Är det nån som klarat FARCRY på högsta svårighet?

Permalänk

Är det nån som klarat FARCRY på högsta svårighet?

Ja, jag tyckte det var riktigt svårt bara på normal och i tester nämner folk att "easy" nivån är nog så hård att tampas med, särskilt jämfört med andra spels svårighetsgrader...

Måste vara sjukt svårt att klara farcry på högsta nivån,
med tanke på hur många ggr man får "börja om" på vissa ställen man dör på

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk

Klarat till uppdraget man slängs ner från en helikopter.. har nog bara missat att fortsätta.

Klarat på det efter normal också. (vetefasen vad det heter )

Permalänk
Medlem

Tänkte precis samma sak, jag klarade på ett eller två snäpp ovanför normal och tyckte det var sjukt svårt.
Men sen finns det ju ännu två snäpp och dom vågar jag inte ens tänka på hur svåra dom är.

Men det bra tycker jag, HL2 t.ex var ju i princip bara springa igenom.

Permalänk

Jag har klarat hela på svåraste, var rätt enkelt det mesta när man var i utomhus miljö, dock när man var innomhus så var det betydligt svårare.

När man ska döda slutbossen så tog det "några" försök, funderade på att slänga skiten åt helvete men det gick.
När man är i jungeln är det lätt på det svåraste, man får köra lite smyg taktik och backstab

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

jisses. och jag tyckte det var självmord på näst svåraste. måste vara för att min dator är så slö. (p4 wilamette 1,9 ghz.)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Ja jäklar vilken mardröm det måste vara... Jag började på normal som jag alltid brukar välja och satan vad svårt det var! Men kul är det när det inte bara är att springa igenom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Har ännu inte klarat det på lättaste

Är någon stanns i typ pyramid miljö där dom sprider nervgas?
5e saven lr så.

någon som vet hur långt jag kommit?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Jag kom till banan "boat" på svåraste. Sen gav jag upp. :/

Permalänk

Det finns några ställen som är väldigt svåra och det beror på att man måste typ storma fram, och på svåraste är det väldigt svårt (man får göra om ett par gånger) eftersom de siktar väldigt bra och skjuter hårt, så Serius Sam stilen funkar inte speciellt bra då, utan mer att smyga fram så mycket det går, springa från låda till låda, och ta strategiska punkter där man ser bra men är svår att träffa.
Blir lite mer Rouge Spear över det hela vilket gör att spelet får en helt annan karaktär än att spela det på normal svårighetsnivå där man kan kubba fram och i CS stil sikta högt och knäppa lite headshots.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk

Japp, har klarat det på svåraste. Slutet var ganska frustrerande för man var tvungen att spela om ett "par" gånger men annars var det rätt ok. Tyckte det var bra att det för en gångs skull kom ett spel som kunde vara lite utmanande.

Permalänk

Kom till sistabossen och kände mig inte så motiverad att som några andra nämnt, försöka "några" gånger på honom.

Kan iallafall stolt säga att jag klarat banan Fort (demon) på svåraste med bara kniven

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Har ännu inte klarat det på lättaste

Är någon stanns i typ pyramid miljö där dom sprider nervgas?
5e saven lr så.

någon som vet hur långt jag kommit?

ja hoppas du inte menar att du har sparat 5 ggr... får du har du gjort bort dig=P för de går inte o spara sjäv

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Har också klarat det på svåraste men problemen började redan när man skulle mötta mercs för första gången. Hade inte så mycket liv kvar där så det tog typ 10 försök innan man kunde gå vidare. Andra svåra grejen om jag kommer ihåg rätt var när man stötte på snubbar som sköt raketer. Dista svåra grejen var att ta sig förbi folket där man kunde köra bilen nerförbacken och det fanns vulkaner där. Sista bossen kommer jag inte ens ihåg hehe. Måste väll ha varit nere i marken under den stora kupolen eller?

Permalänk
Medlem

Ja, hehe..sista gubben var ju inte så svår....ett skott i pannan sen låg han ner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Har ännu inte klarat det på lättaste

Är någon stanns i typ pyramid miljö där dom sprider nervgas?
5e saven lr så.

någon som vet hur långt jag kommit?

catacombs, 6e leveln från slutet..

Permalänk
Medlem

Klarade spelet tillsammans med en polare på nästsvåraste graden, och det var sinnesjukt jobbigt och mest tråkigt. Anledningen till att man ens klarade vissa delar i slutet av spelet var att efter sjukt många försök lyckades bugga fiender vid kanter eller hoppa över en del fiender. Om jag ska vara ärlig så känner jag mig stolt gamer över bedriften men jag skulle inte göra om det ens för pengar idag.
Högsta svårighetsgraden tänker jag inte ens tänka på :/

Permalänk
Medlem

Spelar spelet just nu för första gången. Har kommit till dit där det finns monster som ser ut som människor typ i ett lab eller liknande. Kör på svårighetsgrad challenging (stavning). Spelet har sina svåra ställen ibland, framförallt inomhus banorna men det kanske är för att dom är så färbannat tråkiga me. Tycker Far Cry är ett av de bästa om inte bästa FPS spel jag har spelat till PC.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv

Har klarat det på näst svåraste... Men jag vet itne, den enda skillnaden är väl lite mer utvecklad AI (de ser på längre avstånd, hör bättre, skjuter bättre) och att de där monstrena kanske tål 90 kulor extra? kr0owe, spelat HL2 än? FarCry hade varit bra om man inte behövde 4x2 raketer för att ta ner en übersoldat. Som det är nu är det bara vackert och kul när man möter mercs.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på om svåraste svårighetsgraden är "realistic" eller gör det att även du själv dödar fienderna lika lätt som dom dödar dig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storsnusaren
catacombs, 6e leveln från slutet..

THX

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Varsågoda, impossible difficulty mod finns här.

Permalänk
Medlem

roob: Jag har spelat HL2 fram till när man får köra bil eller båt? Har även tittat en del när polare har kört det men jag fassnade inte för det som jag gjorde för Far Cry. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hehe, och jag som gav upp strax innan slutbossen redan på Normal. Klarade mig inte förbi ett rum på ca 10 försök så sen gav jag upp, har inte samma tålamod med spel som jag hade förr. Fast fram tills dess kändes Normal rätt lagom, har säkert bara missat nån relativt enkel lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Hehe, och jag som gav upp strax innan slutbossen redan på Normal. Klarade mig inte förbi ett rum på ca 10 försök så sen gav jag upp, har inte samma tålamod med spel som jag hade förr. Fast fram tills dess kändes Normal rätt lagom, har säkert bara missat nån relativt enkel lösning.

Det var skitjobbigt! Blev så irriterat ibland att jag inte spelar spel på det svåraste efter FarCry :D. Det var nice att klara spelet men för kämpigt för att njuta av spelet.