Permalänk
Medlem

7800gtx eller 7800gt

Hej!

Jag har tittat på lite tester och liknande, men jag vet fortfarande inte vad jag ska välja, 7800gt eller 7800gtx golden sample eller asus TOP edition. Jag ska mest spela spel så det är ett spelkort jag är ute efter, vilket är mest prisvärt och framtidssäkert osv... Kom gärna med tips och ideer!! Gärna lite länkar på fler tester och recensioner också...

Permalänk

gtx är ju lite bättre så d är såklart "mest" framtidssäkert, men gt ligger ju inte så långt efter och är mkt prisvärdare

ska du dessutom få ut allt av gtx så ska du ha ett rejält fett system, så har lite under den där 4000+ cpu:n ska du kanske ta gt istället

kan ju säga att 7800 gt klarar allt nytt idag på högsta, så
det räcker ganska långt

just my 2 cents...

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Jag ska beställa en x2 4400+

Permalänk
Medlem

Alla GTX och GT är framtidssäkert, men det beror ju på hur lång tid in i framtiden du menar?
Skulle tippa att bäst före datum på ett 7800GT/GTX är ca 2 - 3år, för det är ett ruskigt klös i dom oavsett vilket märke eller modell du väljer.

Här har du en test på Asus Extreme N7800 GTX TOP:

http://www.firingsquad.com/hardware/asus_extreme_n7800_gtx_to...

Permalänk
Medlem

Inget är ju egentligen framtidssäkert om man tänker efter. Kanske tangentbord och möss på sin höjd.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Ackelind: Det har du rätt i

Utvecklingen rasar iväg med sådan fart att man inte hinner med....
Men med ett 7800GTX så klarar man sig ett tag, men det kommer en dag då även 7800án går på ner på knä!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo66
Alla GTX och GT är framtidssäkert, men det beror ju på hur lång tid in i framtiden du menar?
Skulle tippa att bäst före datum på ett 7800GT/GTX är ca 2 - 3år, för det är ett ruskigt klös i dom oavsett vilket märke eller modell du väljer.

Här har du en test på Asus Extreme N7800 GTX TOP:

http://www.firingsquad.com/hardware/asus_extreme_n7800_gtx_to...

Vad är det för kylare på 7800GT? finns de med samma standardkylare som 7800GTX? jag har hört att 7800GT skall låta mer än 7800GTX!

Nån som vet när 6800GT släpptes? Personligen känner jag att 6800GT börjar få lite "problem" i de senaste spelen så om man skall ligga på toppen så har väl 6800GT haft en levnadstid tills det att BF2 kom ut i juni/juli, hur länge det nu var?!

Permalänk
Medlem

Men är det värt att lägga ut 1000:- extra på ett gtx eller ska man spara de 1000:- och köpa ett nytt kort om 2-3 år?

Permalänk
Medlem

om du köper gtx så kommer du nog att köpa nytt om 2-3 år ändå
det är ju inte sån "jätte-skillnad" på dem direkt...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Kort som har färre pipelines brukar ju generellt klocka bättre så GT kortet kanske ger mer FPS för pengarna ifall du klockar det en del.

Permalänk
Medlem

Okej, det blir nog ett GT, jag kommer inte att klocka nu direkt tror jag eftersom jag inte riktigt vet hur man gör, men om 1 år eller så kommer jag nog att klocka det.