Permalänk

Msn överföring

På min gamla dator gick det snabbt och lätt att överföra filer via msn. Nu har jag fått en ny dator, som ska vara snabbare och bättre på alla sätt. Ändå går det skit segt när jag överför filer via msn. Internet funkar lika snabbt som på den förra, så det verkar vara någon msn inställning ellr något. Någon som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem!!!
Så nån smart jä*** får skriva hur man fixa detta.

Permalänk
Medlem

Brandvägg?

Permalänk
Medlem

ja har inaktiverat både windows BV och hela säkerhets paketet som följde med Bredbandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooop
ja har inaktiverat både windows BV och hela säkerhets paketet som följde med Bredbandet.

Router? Forwardat portar osv?

Permalänk
Medlem

MSN suger i allmänhet på att föra över filer..

Permalänk
Avstängd

har du Router måste du öppna portar osv.!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

jag har BBBs modem / router. förstår inte va ni menar med forward portar eller va ni skrev:P.

SVAR TACK!

Permalänk
Medlem

Vilka portar skall man öppna?

Permalänk

Detta kan nog vara till hjälp för vissa här....
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/...

blev lite nyfiken på om de va nått man kunde ställa in i ens router för att öka prestandan på filöverföringen i msn när ja läste denna tråden....

Googlade lite o fann länken åvan..... testade de som stod om UPnP.... o guess what!....
överföringen ökade från ynka typ 0,5 Mbit/s ca till runt 8 Mbit/s.....
Skickade till en polare med 10/10Mbit/s o sj har ja 10 i uppload (ca...)

Visa signatur

AMD Athlon X2 64 3800+ <> Asus EN8500GT <> Asus M2V <> 2048MB RAM