Permalänk

Överklocka Ultra ?

Med tanke på att alla pressar sina GT kort till ultra hastigheter, borde väl ultra kortet gå att pressas ännu mer ?
Nån som uppskattningsvis vet vad man bör komma upp i ?
Ett 6800LE me upplåsta pipes o 1000mhz klock, är väl inte lika vasst som ett ultra ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

Läs faq lås denna tråd..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Läs faq lås denna tråd..

ja jävlar, den hjälpte ju mycket.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
ja jävlar, den hjälpte ju mycket.

Läs faq....

Permalänk

Ja har läst båda o ingen av dom jävlarna ger mig nåt svar, inte bättre du slutar jiddra o ger mig ett svar om du nu ens har nåt, eller så låter du bli att ens ödsla tid i min tråd.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Ja har läst båda o ingen av dom jävlarna ger mig nåt svar, inte bättre du slutar jiddra o ger mig ett svar om du nu ens har nåt, eller så låter du bli att ens ödsla tid i min tråd.

Läs faq om alla grafik kort alla trådar googla...

sluta lägg in såna här onödiga newb trådar...

Tack för att du är otrevlig snor unge

Permalänk

Går betydligt snabbare o fråga här än att söka själv, läste faq.
Jo ja är ju rätt ung, 23år. O snorunge, nåja säg det till mig i verkligheten ist.
Newb ? haft datorer i 10år, rätt omöjligt att kunna allt inom data världen, frågar man inget så får man inget veta.
Sen så lever jag inte ett liv framför en datorskärm o håller mig uppdaterad hela tiden, finns vettigare saker att göra.

Varför ens skriva när dina svar inte hjälper?

Hade gått betydligt snabbare om du nu bara svarat på frågan, men sitta & jiddra bakom en dataskärm är ju ett sätt att fördriva tiden det med.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte noobigheten i hans fråga, han vill veta om man kan överklocka ett 6800 ultra till ännu mer hastigheter vilket man kan.

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller noobigheten... I dom inlägg du lagt om "sök googla mm" kunde du ju hjälpt honom istället...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curbster
Fattar inte heller noobigheten... I dom inlägg du lagt om "sök googla mm" kunde du ju hjälpt honom istället...

Finns vettigt folk här trots allt.

Förlåt att jag inte ligger med min dator varje morgon o smeker musen som den vore en kvinna, har som sagt annat liv än datorn, varför jag frågar är för jag är nyfiken och har ett 6800 Ultra kort & om det var onödigt att slänga ut 3000kr, när/om man lyckats få samma prestanda med ett upplåst kort osv. Nåt speciellt måste det väl vara med ultra kortet gentemot de sämre.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

jag vet inte hur bra ett 6800ultra klockar men du kan ju alltid testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Finns vettigt folk här trots allt.

Förlåt att jag inte ligger med min dator varje morgon o smeker musen som den vore en kvinna, har som sagt annat liv än datorn.

Tycker det där var lite väl generaliserat. T.om. lite nedsättande faktiskt.

Hursomhelst, ditt Ultra är i princip ett GT med högre klock. Det har dock 1.4v till GPU vilket ibland kan ge bätte överklockningspotential. Sen skiljer t.ex. ett Ultra ibland med minnen (snabbare) än GT. Då menar jag fysiskt. Sen att ett GT kan gå att klocka till Ultra programvarumässigt är en annan sak. Ultra ligger redan från fabrik i högre klock så sannolikheten att de klockar högre än t.ex. GT är ju oftast större.

Sen finns det ju lyckliga människor som köpt ett LE och sen lyckats låsa upp det samt klocka upp det rejält, även över Ultra-hastigheter. Dock kan minnena inte nå upp i GT eller Ultra-hastigheter då minnena är för slöa. Även mängde minne skiljer 128MB mot 256MB (även om det finns modeller med 256MB på de billigare korten också).

Nu har jag säkert glömt att nämna något, men jag skrev iaf det jag kom på nu...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Tycker det där var lite väl generaliserat. T.om. lite nedsättande faktiskt.

Hursomhelst, ditt Ultra är i princip ett GT med högre klock. Det har dock 1.4v till GPU vilket ibland kan ge bätte överklockningspotential. Sen skiljer t.ex. ett Ultra ibland med minnen (snabbare) än GT. Då menar jag fysiskt. Sen att ett GT kan gå att klocka till Ultra programvarumässigt är en annan sak. Ultra ligger redan från fabrik i högre klock så sannolikheten att de klockar högre än t.ex. GT är ju oftast större.

