Permalänk
Medlem

Typ av minneskort till SOE z800

Tjo,

Till Sony Ericsson z800i är det ju Sony's egna Memorystick Duo som gäller, men vad jag undrar är om det fungerar även med ett Memorystick Duo Pro?

En kompis har en k750i, och enligt SOE så är det Memorystick Duo som gäller även där, men han har köpt ett Duo Pro kort som fungerar i telefonen, och jag är nu i funderingarna på att köpa ett större kort än det 64mb som följde med telefonen, men det känns lite surt att köpa ett kort för ~600:- som inte fungerar sen.

På dustinhome kan man läsa detta om SANDISK MEMORYSTICK PRO DUO 512MB :

Citat:

Memory Stick Duo, Pro Duo är de minsta minneskorten från SanDisk. Storleken och vikten är nästan som ett halvt vanligt Memory Stick. Adapter till vanlig MemoryStick Pro medföljer, dvs detta minne kan även användas i alla kameror som har "vanlig" MemoryStick Pro-slot OBS: fungerar endast med SonyEricsson telefoner som har stöd för Duo Pro.

Jag har mailat SOE om detta, men det mailet har jag inte fått något svar på, så jag tänkte kolla om någon här visste av någon som testat detta och kan svara på om det funkar eller inte.

Tack på förhand.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

z800 tar memorystick duo pro

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

Vilka är SOE? om du menar Sony ericsson så brukar det förkortas SE.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Vilka är SOE? om du menar Sony ericsson så brukar det förkortas SE.

Kul att du tog dig tid att anmärka detta, anledningen till att jag skrev ju SOE var p.g.a att jag sett det på andra ställen. Huruvida det är korrekt eller ej vet jag tyvärr inte. Men tack för ditt bidrag.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Kul att du tog dig tid att anmärka detta, anledningen till att jag skrev ju SOE var p.g.a att jag sett det på andra ställen. Huruvida det är korrekt eller ej vet jag tyvärr inte. Men tack för ditt bidrag.

jag förstod då f*n inte att de gällde SonyEricson. lixom, vart kommer O:et ifrån? Sony och Ericson? sluta klaga på folk som faktist hjälper andra, även om det inte var dig han hjälpte.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
jag förstod då f*n inte att de gällde SonyEricson. lixom, vart kommer O:et ifrån? Sony och Ericson? sluta klaga på folk som faktist hjälper andra, även om det inte var dig han hjälpte.

Det var ju mig han "hjälpte", och jag klagade inte.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

om man inte förstår att det är sony ericsson han menar när man ser model förtäckningarna så borde man kanske inte ens kommentera en tråd gällande det mobilerna.

Visa signatur

Macbook Pro 15" 2.53ghz, 4gb ram 500gb hd | Playstation 3: ibbie

Permalänk
Medlem

om du kollar på sidan av din telefon så står där "Memory Stick PRO Duo"...

offT: SOE är en lika bra förkortning som SE. Punkt slut.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Det var ju mig han "hjälpte", och jag klagade inte.

förlåt isf fick intrycket att du inte var glad

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjertis
om du kollar på sidan av din telefon så står där "Memory Stick PRO Duo"...

offT: SOE är en lika bra förkortning som SE. Punkt slut.

wtf.. Det där har jag aldrig sett förrut.. Jag har sett att det står "Memory ..." där, men aldrig "PRO Duo" ...

Ja jäklar du, tack alla som svarat iaf.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Som de sa, det står på telefonens högra sida. En bild säger mer än tusen ord!

Permalänk
Medlem

På både P910i och W800i så står det bara "MemoryStick Duo" fast båda tar MemoryStick Pro Duo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SOE är ju en annan del av Sony - Sony Online Entertainment.
Och ja MemoryStick Pro Duo funkar till Z800i, om du inte redan hadde fattat det

Permalänk
Medlem

På tal om memory stick duo, vart hittar man billigast ett 512mb kort? finns för 530 i sverige inklusive frakt men man kanske kan importera billigare?

Har kollat ebay men de flesta verkar ju ta sjukt mycke frakt och annat.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Köpte ett 512 minne på ebay. Gav 380 för det inkl frakt