Permalänk
Medlem

Trådlös mus störs av grannen

Jag har en "Microsoft wireless optical mouse blue". Ända sen jag flyttade till lägenhet har musen störts av grannens mussignaler. Gissar att han/hon haren likadan.
Har för mig att det ska gå att byta frekvens på fanskapet så att det går att köra båda samtidigt.
Jag har letat men inte httat hur man gör. Gissar att fler har haft liknande problem nån gång?!

Visa signatur

Workstation: XP2800+ 1GB RAM 120GB HD
Server: XP2000+ 512MB RAM 80GB HD
Bärbat: HP nc6220

Permalänk
Avstängd

Bara att ge upp är jag rädd. Går inte ändra frekvens hur du än försöker... Alternativt kan du typ linda in din mottagare i folie för att minska känsligheten.. i teorin.

Visa signatur

[AMD 64 3000+] [Kingston Value RAM PC3200 512MB x 2] [MSI Neo-FIS2R] [PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb] [Samsung Spinpoint 200GB SATA2] [NEC 2510] [Antec Phantom 500W] [Zalman Reserator + GPU-block] | [ViewSonic G90f+ 19" CRT] [Chieftec Dragon AX-01SL-D Super MidiTower] [Logitech Cordless Desktop MX 3100] [Q-pad White]

Permalänk
Avstängd

Ett perfekt tillfälle att lära känna dina grannar lite bättre ju

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
Ett perfekt tillfälle att lära känna dina grannar lite bättre ju

sälj idén till Gevalia..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

För tusan... gå över till människan, och är det en tjej så är det ju ett utmärkt tillfälle att lära känna henne. Är det en kille kan du fråga om du får låna hans mus, och "råka" tappa den ner för trappan.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Men man ska ju kunna köra på olika kanaler genom att söka igen efter musen. Har för mig det stog så om min trådlösa mus iaf, på det sättet är det möjligt att ha ett antal likadana i samma rum och ändå stör dom inte varandra

Permalänk
Medlem

Det måste absolut gå att köra på olika frekvenser, hur skulle annars de kunna sälja trådlösa möss till kontor. Där det finns 10 tals datorer i samma kontorslandskap.

Permalänk
Medlem

Placera mottagaren nära din mus, och se till att batterierna är färska, så har den andres signal ingen chans.

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EleyT
Det måste absolut gå att köra på olika frekvenser, hur skulle annars de kunna sälja trådlösa möss till kontor. Där det finns 10 tals datorer i samma kontorslandskap.

tycker också det borde vara så...

Visa signatur

óynk