Permalänk
Medlem

Intel och TT Big Tyhoon

Någon som har en Intel P4a med Socket 775 som kör med en TT Big Typhoon, Vilken temp ligger cpu'n på?

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

dra 10-15 grader från din orginalkylare typ minst

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
dra 10-15 grader från din orginalkylare typ minst

Säkert mer då någon hade 7700Alcu innan och fick CPUn 10 grader kallare med TT Typhoon..

Permalänk
Medlem

Det har jag hört, Men han körde Amd inte för att jag vet om det har någon betydelse men kan ju alltid fråga.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCoder
Det har jag hört, Men han körde Amd inte för att jag vet om det har någon betydelse men kan ju alltid fråga.

Borde egentligen inte ha nån betydelse förutom att Intel oftast är varmare så tempen borde gå ner ännu mer

Permalänk
Medlem

Kör en Big Typhoon på min 2.8 @ 3.92 och den ligger på ca 29°C idle och ca 40-45°C load.

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0xx3r
Kör en Big Typhoon på min 2.8 @ 3.92 och den ligger på ca 29°C idle och ca 40-45°C load.

Är det på Prescott kärna? isf är det ju sjukt bra

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på hans moderkort/minne så måste det vara prescott

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Är det på Prescott kärna? isf är det ju sjukt bra

Yes, Prescott e det... Jo, trodde först att det var något fel på tempsensorn men när jag kände lite på heatpipes och på moderkortet runt CPU så var det inte alls varmt... Så man för nog vara rätt nöjd

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

Det är ju nästan så att man skulle investera i en sådan ... Kör med den boxade kylaren, vilket inte är någon höjdare vare sig ljud eller prestandamässigt

Men hur är ljudnivån på TT Big Typhon?
Går det att byta ut den 120mm fläkt som sitter på?

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Hedersmedlem

Ljudnivån = helt tyst
16dB. Det går att byta fläkten men man vill inte, den medföljande är underbar och mera CFM hjälper inte så mycket.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Okej .. låter ju bra ... blir nog en TT Big Typhoon. Hade först tänkt xp120, men denna verkar ju både bättre och billigare

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »