Permalänk

Köper H10 20GB! Sista sekunden varningar?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45678

Undrar bara så man är 100% innan man köper.
Tipsa om andra alternativ eller varna mig, whatever!

Bara så jag köper någe bra.

EDIT: Behöver även tips på hörlurar under 400, in ear/lurar spelar ej roll.

Permalänk
Medlem

IAudio X5, mitt val i den prisklassen.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
IAudio X5, mitt val i den prisklassen.

Oj oj oj, den var het. Men... mugh bugh, har du länk till affär i STHLM som har den i Lager?

Permalänk
Medlem

Jag har noll koll på affärer i sthlm.
Den bör ju finns tycker man, sthlm har väl teknikmagasinet och där kan man köpa på avbetalning, minst 300kr/mån, men en polare gjorde så att han betalade 1000kr/mån i typ 3 månader.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Jag har noll koll på affärer i sthlm.
Den bör ju finns tycker man, sthlm har väl teknikmagasinet och där kan man köpa på avbetalning, minst 300kr/mån, men en polare gjorde så att han betalade 1000kr/mån i typ 3 månader.

De hade typ, men den där spaken verkar jobbig :/

Permalänk

Köp inte X5an den är ett fiasko och detta är därför.
-Dens skräm är pixlig och suger jämnfört med skärmen på ipod photo som
-man kan inte lyssna på musik och se på bilder samtidigt
-Sist men inte minst så kan den inte organisera låtarna enligt ide3 taggar -så man får leta efter sina låtar i mappar och läsa filnamnet istället för "artist - låt".

Mitt tips är att satsa på irivern eller en ipod photo(kan fås för 2700kr).

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Hedersmedlem

Testa scrollfunktionen innan köp.
Sen beror de ju på vad du har för krav, om man vill ha med videouppspelning USB-OTG osv.

Sony EX51 eller EX71

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Köp inte X5an den är ett fiasko och detta är därför.
-Dens skräm är pixlig och suger jämnfört med skärmen på ipod photo som
-man kan inte lyssna på musik och se på bilder samtidigt
-Sist men inte minst så kan den inte organisera låtarna enligt ide3 taggar -så man får leta efter sina låtar i mappar och läsa filnamnet istället för "artist - låt".

Mitt tips är att satsa på irivern eller en ipod photo(kan fås för 2700kr).

Tack gode gud att jag inte han ändra mig
Jag hoppas du inte är utsänd från apple och iriver för att lura mig ^^

AirWolf: Min polare har en H10 6gig, scrollen är skön, tar dock ett tag att lära känna den. Och de där hörlurarna, har du provat/använder du dem? Och jag köper helst icke-sony om jag inte måste

Permalänk

nix det är jag inte. Jag funderade själv på att sälja min ipod för att köpa X5an. men när jag hade min ipod i min ena hand och min polares X5a i min andra jämnförde så var ipoden är klar vinnare. X5an har hypats så jävla mycket och skärmen visar inte bilder lika bra som på irivers hemsida.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
nix det är jag inte. Jag funderade själv på att sälja min ipod för att köpa X5an. men när jag hade min ipod i min ena hand och min polares X5a i min andra jämnförde så var ipoden är klar vinnare. X5an har hypats så jävla mycket och skärmen visar inte bilder lika bra som på irivers hemsida.

Du menar iAudio?

Permalänk
Medlem

Köpe en Sony PSP.. se på filmer MP3 och spela

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Köpe en Sony PSP.. se på filmer MP3 och spela

Nej.

Permalänk
Medlem

Jag har en Iriver h10 5gb, är toppennöjd!
Grymt bra ljud, snygg spelare, lätta menyer och ett smart navigeringssystem!
20gb lär ju inte vara sämre så..

Köp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Köpe en Sony PSP.. se på filmer MP3 och spela

Visst kan man spela....om man nu vill punga ut med 500kr för ett spel.
Visst kan man se på film.....om man vill betala 1200kr för ett 1gb minnes kort.

PSP=Dyr affär.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Jag har en Iriver h10 5gb, är toppennöjd!
Grymt bra ljud, snygg spelare, lätta menyer och ett smart navigeringssystem!
20gb lär ju inte vara sämre så..

