Söker Counter-Strike-kommando som tar bort skuggor

Permalänk
Hedersmedlem

Söker Counter-Strike-kommando som tar bort skuggor

Hej alla CS-älskande Sweclockare :).

Det är så att när jag spelar Counter-Strike så ser väggarna och vissa andra ställen ut så här.

Sen när det kastas en HE eller jag lyser med flashlight (ficklampan) så ser det ut så här.

Som ni kanske ser så är skuggorna borta (eller de ställen som lyser mer/mindre än de andra). Men jag undrar vilket kommando som fixar det, för det har inte varit så förut. Det är inte "cl_shadows" eller "gl_monolights". Sen vet jag att det möjligtvis går att fixa till det med en ominsallation av Counter-Strike, fast det är fortfarande kommandot jag letar efter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har också så =(
jag har av AA, AF och har ominstallerat några gånger fast inget har hänt.
Fast jag bryr mej inte så mycket.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag ser ingen skillnad

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag ser ingen skillnad

Besök synsam nästa gång du går ut är du gullig.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpenaN
http://jaite.mine.nu/skillnad.jpg

Besök synsam nästa gång du går ut är du gullig.

Jag trodde det där var ficklampan

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Jag trodde det där var ficklampan

Jaså är det dessa han syftar på?

<3 paint.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja herregud, hur kunde jag missa de 50*50 pixlarna de var ju mitt i skärmen!

Förlåt SpenaN, jag borde inte låtit så otrevlig, jag förstår om du kände dig kränkt och tvingad att förolämpa mig. Jag tar fullt ansvar för möjliga repressalier från moderatorerna.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

det är för att du har prestanda på grafikkortet, dra den till kvalitét så kmr det försvinna ! Creedz till mej

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Ja herregud, hur kunde jag missa de 50*50 pixlarna de var ju mitt i skärmen!

Förlåt SpenaN, jag borde inte låtit så otrevlig, jag förstår om du kände dig kränkt och tvingad att förolämpa mig. Jag tar fullt ansvar för möjliga repressalier från moderatorerna.

Haha blev du förolämpad? Förlåt

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk

Vet inte riktigt..

Men testa mp_decals eller gl_cull

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M!ck3^
det är för att du har prestanda på grafikkortet, dra den till kvalitét så kmr det försvinna ! Creedz till mej

Jag testade köra fullt med AA och AF, fast ingen skillnad =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parcheesi
Vet inte riktigt..

Men testa mp_decals eller gl_cull

Varken eller fungerade särskilt bra.

EDIT1: Det är samma problem med 16-bit som med 32-bit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M!ck3^
det är för att du har prestanda på grafikkortet, dra den till kvalitét så kmr det försvinna ! Creedz till mej

Här har du ju svaret, varför fortsätta tjöta ? Det finns inget komando som kan fixa det där, enda är som står ovan.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Här har du ju svaret, varför fortsätta tjöta ? Det finns inget komando som kan fixa det där, enda är som står ovan.

Jag kör ju max på all kvalité, fortfarande samma problem!

Permalänk

Jag har för mig att det finns ett kommando som heter r_shadow

Permalänk
Medlem

men varför ta bort något sådant? man blir ju inte bättre utav det

men iallafall: r_shadow som föregående skrev

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Jag kör ju max på all kvalité, fortfarande samma problem!

I grafikinställningarna: står systemprestanda på alternativet hög kvalité? ska inte stå på hög prestanda. Det är det dom menar, inget AA/AF-skit

Finns på samma ställa som AA/AF-inställningarna

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
I grafikinställningarna: står systemprestanda på alternativet hög kvalité? ska inte stå på hög prestanda. Det är det dom menar, inget AA/AF-skit

Finns på samma ställa som AA/AF-inställningarna

Jepp, de är inställda på hög kvalité.

Och ni idioter som bara kommer in och spammar kan väl hålla er borta från min och andras trådar?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ni som känner er träffade kan vara glada att jag är trött och har ont i huvudet, annars hade det delats ut en hög med varningar här ikväll.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

beror inte det på att en HE endast "färgar av sig" med en svart fläck på just den väggen den träffade? och sen när den går över till ett annat block så försvinner den och det blir en sån kant?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
beror inte det på att en HE endast "färgar av sig" med en svart fläck på just den väggen den träffade? och sen när den går över till ett annat block så försvinner den och det blir en sån kant?

Det som händer är att när jag går in på valfri server eller min egengjorda server är att det är mörkt på vissa ställen, sen när jag lyser med flashlight (ficklampa) eller kastar HE så försvinner det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Det som händer är att när jag går in på valfri server eller min egengjorda server är att det är mörkt på vissa ställen, sen när jag lyser med flashlight (ficklampa) eller kastar HE så försvinner det.

men ta några rundor o spring o lys med lampan på alla ställena så var problemet löst sen?

nää, seriöst.. har ingen aning om vad det kan vara, har nämligen likadant själv :S

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vad felet kan vara, men personligen så ser jag inte skillnaden som störande.

Egentligen var det inte det jag ville säga, utan jag tänkte fråga dig (ColtrasteN) om du vet vad det heter, och var man kan ladda ner det, som gör att man byter vapen utan animationer eller vad man ska säga.. Förstår du?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Jag har ingen aning om vad felet kan vara, men personligen så ser jag inte skillnaden som störande.

Egentligen var det inte det jag ville säga, utan jag tänkte fråga dig (ColtrasteN) om du vet vad det heter, och var man kan ladda ner det, som gör att man byter vapen utan animationer eller vad man ska säga.. Förstår du?

Jag förstår vad du menar, fast jag har ingen aning om det finns något sådant. För jag vet att när man kolla på HLTV-demos så kan det se ut så.

Man kan ju alltid köra utan att vapnena syns.

alias "m_pitch" "r_drawviewmodel 0"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Jag har ingen aning om vad felet kan vara, men personligen så ser jag inte skillnaden som störande.

Egentligen var det inte det jag ville säga, utan jag tänkte fråga dig (ColtrasteN) om du vet vad det heter, och var man kan ladda ner det, som gör att man byter vapen utan animationer eller vad man ska säga.. Förstår du?

hud_fastswitch 1 vill jag minnas...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twisted_Krister
hud_fastswitch 1 vill jag minnas...

Med hud_fastswitch 1 så byter vapnet direkt när man trycker på den knappen som vapnet är bindad till.

Permalänk

Är inte skuggorna så kallade "lightmaps" som är kompilerade in i banfilen? Kan sådana verkligen påverkas av något kommando? För vad jag vet finns inga dynamiska skuggor i CS.

Permalänk
Medlem

Hade likadant för ett tag sedan. De där "missfärgningarna" var dock, för mig, värst i t ex. mörka på D2.

De försvann när jag bytte drivrutiner till grafikkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Är inte skuggorna så kallade "lightmaps" som är kompilerade in i banfilen? Kan sådana verkligen påverkas av något kommando? För vad jag vet finns inga dynamiska skuggor i CS.

Det ska inte se ut så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pwnas.
Hade likadant för ett tag sedan. De där "missfärgningarna" var dock, för mig, värst i t ex. mörka på D2.

De försvann när jag bytte drivrutiner till grafikkortet.

Hm, får testa det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Det ska inte se ut så

Nej, nej. Men då är det väl något grafiskt "fenomen", men själva skuggorna är det nog inte. Jag menade bara att skuggorna knappast kan påverkas av ett kommando, de är liksom inbyggda i själva banan så att säga. Däremot kan det ju som sagt vara någon annan grafisk funktion eller effekt som strular, vilken kan kontrolleras med ett kommando.