Permalänk

WoW substitut?

Hejhej

Ja, nu har jag kommit till den punkt där jag helt enkelt tröttnat så pass mycket på WoW att jag bara måste sluta. Jag har ingen karaktär på lvl 60 men en drös på runt 40. Jag vet inte vad som lockar folk att spela detta, för vilken karaktär du än väljer så är ju uppdragen lika sketna spelet igenom. Knäck 10 troll, hämta 4 pinnar, döda Berra Bus spelet igenom. Jag kan hålla med om att samlandet av föremål var kul men det är ju inte lika kul som i Diablo 2.

Så nu till saken.. jag vill ju fortafrande spela datorspel men vad ska man spela nu när man lagt ner evighetsliret WoW?

Jag är grymt sugen på något Sci-Fi spel med stora rymdskepp och maskiner, typ mechwarrior. Jag har spelat både EVE (vilket är grymt kul men det måste finnas fler alternativ) och planetside och de är ganska nära det jag letar efter men inte riktigt. Nån inbiten gamer som har några förslag?

MVH Chrilletuff

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

hmm. låter som du ska ta och prova kotor 2.. om du inte gjort d

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Medlem

Anarchy Online är ett Sci-Fi mmorpg.

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eschaton
Anarchy Online är ett Sci-Fi mmorpg.

Och i den nya Expansionen kommer det mechs och annat ;)'

http://community.anarchy-online.com/content/game/losteden/

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Anarchy Online rekomenderas varmt. Fritt att prova (exkl. expansioner) fram till januari.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

du kanske skulle testa star wars galaxies

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk

När jag läser detta inser jag hur hjärntvättad man är alltså :S

Nu blir jag sugen på Planetside

Permalänk

Planetside e sjukt kul men man kan inte göra like mycket som i wow.. men vilken känsla å knäppa ett par stycken på rad med hagelbössan.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag gick från WoW till Guildwars. Har bara spelat i ett par dagar, men än så länge är jag nöjd.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag gick från WoW till Guildwars. Har bara spelat i ett par dagar, men än så länge är jag nöjd.

Blev sugen på att testa det Märker man nån skillnad i spelkvalitén om man jämför med t.ex. WoW? Spelet har ju ingen månadsavgift, vilket borde märkas på ett eller annat sätt.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xalixus
Blev sugen på att testa det Märker man nån skillnad i spelkvalitén om man jämför med t.ex. WoW? Spelet har ju ingen månadsavgift, vilket borde märkas på ett eller annat sätt.

Än så länge är jag jättenöjd. Inga plötsliga disconnects, köer eller annat när man minst behöver det. En sak som är väldigt annorlunda är att förutom städerna så har du alltid en "egen instance". Du eller ditt party är där, men ingen annan.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Woaw, jag insåg att World of Warcraft inte hade något innehåll i sig när jag kom till lvl 5 och folk som var vid lvl 30 sa att dem också höll på med i stort sett samma sak.

Bestämde mig då genast att avsluta prenumerationen.

...och jag köpte dessutom WoW CE. *skäms*

Permalänk
Medlem

pallade tills lvl 48 och ett par gubbar på lvl 15 (tar ju bara 2tim!), fattar inte hur folk inte kan tröttna, brosan och hans polare har redan spelat upp 5-6st lvl 60 gubbar, finns ju inget att göra annat än BG och...ja de va nog allt.

Chrilletuff: Du sa att du lirat Planetside? Hur länge sedan var det? Spelade en kort period innan skolan tog alla tid (precis när det släpptes).

Permalänk

ajuste om ni börjar lira guildwars nu så kommer ni någ se fram emot uppdateringen som kommer om 3 dagar, sorrows furnace! iofs är den bara för dom som ascendat om jag inte minns fel

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

kolla närmare på EVE, Planetside, Project Entropia och Star Wars Galaxies.

PE och SWG har jag spelat ett längre tag och dom är rätt ok. Fast PE äter på
kontot. om du ska kunna spela aktivt så får du räkna med min 500:- mån.

Jag slutade spela SWG efter combat upgrade. Men jag ska inte säga att det var dåligt, bara att hela spelet vart annorlunda och jag orkade inte vänja m mig.
men som ny spelare märker man ingen skillnad =P.

För tillfället spelar jag PE och EQ2. bara för att spela lite grann. Väntar på
Darkfallonline och Dark and Light.

Ska köra closted beta på Vanguard så fort en bekant på microsoft får konton. Då kan jag göra en kort preview.

// Vansinne (sitter vid en bekants dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai2
Woaw, jag insåg att World of Warcraft inte hade något innehåll i sig när jag kom till lvl 5 och folk som var vid lvl 30 sa att dem också höll på med i stort sett samma sak.

Bestämde mig då genast att avsluta prenumerationen.