Sen finns det ju lyckliga människor som köpt ett LE och sen lyckats låsa upp det samt klocka upp det rejält, även över Ultra-hastigheter. Dock kan minnena inte nå upp i GT eller Ultra-hastigheter då minnena är för slöa. Även mängde minne skiljer 128MB mot 256MB (även om det finns modeller med 256MB på de billigare korten också).

Nu har jag säkert glömt att nämna något, men jag skrev iaf det jag kom på nu...

Sådär ska ett korrekt & välansat svar se ut ! Se läs & lär resten !

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Sådär ska ett korrekt & välansat svar se ut ! Se läs & lär resten !

Med din attityd hjälper nog ingen dej mupp unge....

Men du är så jävla lat att du inte ens orkar försöka leta reda på lite resultat av folk som har klockat osv med ett ultra kort men det är väl för svårt...

NOOOOBBBBBBBBBBB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Med din attityd hjälper nog ingen dej mupp unge....

Men du är så jävla lat att du inte ens orkar försöka leta reda på lite resultat av folk som har klockat osv med ett ultra kort men det är väl för svårt...

NOOOOBBBBBBBBBBB

Du ska inte snacka om dålig attityd. Folk som dig som förstör stämningen. Är det så svårt för dig att låta bli att hacka på folk bara för att dom frågar? Du hade inte behövs posta alls, inget av dina svar hjälpte någon. Han sa i sin andra post att han läst faqen och att denna inte hjälpt honom.

Skärp dig din "n00b".

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taotl
Du ska inte snacka om dålig attityd. Folk som dig som förstör stämningen. Är det så svårt för dig att låta bli att hacka på folk bara för att dom frågar? Du hade inte behövs posta alls, inget av dina svar hjälpte någon. Han sa i sin andra post att han läst faqen och att denna inte hjälpt honom.

Skärp dig din "n00b".

har du läst dom andras inlägg innan mej???
Nä trodde inte det heller så lägg dej inte i... såna som du är som pajjar inte jag..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Med din attityd hjälper nog ingen dej mupp unge....

Men du är så jävla lat att du inte ens orkar försöka leta reda på lite resultat av folk som har klockat osv med ett ultra kort men det är väl för svårt...

NOOOOBBBBBBBBBBB

Ska du bete dig på det viset kommer du inte komma långt i livet.
Nu får du i alla fall en varning av mig, hoppas du lär dig nåt av det!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Läs faq....

Ge tusan i att spamma, rapportera inlägget i så fall

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Kul att du frågade det där med ultra, satt själv och tänkte på samma sak förut idag klockade mitt 6800GT idag,
kom upp i 425/1,15GHz sen var jag nöjd men kommer säkert högre! Ultran ligger ju på 400/1,1GHz.

Man kan ju flasha om GT till ultra så den får 1,4v har jag för mej, och då kommer man högre?

OffTopic: Tack Najk föratt du tog dej ett snack med smocken.

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk

OfT
alltid lika kul när folk som smocker svarar på ens trådar, kanske man borde uppdatera GrafikkortsöverklockningsFAQen också?

OnT
Kan jag inte bidra med ngt tyvär.

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redrum_237
OfT
alltid lika kul när folk som smocker svarar på ens trådar, kanske man borde uppdatera GrafikkortsöverklockningsFAQen också?

OnT
Kan jag inte bidra med ngt tyvär.

GrafikkortsöverklockningsFAQen? jag har letat efter en sånn men hittar inget :/

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ska du bete dig på det viset kommer du inte komma långt i livet.
Nu får du i alla fall en varning av mig, hoppas du lär dig nåt av det!

Väx upp najk varna mej för vad? att jag försvarar mej när folk hoppar på mej hur gammal är du 15?...

Känner du dej stor och tuff när du är admin på swecklockers sitter hemma liten och rädd gömmer dej bakom din dator.. och ej vågar ta stora klivet ut i stora farliga världen...

Fö fan ge dej!!!

Permalänk
Medlem

smocken skärp till dig...

"Med din attityd hjälper nog ingen dej mupp unge....

Men du är så jävla lat att du inte ens orkar försöka leta reda på lite resultat av folk som har klockat osv med ett ultra kort men det är väl för svårt...

