Half-life 2 ("sparningar")

Permalänk
Medlem

Half-life 2 ("sparningar")

Tja

För ett bra tag sedan spelade jag en rätt bra bit på Half-life 2, dock slutade jag och nu har jag installerat det på nytt, vill dock inte spela om allt igen så;

(spolier för er som inte klarat det).

Jag har kommit så långt så man har förstört kärnreaktorerna (de där man skulle använda gravity gun för att få ut en kula), sedan har jag kommit ut på den stora "gården" utanför igen.

Så jag undrar ifall någon har save-filer från den biten eller vet vart man kan hitta dessa?

/Bjorne

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk

www.cccentral.com

Edit: dom hade visst lagt ner

Jag har väl ett par savefiler men jag har kommit lite längre så jag vet inte om jag har kvar "dom" savefilerna.

Permalänk

Jag har savefiler fram till just det där stora huset som man ska in i för att panga bort sådana energikulor i. Orkade inte spela mer än så då det är den jobbiga delen:p
Jag antar att det är just det huset du har klarat dig igenom, eller? Kommer inte ihåg att det var mycket mer av dom kulorna efter det som man sedan hamnade ute på en "gård" efter.

Edit: Nej, nu ljög jag. Det hade jag visst tagit bort. Testa att bara googla på "hl2 saves" annars. Eller så kan du göra det ännu enklare för dig och ladda banan via console. fast då måste du ta reda på vad den heter först. Googel är kul:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag har savefiler fram till just det där stora huset som man ska in i för att panga bort sådana energikulor i. Orkade inte spela mer än så då det är den jobbiga delen:p
Jag antar att det är just det huset du har klarat dig igenom, eller? Kommer inte ihåg att det var mycket mer av dom kulorna efter det som man sedan hamnade ute på en "gård" efter.

Det är en rätt bra bit att spela vill jag minnas, seg bit också

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk

Banan du snackar om borde vara: d3_c17_10b

om du vill ladda den så skriver du bara i consolen: "map d3_c17_10b" (utan hartassar ")

om du hade klarat av hela den byggnaden så är du på d3_c17_11 (uppe på byggnadens tak) och om du har klarat den banan så är du på torget (vilket du nämnde) och den heter d3_c17_12, där du strider mot 2 Strider's.

så om du är på torget efter den byggnaden, så skriv:

map d3_c17_12

...hoppas att detta hjälpte...

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem

du kan också göra detta...

Go to [programs folder]\Valve\Steam\SteamApps\[user name]\half-life 2\hl2\cfg\config.cfg

And change the line...

sv_unlockedchapters to the number of your map...

detta ger dig inte saves - men du kan starta på den bana du vill om du ställer "unlockedch..." till sista banan tex...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...