Permalänk
Medlem

Bilder på 193p +

Är precis på väg att beställa en Sam. 193P+ men står i valet å kvalet ifall de ska bli en silvrig el svart. Man ser ju att svart kommer mer å mer på både tv å stereo från att ha varit helt borta från marknaden ett tag..så de lutar väl åt att de blir en svart..Men före ja bestämmer mej undrar jag ifall de råkar finnas någon med några sjyssta högupplösta bilder på denna skärm... just den svarta... Kollade google å fick massa träffar..men typ endast silvriga, allt jag egentligen är ute efter är ifall de e sån svart som ser "billig" ut typ...el om de e blank fin svart..el om de e gamel laptop svart typ..

Nån som orkar dona en bild el har komentar om hur den svarta ser ut!? plz gimme

Edit: Sen kan man ju passa på å fråga varför de e TCO99 på svart å TCO03 på silver!??!

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Hedersmedlem

En svart skärm kan inte få TCO 03 för den uppfyller inte kraven.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
En svart skärm kan inte få TCO 03 för den uppfyller inte kraven.

vilka krav?

är inne på att själv köpa mig en 193P +.

verkar fått bra kritik på komplett.se

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

För att svart inte anses som vilsamt för ögonen att titta på

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
För att svart inte anses som vilsamt för ögonen att titta på

Jasså det visste jag inte! ska testa o se om jag kan vila ögonen på nåt svart då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
För att svart inte anses som vilsamt för ögonen att titta på

hehe..menar du allvar ?

Edit:Judge! Ja den har bara fått bra rekomendationer, en vän till mej som handskas en del med datorprylar sa att de va en av dom bättre el rentutav den bästa i den prisklassen...

ja slår nog till...e fortfarande bara kluven om vilken färg...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också bestämt mig för en 193P+. Men vet inte vilken färg det får bli... Är tacksam om ni får tag i några bilder

Sen kan man alltid fråga:
Vart är det bästa stället att beställa ifrån?

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Jag kommer att beställa på komplett.se ...har nyss haft ett garanti ärende där med en krashad hårddisk, vi gjorde som dom bad oss å körde test program å skrev fel kod etc. skickade väl packat till komplett... dagen efter dom emottagit disken fick vi mail om att en ny va skickad...Perfekt!! Finns säkert nån 100lapp billigare nånstans..typ JME tror..men servicen väger lätt upp några 100...enligt mej iaf..

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

min burk är grå/silver då passar väl silver skärmen bäst?

följer det me nån dvi kabel?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittade:
svart
http://www.datorbutiken.com/se/pics/big/sam193pplbl.jpg
ganska dålig bild.. men ändå

silver
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM193PPLSI

Mailade komplett och frågade om de hade några bilder på den svarta modellen. Hoppas jag får svar.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Har den silvriga! Måste säjja att den är en riktig fet skärm...
Hade en 4år gammal tft innan, 193p+ återger färgerna såå jefla bra så att jag trodde nästan att det va fel på den jämfört med min gamla HAHA

den är grymme

Visa signatur

AMD 3500+ newcastle | XFX geforce 6800GT | seagate barracuda 200GB | twinmos dual PC3200 512

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
hehe..menar du allvar ?

Edit:Judge! Ja den har bara fått bra rekomendationer, en vän till mej som handskas en del med datorprylar sa att de va en av dom bättre el rentutav den bästa i den prisklassen...

ja slår nog till...e fortfarande bara kluven om vilken färg...

nej jag menar itne allvar! jag har nu beställt en 193p + i silver!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Båda är mycket fina! Men jag beställde en svart förut idag .... .... längtar!

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

pfff...drägglar...

Ja beställer nu direkt

tackar för bilderna

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

Sitter på en 193P+ svart och den är grymt skön faktiskt. Tog flera bilder men blixten förstör intrycket av den svarta färgen så jag slänger bara upp två av dom bilderna som blev hyfsad...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/DSCN0699.JPG

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/DSCN0712.JPG

Men den är myyycket finare i verkligheten faktiskt, mer djupsvart. Tänker mest på bilden av baksidan för på bilden ser den ju nästan grå ut, vilket inte ens är i närheten om du ser på den i normalt ljus... Inte en enda död pixel btw

Permalänk
Medlem

Fina bilder det med. Och en iPod har du med. Du verkar vara en trevlig person!
Jag passade på att beställa från www.itbutikken.se för att vara säker på att få den med 0 döda pixlar. Riktigt bra av dem att införa en 0-döda-pixlar-garanti. + till itbutikken! För det känns ju sådär att köpa en produkt för nästan 5k och få hem den trasig.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Jag tackar igen..ska försöka dra upp några bilder om några dagar jag med, slängde med en ixus40 också från komplett, gick ju knappt att motstå..2500 liksom!?

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Jasså det visste jag inte! ska testa o se om jag kan vila ögonen på nåt svart då!

Du kan ju alltid stänga av din nuvarande skärm och kolla in i den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Fina bilder det med. Och en iPod har du med. Du verkar vara en trevlig person!
Jag passade på att beställa från www.itbutikken.se för att vara säker på att få den med 0 döda pixlar. Riktigt bra av dem att införa en 0-döda-pixlar-garanti. + till itbutikken! För det känns ju sådär att köpa en produkt för nästan 5k och få hem den trasig.

Jo jag ser mig själv som rätt trevlig Itbutikkens noll-döda-pixel-garanti är ett mycket bra initiativ, även om just Samsungs P-serie har det oavsett vart du köper den. Fan vad allting såg skitigt och dammigt ut förövrigt på mina bilder, måste dammtorka lite

Edit: Såg Stabils bilder nu, kunde inte se dom igår av nån anledning och jag kan säga att färgerna återges mycket bättre på de bilderna. Framförallt baksidan som är mer svart än på mina bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx

Itbutikkens noll-döda-pixel-garanti är ett mycket bra initiativ, även om just Samsungs P-serie har det oavsett vart du köper den.

Jasså? För när jag mailade komplett.se igår och frågade så svarade de 3-5 döda pixlar. Jaja bara jag får hem en hel skärm så är jag nöjd

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Jasså? För när jag mailade komplett.se igår och frågade så svarade de 3-5 döda pixlar. Jaja bara jag får hem en hel skärm så är jag nöjd

Frågade du specifikt om P-serien? Läs på "Zero Bright Pixel Defect-garanti":

http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/193pplus.as...

En enda död subpixel och de byter, och subpixlar är vanligare än "riktigt" döda pixlar.
Nåja, min från Komplett hade inte en enda så jag är nöjd

Permalänk
Medlem

Oo..ändå mer dräggel men de va faanimej på tiden att de kom en sådan garanti!! Inte ska man behöva betala 5k för en pryl som kanske är defekt vid köpet utan att få en ny...

Edit: Vad e skillnaden på subpixel å "vanlig"

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

"Edit: Vad e skillnaden på subpixel å "vanlig""

Varje pixel består av tre subpixlar. En röd, en grön och en blå.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Med andra ord måste de va en _väldigt_ bra garanti... För om man skulle räkna en död vanlig pixel då så ska 3st sub dö först ?

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

Tänk på att garantin inte gäller en död(svart) pixel/subpixel. Där följer Samsung vanlig ISO-Standard. http://www.samsung.com/se/support/guarantee/pdf/tft_pixelspec...
Dvs för en 19" skärm kan du få upp, till och med, 7 svarta subpixlar sålänge de inte sitter för nära varandra. Bara pixlar/subpixlar låsta i lysande läge alltså en eller flera som konstant lyser rött, grönt, blått eller vitt ersätts av garantin. Zero-Bright Pixel Policy.

Så förstår jag att garantin funkar i alla fall, rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m