NOOOOBBBBBBBBBBB"

om inte det är ett påhopp vet jag inte vad... dina inlägg i den här tråden är meningslösa... det är upp till moderatorerna att låsa trådar om de handlar om frågor som besvaras i en FAQ...om du inte har något att tillföra...posta ingenting.... ganska enkelt...

ontopic: ett upplåst och klockat 6800le kan vara lika vasst som ett ultra i originalutförande, men det beror på drivisar och den upplösning som man kör i...

det är bara att klocka på, har för mig att Ultra-extreme skulle köra 425/1200 i klock, så om du kommer upp i det är det ju ett landmärke... men det är som sagt prestandan i sig jag tycker att man ska titta på, det är ju benchmarks i spel som är intressantast...

du bör komma över 400/1100, det är väldigt få GT som inte klarar det... allt över det är "pure gravy"...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
smocken skärp till dig...

"Med din attityd hjälper nog ingen dej mupp unge....

Men du är så jävla lat att du inte ens orkar försöka leta reda på lite resultat av folk som har klockat osv med ett ultra kort men det är väl för svårt...

NOOOOBBBBBBBBBBB"

om inte det är ett påhopp vet jag inte vad... dina inlägg i den här tråden är meningslösa... det är upp till moderatorerna att låsa trådar om de handlar om frågor som besvaras i en FAQ...om du inte har något att tillföra...posta ingenting.... ganska enkelt...

ontopic: ett upplåst och klockat 6800le kan vara lika vasst som ett ultra i originalutförande, men det beror på drivisar och den upplösning som man kör i...

det är bara att klocka på, har för mig att Ultra-extreme skulle köra 425/1200 i klock, så om du kommer upp i det är det ju ett landmärke... men det är som sagt prestandan i sig jag tycker att man ska titta på, det är ju benchmarks i spel som är intressantast...

du bör komma över 400/1100, det är väldigt få GT som inte klarar det... allt över det är "pure
gravy"...

Det var inte jag som ville ha hjälp...!!!!

Men hoppa på mej allihopa ni töntar who cares ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken

Väx upp najk varna mej för vad? att jag försvarar mej när folk hoppar på mej hur gammal är du 15?...

Känner du dej stor och tuff när du är admin på swecklockers sitter hemma liten och rädd gömmer dej bakom din dator.. och ej vågar ta stora klivet ut i stora farliga världen...

Fö fan ge dej!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken

Det var inte jag som ville ha hjälp...!!!!

Men hoppa på mej allihopa ni töntar who cares ...

Till alla andra: Se detta som ett exempel på hur man inte skall göra.

Permalänk

Kul att mitt meningslösa noob inlägg iaf hjälpte nån mer än mig själv

Ska testa o klocka såfort Zalman kylaren kommer, den lilla gasturbinen som sitter på nu får jag tinitus av. Fast den blir inte varmare än 68g efter flera timmars spel. Vilket ifs inte är superbra, men godkänt. Men ljudnivån är värdelös.

Förövrigt har jag ett XFX 6800Ultra.
Surt att man kan få exakt samma prestanda med ett 6800LE kort som kostar 1/3 av Ultra kortet. Varväl ändå otroligt många som lyckades låsa upp sina?
Fast som nån skrev, så var väl ultra & GT minnena snabbare ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag

Fast som nån skrev, så var väl ultra & GT minnena snabbare ?

Korrekt. Som sagt, surt att man kan får något dyrt för mindre pengar för oss som betalar

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Korrekt. Som sagt, surt att man kan får något dyrt för mindre pengar för oss som betalar

Hehe skulle bli lite sne då ja, ja gav 3000 för mitt ultra kort.
Men gör verkligen minnena så mycket att det är värt att lägga mer ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

om man kör i högre upplösningar, typ 1280*1024 eller mer, samt med mycket aa och af så är det värt det tycker jag...

kunde inte riktigt köra 1280*960 med 4aa 8af i bf2 med mitt upplåsta och klockade 6800nu, när jag bytte till 6800GT~Ultra flöt det på i 1280*960. och då ska man komma ihåg att jag körde Nukärnan i 425Mhz medan GTkärnan gick i 415Mhz...mängden minne plus hastigheten som var skillnaden...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Ett 6800LE kan ALDRIG bli lika bra som ett 6800Ultra... även om du lyckas (mot all förmodan) överklocka den så långt som 400+/1100+ så är minnena som sagt slöare (128mb DDR mot 256mb GDDR3). Men visst, du kan nöja dig med prestandan som 6800LE kan erbjuda. Det gör jag.

Jag voltmoddade min (som många andra här) upp till 1,3 och kunde låsa upp den till 16/1,6 och KAN överklocka den till 400/900 och lite till (~417/~927) men jag nöjer mig med det lägre. 375/850 stabilt. Eftersom min dator är väldigt knasig just nu så låter jag den vara oklockad, men upplåst.

Jag vill dock påminna om att fler pipelines ska vara viktigare för prestanda än höga klockhastigheter...