VA I HELVETE! kan inte installera spel på skoldator

Permalänk
Medlem

VA I HELVETE! kan inte installera spel på skoldator

fick nyss hem datorn. en nx6110 med 1.7 ghz processor 512 ram, 40 gb hårddisk iaf. när jag ska installera prince of persia så kommer det upp en ruta som de står att jag måste va administratör. FAN! blir så jävla irriterande. någon som vet hur man skulle kunna göra? hej

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Starta om datorn i felsäkert läge och logga in som administratör?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Installera i tempkatalogen.

Permalänk
Medlem

Testa ifall det går att lägga till dig själv som administratör...

Högerklicka på "Den Här datorn" -> Klicka på "Hantera" -> Dubbelklicka på "Lokala Användare och grupper" -> Klicka på "Grupper" -> Dubbelklicka på "Administratörer" -> Skriv in ditt användarnamn och klicka på kontrollera namn -> Klicka på OK och sen OK igen ... Går inte detta så testa det i skolan

Visa signatur

//GudZen

Permalänk
Medlem

Varför frågar du inte dom som äger datorn varför du inte får installera spel på datorn?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Det finns ju hur många sånna här trådar som helst just nu (hint: skolstart? ) och alla brukar ju få typ samma svar: gör läxorna och sluta gnälla skitunge. Det blir också mitt råd till dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Starta om datorn i felsäkert läge och logga in som administratör?

varför inte logga in som admin i normalt läge ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det var mycket enklare än jag trodde.

Loggade bara in som "Admin" och så fungerade det!

Tack för alla svar!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska ej spela på skoldatorn

*Låst*

Sen så var det en värdelös topic också

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X