Permalänk
Medlem

Ostabil dator. MSI PT880 NEO FSR

Har ända sen datorn blev inköpt haft olika problem med den. Den rebootar precis innan windows ska starta. Ibland måste man utföra en helkonstig process... Boota windows med skiva, då hänger den sig, så tar man ut skivan varefter den rebootar. DÅ startar windows?!

När man väl kommit in i windows försöker ja få igång mitt virusprogram men det vägrar starta och det vill inte heller avinstallera sig. kommer en massa felmeddelanden eller så startar den om. Vissa drivrutiner (som funkade bra innan) vägrar funka också. Försöker ja göra en ny Windows-installation så hänger den sig när installationsfilerna kopieras från skivan.

Min slutsats hittills är att ja fått ett defekt moderkort. Har hört att det är känt för att vara inte direkt problemfritt. Ja har provat me två olika nätagg också men ingen skillnad.

MItt system är:
MSI PT880 NEO FSR
Pentium 4 3.2ghz (har provat me en 2.4ghz också)
Asus Radeon 9200se
512mb DDRAM 400mhz
Aopen FSP300

Permalänk
Medlem

Prova att installera om allt?
Eller så kanske du har rätt moderkortet som är defekt.
Eller kanske värmen? kanske

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

har redan försökt installera om alt men jag får bluescreen. Det funkar óm ja stoppar in disken i en annan dator och lägger in windows... men sen har ja fortfaranade samma ostabilitet när ja stoppar tillbaka disken i denna dator.
cputempen ligger stabilt på 50 grader, så det är inte problemet

Permalänk

välkommen till klubben.. har samma problem typ =(