Permalänk
Medlem

AV sändare eller rf modulator

Vad ska man köpa med tanke på bildens kvalitet.

En rf-modulator som omvandlar scart till coax eller en trådlös AV sändare.

Jag har redan en coax dragen till sovrummet men jag vill ha bild från digitalboxen också.

Så vad anser ni?

RF modulator

AV sändare

Visa signatur

DELL Inspiron 8600 1.7 GHz Centrino - 768 MB - 40 GB - DVD+RW
SonyEricsson K750i
Volvo 855 T5-R

Permalänk
Medlem

Jag har en sändare/motagare från thomson, som man kopplar in RGB/scart i, rätt bra bild och ljud kvalité på den, och då skickar jag den från "mellanvångingen" ner till källaren, och där är ju lite ivägen.
Sen har jag iof ingen monster TV här nere och ljudet är väll inte det bästa häller, men räcker för mig=)

Har även en RF modulator till en annan TV, kopplar in DVD via den p.g.a. scartingången på TV'n är knasig, bilden där är även bra.

Så blir ungefär samma resultat, frågan är nog mer om du vill ha det trådlöst eller inte. Och om du har några feta betong väggar/etc ivägen så kanske inte av sändaren/motagaren får så bra kontakt med varandra.

Permalänk
Medlem

Okej, så det är jämt skägg alltså.

Jag har redan coax-kabel mellan vardagsrummet och sovrummet så det är inga problem med det. Det är heller inte värst långt, max 10m och trävägg, så det är nog inga större problem för den heller.

Dock lutar det åt en rf-modulator, känns bättre med riktig "kabel", är bara en midre 20" i sovrummet så det är inte såå känsligt.

Nån mer som har nåt att tillägga innan jag köper en?

Visa signatur

DELL Inspiron 8600 1.7 GHz Centrino - 768 MB - 40 GB - DVD+RW
SonyEricsson K750i
Volvo 855 T5-R