...och jag köpte dessutom WoW CE. *skäms*

Låter ju ganska dumt att sluta spela efter en halvtimme :S lvl30 är som lvl5 ja men det är för att man är lowbie i båda fallen.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Låter ju ganska dumt att sluta spela efter en halvtimme :S lvl30 är som lvl5 ja men det är för att man är lowbie i båda fallen.

fortfarande är det samma sak hela tiden

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
pallade tills lvl 48 och ett par gubbar på lvl 15 (tar ju bara 2tim!)

Hur gör man för att bli lvl 15 på 2 timmar?!

Permalänk
Medlem

Kolla in Dark Age of Camelot, info om Europe servrarna finns på www.camelot-europe.com

Visa signatur

Rob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Hur gör man för att bli lvl 15 på 2 timmar?!

I mitt fall, spela som undead, ta alla quest i den ordning som är bäst tidsmässigt, lämna inte in någon quest förrens alla är klara eller du ska till andra sidan stan. Om man är riktigt lat så har man en polare eller som i mitt fall, en bror som lirar WHM. Ett tips är att spela när det är lite folk för att slippa vänta på spawns.

Ingen som har läst om koreanen som tog lvl 60 på 7(?) dagar?

Det jag stör mig på mest i WoW är den galet korta leveltiden. Har lagt ner samma tid på att bli lvl 11 i FFXI som det tog att bli lvl 30 i WoW. Fan går ju att grinda en hel lvl på några timmar när man är över 40. Mad I tell you, mad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
I mitt fall, spela som undead, ta alla quest i den ordning som är bäst tidsmässigt, lämna inte in någon quest förrens alla är klara eller du ska till andra sidan stan. Om man är riktigt lat så har man en polare eller som i mitt fall, en bror som lirar WHM. Ett tips är att spela när det är lite folk för att slippa vänta på spawns.

Ingen som har läst om koreanen som tog lvl 60 på 7(?) dagar?

Det jag stör mig på mest i WoW är den galet korta leveltiden. Har lagt ner samma tid på att bli lvl 11 i FFXI som det tog att bli lvl 30 i WoW. Fan går ju att grinda en hel lvl på några timmar när man är över 40. Mad I tell you, mad

Att göra alla quests i bra ordning och att undvika köer kan säkert spara en del tid, men jag tycker ändå att 15 levels på 2 timmar låter extremt. För att inte tala om 60 på 7 dagar. Min gubbe har säkert tagit 5, 6 timmar att göra 10 levels. Fast å andra sidan har jag tagit det ganska lugnt.

Permalänk
Medlem

Det är just de första lvlarna som går väldigt snabbt (speciellt när man har gjort dom ett par ggr) eftersom allt ligger så pass nära. Har dock inte spelat något annat än undead så

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Lineage2 eller FFXI, sjukt bra spel bägge två.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

wow är inte samma sak hela tiden jag är lvl60

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Jag har lagt ner WoW med, ska köpa "City of Heroes" som verkar ett spel för mig.
Det är ett "Superhero-mmorpg" och det ska komma en fristående del där man kan göra superskurkar i stället.
En video recension:
http://www.gamespot.com/live/choose_prefs2.html?title=City+of...

Dock har mycket hänt sedan recensionerna skrev, dom har släppt massa extra material och områden och en hel del ändringar i spelet.

Ta en kik på: http://www.cityofheroes.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Att göra alla quests i bra ordning och att undvika köer kan säkert spara en del tid, men jag tycker ändå att 15 levels på 2 timmar låter extremt. För att inte tala om 60 på 7 dagar. Min gubbe har säkert tagit 5, 6 timmar att göra 10 levels. Fast å andra sidan har jag tagit det ganska lugnt.

Att bli level 15 på 2 timmar är total bullshit, på 2 timmar hinner du till 10 max.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Att bli level 15 på 2 timmar är total bullshit, på 2 timmar hinner du till 10 max.

Tog mig en timme senast att bli lvl 10 när jag startade en ny gubbe, undead också.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Tog mig en timme senast att bli lvl 10 när jag startade en ny gubbe, undead också.

Bli lvl 15 på 2 timmar och ta ett ss så tror jag på dig, tills dess är det ren bullshit.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående inlägg, lvl 15 på 2 timmar tror jag när jag ser ett screenshot. lvl 10 på 2-3 timmar är mer normalt.

Permalänk
Medlem

Re: WoW substitut?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
ag vet inte vad som lockar folk att spela detta, för vilken karaktär du än väljer så är ju uppdragen lika sketna spelet igenom. Knäck 10 troll, hämta 4 pinnar, döda Berra Bus spelet igenom. Jag kan hålla med om att samlandet av föremål var kul men det är ju inte lika kul som i Diablo 2.

Skulle nog säga att det roliga börjar vid lvl 60. Pvp, alla endgame instances osv.

Visa signatur

- His foundation is in the holy mountains. Jah loveth the gates of Zion more then all the dwellings of Jacob -