Permalänk
Medlem

Half-Life 2 HDR

Någon som vet att om det kommer en HDR patch till HL2 SinglePlayer spelet, nu när DoD släpps imorgon och det har HDR.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Nästan 100 på att det inte gör det. Bara till DoD:S, lost coast och spelen/episoderna som kommer senare.

Permalänk
Medlem

fan va illa.

Jävligt dåligt av valve och skita i det även fast dom demonstrerade HDR och reflektionerna på monster för länge sen (i en bana i början av HL2)... Jag trodde verkligen det skulle bli så snyggt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
fan va illa.

Jävligt dåligt av valve och skita i det även fast dom demonstrerade HDR och reflektionerna på monster för länge sen (i en bana i början av HL2)... Jag trodde verkligen det skulle bli så snyggt.

tror inte dom orkar göra om alla hl2 banor

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
tror inte dom orkar göra om alla hl2 banor

Skulle just säga samma sak...

Jo, HDR kräver saker från alla levels för att kunna funka...det är inte bara "en knapp" som ska tryckas på för att HDR ska vara aktiverat. För att HDR ska finnas i HL2 så måste alla levels göras om och denna updateringen skulle kanske ~1gig...via steam...nej, valve kommer nog inte fixa det!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk

nej aldrig att dem fixar HDR till HL2,Valve vill ej fixa flashbuggen på nuke till 1.6 som bara innehåller några mb

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
nej aldrig att dem fixar HDR till HL2,Valve vill ej fixa flashbuggen på nuke till 1.6 som bara innehåller några mb

Jag trodde Counter-Strike hade ett eget utvecklingsteam...
Valve har inget med spelet Counter-Strike att göra.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Jag trodde Counter-Strike hade ett eget utvecklingsteam...
Valve har inget med spelet Counter-Strike att göra.

Eftersom Valve sammarbetar med Sierra så jo det har dom.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Eftersom Valve sammarbetar med Sierra så jo det har dom.

Kanske marknadsföring och så men INTE med utvecklingen. Cs är den enda mod till Half-life som utvecklarna har fått betalt för (Pga retail och så)

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

Sitter inte CS snubbarna på Valves kontor? I så fall så skulle jag säga att de har med varandra att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Sitter inte CS snubbarna på Valves kontor? I så fall så skulle jag säga att de har med varandra att göra.

Dom är ju sitt egna team där. Det enda dom gör är att arbeta på CS och CSS inget annat. Att dom inte vill fixa någon bugg har väl med att göra att dom fokuserar sig på CSS då det är senaste versionen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

allt inom steam kallar jag "Valve" och orkar inte namnge något team eller så

Visa signatur

~

Permalänk

Allt ovanför stockholm är norrland, och allt nedanför stockholm är skåne.
Det blir, vad jag hört, "bara" Aftermath i HL-serien som blir HDR. Först och främst.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

stockholm suxxors

Permalänk

Dom har testa HDR på Half-Life2 men dom har själva sagt att vissa miljöer såg bättre ut i "vanligt" ljus. Vissa områden var tydligen nästan ospelbara.

Tyvärr hittade jag inte artikeln jag läste detta i.

Permalänk

Det finns ju en HDR-bloom mod att ladda ner till HL2. Dock måste du köra om alla banor från början, så ett tips är att redan ha klarat spelet innan du börjar köra med den moden. Känns ju lite trist å börja om

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Allt ovanför stockholm är norrland, och allt nedanför stockholm är skåne.
Det blir, vad jag hört, "bara" Aftermath i HL-serien som blir HDR. Först och främst.

Nu har du missuppfattat det. Allt ovanför Skåne är Norrland

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Nu har du missuppfattat det. Allt ovanför Skåne är Norrland

Nej nej, allt söder om dalälven är nordtyskland, förutom skåne som är östdanmark.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

får en stor bugg när jag lirar spelet med hdr bloom modden.
Får stora svarta och lila rektanglar över hela bilden i HL2 och dom vägrar försvinna.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
får en stor bugg när jag lirar spelet med hdr bloom modden.
Får stora svarta och lila rektanglar över hela bilden i HL2 och dom vägrar försvinna.

Nu vet du varför dom inte släppt HDR till HL2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
får en stor bugg när jag lirar spelet med hdr bloom modden.
Får stora svarta och lila rektanglar över hela bilden i HL2 och dom vägrar försvinna.

Nvidia har ju släppt drivrutinen 78.05 som fixar diverser problem med geforce kort för DOD:S och HL2 LC.

Fast det har nog inget med ditt fel att göra för bloom modden har ju varit ute länge....men ville bara säga det om det finns folk ute som har problem med den updaterade source motorn och har ett nvidia kort.