Permalänk

kritik på utkast

http://www.hoglind.org/test/

Vad tror ni.. det är bara ett utkast.. domänen är inte den som kommer nyttjas. Är jag på rätt väg?

Säger ni att nåt ser illa ut så kommer det med stor sannolikhet arbetas om.

Permalänk

Stilen känns rätt, åtminstone för själva innehållet, men jag tycker färgerna är alldeles för skrikiga, känns lite 90-talets neondisco över det Logotypen känns helt okej också.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

gillar loggan

tycker också du borde satsa på ett annat färgval, detta känns som det är ordentligt gjort redan.

sen är det väl lite detaljarbete kvar antar jag... det är ju bara ett utkast.

Permalänk
Hedersmedlem

En sak bara, har bråkat med KLM & Air France hemsida hela dagen Se till så att man kan söka på några dagar framåt & bakåt i tiden, dvs finns det inga resor 2007-01-01 men däremot två dagar framåt i tiden så kan det vara intressant (usability).

Ser (som vanligt) i övrigt bra ut. Skicka-knappen ser dock lite opassande ut, skulle kört på en default.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

För Guds skull, byt INTE ut Skicka-knappen. Den var het!

Permalänk
Inaktiv

Gillar det skarp. Färgvalet är bra. Byt inte ut knappen, den passar in i designen.

Permalänk

Borde inte skicka vara sök ? Och sen så är det väl nåt fel på min syn, men jag tycker att sidan ser lite lite ihoptryckt ut. Kan inte sätta fingret på det, men det var nåt jag uppfattade direkt när jag såg sidan. Skumt...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Det jonasy säger om sökningen tycker jag också var riktigt bra...

Dessutom tycker jag att sidan saknar lite för många avgränsare, det är liksom svårt att se vilken del av sidan som hör vilken till... lite mer strukturlinjer/färger tycker jag alltså...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Varför står det på en annat språk där nere?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Snyggt men stör mig verkligen på att rutans nedre del fade:ar ut mot den vita bakgrunden.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Snyggt men stör mig verkligen på att rutans nedre del fade:ar ut mot den vita bakgrunden.

jag med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

ok.. ska tänka över det med att den fadar.. trot iofs det kommer se bättre ut på den sidan som ska visa "resultaten" av sökingen.. dvs en lista..

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha nåt som avgränsar på höger och vänster sida. Just nu känns det som det fattas nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN
Skulle vilja ha nåt som avgränsar på höger och vänster sida. Just nu känns det som det fattas nåt.

Håller med.. även om det kanske känns lite tråkigt med "box-modellen", så tror jag det är att föredra.
Annars var sidan riktigt najs.

Permalänk
Medlem

Tycker den e snygg som sagt 90 tal neon (bra sagt..:S) Men så tycker jag att logon skulle vara lite större.. annars bra jobbat..

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk

90 neon.. hm.. borde det inte vara 80 neon snarare isf.. 90 var väl inte så mkt neon eller..

Permalänk
Medlem

Tycker att den var jäkligt snygg

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

Käääära sweekare (som kungen skulle ha sagt, fast han sannolikt skulle ha varit nån annanstans).. här kommer en uppdatering!

http://www.hoglind.org/test3/

Permalänk

Det är snyggt, men jag gillar inte den gröna texten... Tycker just det såg bättre ut i första designen.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk

tycker sidfoten såg bättre ut i första utkastet, eller iaf nåt åt det hållet.

gillar inte knappens eller flikarnas utseende... tycker heller inte om den gröna färgen... det såg bättre ut utan den.

loggan är fortfarande fin

Permalänk
Medlem

Tycker att den är kall och steril :/

Permalänk
Medlem

Tycker absolut att den nya versionen är ett steg i rätt riktning, mycket mer stilren...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Designen är snygg som vanligt, gillar särskilt, som andra här, din "skicka" knapp.

Nedan kommer kommentarer om funktion (hoppas du ligger bakom den också! Gör du inte det kommer en lång svada av ointressant info ):

Vad gäller funktionen har jag när jag sökt flygresor själv saknat en del features. Bra vore att enkelt kunna välja datum, en drop down lista låter knepigt om man t ex vill söka två månader framåt i tiden. Många resesajter har antingen en java-kalender som är otroligt seg eller en dropdown-lista som är en kilometer lång. Framför allt vore det otroligt bra om sökfunktionen kommer ihåg vad jag har valt, om jag efter sökning vill gå tillbaka och justera någon dag framåt/bakåt. Detta kan ju lösas med en funktion som också kollar en vecka framåt och bakåt i både utresedatum samt returdatum och jämför priser mm. Så om jag t ex söker på utresa 10 jan och retur 30 jan så får jag prisförslag på 3-17 jan ut och 23 jan-6 feb tillbaka, vissa sajter har liknande funktioner redan och det är väldigt trevligt. Jonasy nämnde delar av detta redan, och för mig är användarvänligheten enormt viktig när det gäller bokning av flyg, priset mellan olika sajter brukar ändå bara skilja ett par hundra, så om jag har en snabb smidig sökfunktion så...

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Inaktiv

Nya versionen ser mycket bättre ut. Tycker om färgerna och upplägget på designen. Det är så stilrent.

Permalänk
Medlem

Mycket bättre.. nu ser det för jävla bra ut

Permalänk

Knappen blev ännu bättre (sidan är i helhet också sliskigt snügg).
Herre min skapare, du har sinne för detta.

Permalänk
Medlem

Uppdateringen såg bra mkt bättre ut.

Permalänk

tack för det... ska kolla över det ytterligare, kanske kommer med en version till.. : )

Permalänk
Medlem

Snyggt, jag skulle dock gärna se någonting lodrätt som var blått (dom headern och footern), det är bättre på test3 än test, men jag tycker det ändå saknas blått där.

Också, ska den inte vara SÖNDAGEN DEN 18e SEP 2005? Kanske inte, men jag har för mig det skrevs så?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.