.ex. raider så gör warlocks mer skada än mages enligt damage meters i stort sett varenda gång. Igår körde jag party i Mauradon och min warlock gjorde mer skada än magen som var 3 levlar högre, även om det var rätt jämnt.

Så kortfattat, håller inte med om att mages skulle göra mer skada än warlocks.

Dock är warlock en delvis förbisedd klass och många känner inte riktigt till hur bra de är eller vad de kan göra, utan söker efter mages (DPS och sheep) mest av gamla vana. En warlock har lika eller ännu högre DPS + seduction, dvs lika bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vilken ras är bäst om man skall spela som Shadowpriest? Allians resp. Horde.

Undead och Dwarf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Det roliga är att vi har en totem som tar bort din lilla fear efter ett väldigt kort tag, så det spelar inte så stor roll nej

Mot präster använder man lvl 1 es, sen får prällen leka slut på sin mana, då äre praktiskt taget färdigt sen.

Bättre att göra slut på eran mana.. mana burn gör riktigt, riktigt ont på shamaner!
3 Mana burn = 1700-2000 mana väck. (1100 skada tagen)
Wanda fear totem, fear, mindblast, mindflay, mindblast - ger mig en väldigt död shaman..

Har aldrig förlorat mot en shaman med min präst.. Skulle fearen bryta - Silence, så kan ni stå där medans jag "smälter" er

Den enda klassen jag har problem med är warriors.. dom slår så fruktansvärt hårt :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Inte för att det är något fel på Warlocks men jag vet inte om jag tycker de är bättre än de andra caster-klasserna. Shadow Priests är svåra att besegra för de flesta klasser och även om Mages inte har samma single target dps (om Curse of Shadow används dvs) verkar de ändå rankingmässigt gå klart bättre (tror inte det ska vara någon stor obalans i antalet spelare men är inte säker). Som Mage har jag iaf själv svårare med Shadow Priests och andra Mages än Warlocks.

Vad gäller PvE så ligger Mages i topp på AoE damage medan Priests kan vara de bästa healers som finns (då får man ju iofs inte vara shadow specad). Warlocks är inte bäst på något vad gäller skada/healing och de är inte ensamma om att ha nyttiga "sido-spells" så de andra caster-klasserna har nog snäppet lättare att komma med i grupper, iaf från min erfarenhet.

Warlocks har mer DPS mot singletargets i både PvE och PvP, åtminstone enligt min erfarenhet. Jag har guildmedlemmar som one-shottat rouges med Shadowbolts bland annat. De har också Blood Pact, Soulstone, Healthstones och så vidare. Jag tar mycket hellre en Warlock än en Mage med på instans. Shadow-präster är rätt så ovanliga så har inte så mycket att säga om dem, de har väl bra DPS men mer än det? hmm. I MC ligger våra mages långt ner i DPS-listan och våra locks ligger högt upp. Druider med mycket +healing spells som lägger HoT:s på locksen så kan de tappa hur mycket mana som helst

Tar också mycket hellre en Druid än en Präst i instanser/battlegrounds. Deras HoT:s och snabba healingspells är rätt ovärdeliga för mig som Warrior i alla fall.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Warlocks har mer DPS mot singletargets i både PvE och PvP, åtminstone enligt min erfarenhet. Jag har guildmedlemmar som one-shottat rouges med Shadowbolts bland annat. De har också Blood Pact, Soulstone, Healthstones och så vidare. Jag tar mycket hellre en Warlock än en Mage med på instans. Shadow-präster är rätt så ovanliga så har inte så mycket att säga om dem, de har väl bra DPS men mer än det? hmm. I MC ligger våra mages långt ner i DPS-listan och våra locks ligger högt upp. Druider med mycket +healing spells som lägger HoT:s på locksen så kan de tappa hur mycket mana som helst

Tar också mycket hellre en Druid än en Präst i instanser/battlegrounds. Deras HoT:s och snabba healingspells är rätt ovärdeliga för mig som Warrior i alla fall.

Om jag får tränga mig in lite här. Det här med mages dps är som en halv vetenskap. En del skaffar mana gear för o få langa iväg mer frostbolts i MC och dylikt och på så vis få högre DPS. Men i själva värket så är det inte så. En +dmg speccad mage ligger väldigt bra till på DPS listan i MC. Och folk säger att man går oom hela tiden, men så är också inte fallet. Enda bossen som man kan gå oom på är Garr då han tar bort ens buffs hela tiden (Med oom menar jag man har använt upp evocation och mana ruby mm) Och har man mana gear så har man kanske 2k mana över efter en boss fight, vad ska man göra med dom igentligen när fighten är slut göra PoM water? ^^ Och när man har väl gått om med sin +dps gear så är det bara wanda de sista % Garr är på för då har han kanske inte mer än 2-5% kvar. Men ifall alla mages skulle sattsa på +dps så skulle bossarna dö en bit innan någon mage skulle gå oom.

Nä nu gick jag lite offtopic... Men iaf, en +dps speccad mage ligger iaf bland de 5 bästa i dps i MC.:D

Kanske skulle lägga till att det är självklart frostpeccad +dps mage

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem att ligga i topp5 på damage done med min critspeccade mage i alla fall.