Köp!

samma här! med nya firmwaren är den hur bra som hellst Lite seg innan.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Jag har själv beställt en iRiver h10 20gb från eBay, hoppas jag får den levererad nästa vecka. Har varit strul med den säljaren. För att hålla mig till ämnet så ser jag verkligen framemot att få spelaren då jag själv har en iRiver 180T och vet vilket underbart ljud och kvalitet iRiver erbjuder

Permalänk
Medlem

säger dig bara detta:

Jag köpte en Iriver H10 5gb i Juni och jag säljer den nu till min flickvänn.. Jag vet inte ifall det är så att jag tröttnade på den eller vad det är men enligt mig så tyckte jag att Ipods hjul fungerar mycket bättre än vad upp/ner rollen på H10 gör + att den har en tendens att vara lite seg för vissa personer.

Jobbigaste är själva uppstarten av spelaren (kallstart) som kan ta uppemot 10sek. Kanske inte låter som mycket i teorin men det känns i praktiken. Att ändra en låt kanske tar 5-7sek från det att du trycker på "next" men detta bara ibland.

Spelaren är ganska seg måste jag säga för en person som är van vid snabbare tempon så detta kanske är något att ha i åtanke.

Basen är inte heller i bästa laget måste jag säga vilket jag blev ganska besviken över när jag provade den

Köper mig en Ipod Nano nu i dagarna ifall jag kan få tag på någon utan att dem är slut på lager.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
säger dig bara detta:

Jag köpte en Iriver H10 5gb i Juni och jag säljer den nu till min flickvänn.. Jag vet inte ifall det är så att jag tröttnade på den eller vad det är men enligt mig så tyckte jag att Ipods hjul fungerar mycket bättre än vad upp/ner rollen på H10 gör + att den har en tendens att vara lite seg för vissa personer.

Jobbigaste är själva uppstarten av spelaren (kallstart) som kan ta uppemot 10sek. Kanske inte låter som mycket i teorin men det känns i praktiken. Att ändra en låt kanske tar 5-7sek från det att du trycker på "next" men detta bara ibland.

Spelaren är ganska seg måste jag säga för en person som är van vid snabbare tempon så detta kanske är något att ha i åtanke.

Basen är inte heller i bästa laget måste jag säga vilket jag blev ganska besviken över när jag provade den

Köper mig en Ipod Nano nu i dagarna ifall jag kan få tag på någon utan att dem är slut på lager.

Jag är bara rädd för att du ska bli besviken på ljudet om du går från en iRiver till en iPod, men du kanske inte tycker det är någon skillnad ljudmässigt?

Sen undrar jag lite hur det kommer sig att du vill sälja en spelare du inte är nöjd med till din flickvän?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
säger dig bara detta:

Jag köpte en Iriver H10 5gb i Juni och jag säljer den nu till min flickvänn.. Jag vet inte ifall det är så att jag tröttnade på den eller vad det är men enligt mig så tyckte jag att Ipods hjul fungerar mycket bättre än vad upp/ner rollen på H10 gör + att den har en tendens att vara lite seg för vissa personer.

Jobbigaste är själva uppstarten av spelaren (kallstart) som kan ta uppemot 10sek. Kanske inte låter som mycket i teorin men det känns i praktiken. Att ändra en låt kanske tar 5-7sek från det att du trycker på "next" men detta bara ibland.

Spelaren är ganska seg måste jag säga för en person som är van vid snabbare tempon så detta kanske är något att ha i åtanke.

Basen är inte heller i bästa laget måste jag säga vilket jag blev ganska besviken över när jag provade den

Köper mig en Ipod Nano nu i dagarna ifall jag kan få tag på någon utan att dem är slut på lager.

Basen är suverän, måste varit kassa lurar eller något fel på just din.
Anledningen till att jag köper H10 20GB är för att min polare har en 6gigare och den är helt perfa!
Jämfört den med en iPod G4 hand to hand, och H10:an spankar röv.

iPod's ljud suger. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

iPod's ljud suger. ^^

Bra ljud är inte lika med bas.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Bra ljud är inte lika med bas.

Precis. Det som skiljer en philips stereo från en ljudsystem från Hifi-klubben är inte basen. utan detaljrikedom, stereoseparation och balans.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Men hursomhelst så har Iriver bättre ljud, det har många tester kommit fram till.

