Permalänk
Medlem

Stora problem med Telia 24 mbit

Tjena. Jag fick telia 24mbit i fredags och idag gjorde jag en tp test och fick väldigt låga resultat. Nån som vet vad som kan vara problemet? Bor ca 170 meter från telestationen.

Ha d!

Permalänk
Medlem

vad har du för modem ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Zyxel Prestige 660H Triple Play Modem står det på kartongen. Fick det av telia..

Permalänk
Medlem

Ring till telia.. Annars är det sjukt dåliga telefon ledningar!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Iofs så fick morsan papper av dom i torsdags som hon va tvungen att skriva på och skicka in. Och på fredag kom modemet. Dom kanske inte släpper på fullt innan dom fått papperna?? Eller kanske inte. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt lågt ut i mottagningen, helt klart.

Själv har jag 24/1 och samma modem. Jag bor 1200 meter från stationen och får ungefär samma upload som dig men har c:a 17 i download.

Avvakta nån dag och se om det blir bättre, annars måste du nog ringa supporten för att få besked.

Permalänk
Medlem

Prova att stänga av modemet en stund.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Ok. Kan ju säga att om jag inte hade gjort en TP test så hade jag aldrig märkt det. Har suttit med 56k innan och det gjorde ju rätt mycket nu när jag bytte upp. Men om det inte är något fel i vårat hus på kablarna eller dator så ska väll telia stå för kostnaderna? Beställer man 24mbit så ska jag ju ha det. Eller iaf i närheten. 4 är ju ganska långt ifrån.

Permalänk
Medlem

Ja om du bor så nära som 170m

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

kopplade ur modemet en stund och nu fick jag detta resultatet:

Blev ju helt ok. Undrar om man kan pressa det lite till genom att använda tcp optimizer??
Hur mycket ska jag ställa "connection speed" på då?