Permalänk

Bästa glid på GlowPad??

Jag ska bygga en GlowPad och undrar vad den bästa ytan är för bra glid i. Aluminium? klistra på egen musmatta?

Visa signatur

"Även den enklaste modd kan bli snygg"
Stolleman 17:40 18/09/05
Besök www.the-hood.net

Permalänk
Medlem

Sandpaper kanske funkar

Permalänk
Medlem

d fräckaste hade väl varit att köpa en Steelpad S&S, som är den musmattan men bäst glid, o sedan skära ut en bit plexi i samma form som man sedan limmar mattan på

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Att limma på ytan från en FunC är nog en bra lösning, se till att få det snyggt i kanterna bara. Kanske ska du fräsa en fördjupning i plexit på ovansidan så du bara kan lägga ner funCens yta där? Då är iaf problemet med snygga kanter löst..

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi
Att limma på ytan från en FunC är nog en bra lösning, se till att få det snyggt i kanterna bara. Kanske ska du fräsa en fördjupning i plexit på ovansidan så du bara kan lägga ner funCens yta där? Då är iaf problemet med snygga kanter löst..

ja d hade man kunnat göra, alltså göra själva gummiformen som funcen ligger i, fast i plexi och sen lite högre kanske.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullish
Sandpaper kanske funkar

he..he

frostat glas ska tydligen ha bra glid

Permalänk
Medlem

BesteN
Titta bara på Icemat.

Visa signatur

En fisk...