Köp den som sagt, du blir nöjd!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Men hursomhelst så har Iriver bättre ljud, det har många tester kommit fram till.

Köp den som sagt, du blir nöjd!

Jaha men då är testerna utförda av idioter.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Jaha men då är testerna utförda av idioter.

Det var ett väldigt moget svar *not*. Du verkar inte gilla fakta som motarbetar dina subjektiva åsikter?

Permalänk

Visst gillar jag fakta, jag bara ett dåligt svar eftersom vissa gör dumma kommentarer angånge ipods ljudkvalite;) Många människor verkar ha uppfattningen om att mycket bas betyder bra ljud och detta var sant så skulle koss the plug vara en av världens bästa lurar men så är inte fallet.

Om ipod inte hade spelat bra ljud så tror jag knappast att den skulle sälja så bra. Anledningen till varför jag tycker att ipod har bästa ljudkvaliten utav alla portabla spelare är för att den har en balanserad ljudbild och väldigt neutralt vilket gör att man kan höra på musik precis som den låter i studion. Korrekt reproduction is the shit. Jaja Mp3 är kommprimerad musik men jag har faktiskt lyssnat på okomprimmerad musik på min ipod och det låter vackert. Jag har även jämnfört min ljudet med iriver och creative spelare. Visst låtar dom bra men ingen av dom erbjuder den neutrala, rena och detaljrika ljudet. Väldigt många audiofiler använder ipod just för att den erbjuder ett otroligt rent ljud.

Många som säger att ipod har dålig ljud är såna idioter som har dömt ipod genom att lyssnat med dom dåliga vita lurarna. För att uppleva ipods fulla potential så måste man använda bra lurar.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

homeboy87: Faktum ÄR att i nästan alla blindtester är experterna eniga om att iPoden har den sämsta ljudbilden, så enkelt är det.

Att iPoden säljer bra har inget med dess ljudåtergivning att göra, som du själv säger så går folk runt med de vita lurarna som är genomgående dåliga.
Det säger ganska mycket om folk som köper iPods intresse för hur bra ljudet är.

Nu tycker jag inte iPoden är dålig i sig, men ljudet är utan tvekan det som är sämst på iPoden.
Jag äger själv en iPod och har testat att koppla in den i min 35kkr stereo och jämfört med mina kompisars creative, iriver etc.
Och iPoden låter alltid sämst, och nej jag tycker inte mycket bas är ekvivalent med bra ljud.

Det är bara löjligt om du skall envisas med dina apple-fanboy fasoner.

Permalänk

Glöm heller inte att ljud är väldigt subjektivt. Vissa gillar rent och neutralt ljud medans andra gillar mer dynamiskt ljud med fyllig bas. Så jag säger inte att ipod har bäst ljud med det är fan med inte dåligt som många noob på forumet säger.

Dessutom är jag ingen apple fan boy. Jag äger faktiskt en iriver 180T som jag köpte för två år sen.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Koss Spark The Plug!

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Precis. Det som skiljer en philips stereo från en ljudsystem från Hifi-klubben är inte basen. utan detaljrikedom, stereoseparation och balans.

Jepp, det stämmer. MEN - iPods ljud är faktiskt inget vidare. På tok för vass diskant, och den verkar inte kunna spela under 400hz. Detta grundar jag på att ha testat två olika iPods med två olika lurar.

Jag letar ny MP3spelare... men kan verkligen inte hitta nån som passar mig. Bra ljud är främst tillsammans med smidighet. Min nuvarande lilla Iriver är super på dessa båda, och tillsammans med oslagbar batteritid så älskar jag den. Dock börjar den bli sliten som fasen, och har bara 256mb minne Finns det nåt litet, med bra ljud och runt 1GB minne som gärna drivs av AA batterier?

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Basen är suverän, måste varit kassa lurar eller något fel på just din.
Anledningen till att jag köper H10 20GB är för att min polare har en 6gigare och den är helt perfa!
Jämfört den med en iPod G4 hand to hand, och H10:an spankar röv.

iPod's ljud suger. ^^

Du inser att iPod G4 inte ens säljs längre va?

Nä, köp du en iPod 20GB och du kommer vara så nöjd att det förslår.

10% studentrabatt på Apple Store dessutom om du har CSN- eller Mecenatkort.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs