nVidia standalone nätverksdrivrutin?

Permalänk
Medlem

nVidia standalone nätverksdrivrutin?

Hej!

Försöker installera Debian's Visitkortsinstallation men det funkar inte så bra. Den hittar inte mitt nätverkskort som är ett intregrerat nVidia giggabit.

Man kan ladda drivrutiner från diskett i installationen så jag tänkte att det är väl bara att ladda hem drivrutinen från nätet men hepp så enkelt var det visst inte. På nVidias hemsida finns bara hela paketet med alla drivrutiner för nForce-chippen. Har sökt på google men inte hittat nätverksdrivrutinen löst.

Någon som vet vart den finns eller kan man kanske packa upp nVidias installfil med alla drivrutiner och bara kopiera nätverksdrivrutinen? Filen är en .run fil. Tacksam för all hjälp!

MVH

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så innehåller "nforcepaketet" enbart drivisar för integrerat ljudkort samt intregat nätverkskort.

Du kommer frågas om du vill installera respektive om du kör filen.
F.ö. är kernelmodulen "forcedeth" till för integrerade nforcenics.

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem. Det är så att jag måste använda den nyaste forcedeth för att få mitt kort att funka. Hur fixar man in den nyaste forcedeth drivrutinen på en disket så man kan ladda den under installationen av debian sarge?.

Visa signatur

8D