vilken internet leverantör för fast ip?

Permalänk
Medlem

vilken internet leverantör för fast ip?

vilken internet leverantör för fast ip? har spray nu och har då inte de. någon som vet? ska vara ADSL me max 8mbit

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

Varför max 8mbit? En bonus om du kan få 24mbit för samma summa pengar.

Vet att BBB har fast ip som tillval, Gamla bostream (bonet) hade fast ip.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

kan bara ha 8mbit men kollade på telias hemsida och dom kunnde inte garantera att man alltid hade samma ip men de måste jag ha för jag har en server och om jag får ny ip så kommer det inget folk alla som hade ip måste ju leta efter servern igen. och de göt dom inte
och en sak till är det som telia med alla att dom inte kan garantera samma ip?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

BBB har slutat med fast ip på adsl tror jag, går inte att välja längre i alla fall

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
kan bara ha 8mbit men kollade på telias hemsida och dom kunnde inte garantera att man alltid hade samma ip men de måste jag ha för jag har en server och om jag får ny ip så kommer det inget folk alla som hade ip måste ju leta efter servern igen. och de göt dom inte
och en sak till är det som telia med alla att dom inte kan garantera samma ip?

Använd dig av www.no-ip.com så ska du se att det löser sig.
Registrera dig.
Välj ett namn. (typ nisse.no-ip.com)
Installera programmet.

Lämna nisse.no-ip.com som din adress till alla dina vänner så har de alltid den senaste ip-adressen.

om din dator byter ip så uppdaterar programmet nisse.no-ip.com så den pekar till din nya ip-adress. Skaffar du en router så kan du behålla samma ip i många månader då den alltid är igång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Använd dig av www.no-ip.com så ska du se att det löser sig.
Registrera dig.
Välj ett namn. (typ nisse.no-ip.com)
Installera programmet.

Lämna nisse.no-ip.com som din adress till alla dina vänner så har de alltid den senaste ip-adressen.

jo visst me alla som jag inte kan ge sån ip till dom jag inte känner som spelar på servern får ju inte de te å funka då

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
jo visst me alla som jag inte kan ge sån ip till dom jag inte känner som spelar på servern får ju inte de te å funka då

Klart det funkar. Bara att ansluta till nisse.no-ip.com varje gång.
Funkar även för CS. Jag kör ett gäng cs-servrar med dynamiskt ip.
Har dock haft samma ip sålänge jag haft linan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Klart det funkar. Bara att ansluta till nisse.no-ip.com varje gång.
Funkar även för CS. Jag kör ett gäng cs-servrar med dynamiskt ip.
Har dock haft samma ip sålänge jag haft linan.

men dom som adda. addar dom inte min ip? addar dom t.ex. nisse.no-ip.com? det är cod som jag har och alla använder ju All Seeing Eye

annars är ju adamo bra som fan men måste man betala installations avgift om man redan har ADSL?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
men dom som adda. addar dom inte min ip? addar dom t.ex. nisse.no-ip.com? det är cod som jag har och alla använder ju All Seeing Eye

annars är ju adamo bra som fan men måste man betala installations avgift om man redan har ADSL?

ASE kan lägga till domäner och även ansluta till dem utan problem. De ska lägga in nisse.no-ip.com så frågare ASE hur det skall göras. Om det skall vara dynamiskt eller inte.

Ja, du måste betala installationsavgift hos den nya operatören.

Permalänk
Medlem

men när man söker du vet asså när men kolla igenom alla servervrar som finns så hittar dom min ip lr?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
men när man söker du vet asså när men kolla igenom alla servervrar som finns så hittar dom min ip lr?

Ja, om din server lägger till "sigsjälv" i listan så är den sökbar ja. Precis som med tex cs-servrar.

Permalänk
Medlem

hur gör den/jag de? och asså du vet vad jag mennar lr asså när man kollar på alla serverar som finns. jag fattar inte asså ser dom min ip lr de där nisseni-ip.com?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Adamo har fast ip.

www.adamobredband.com

har skaffat adamo nu hel nöjd .
Visste inte ens att det fanns nåt som hette så

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
har skaffat adamo nu hel nöjd .
Visste inte ens att det fanns nåt som hette så

Välkommen i gänget

Permalänk
Medlem

Dem har en härlig support me

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

F*N jag kan inte ha adamos adsl finns det något annan bra leverantör med fast ip?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |