Permalänk

Är det såhär jag gör med biosupdate?

Finns ju flera metoder men vilken man använder spelar väl ingen roll?

*Laddar ner biosen jag ska ha.

*Lägger den på en tom floppy.

*stoppar i disken o startar om datorn

*trycker på F1

*sen sköter sej resten själv?

Det enda jag undrar över är:

*Spelar det nån roll om det har vart saker på disketten innan om jag har tömt den? eller måste det vara helt klinisk o isf varför?

*När jag har laddat ner biosen..är den i ZIP, RAR eller vilket format? och är den zippad eller rarad, ska jag då packa upp det på disketten?

Svara fort

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk
Avstängd

man ska formatera disketten innan. Det är lätt. Högerklicka på den (i den här datorn) och tryck formatera

Permalänk

okej...men annars är de rätt? Ska jag zippa/rara upp det först eller ska det vara packat på disketten?

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk
Hedersmedlem

Packa upp filerna innan du lägger dem på diskett.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Re: Är det såhär jag gör med biosupdate?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miraculix81
Finns ju flera metoder men vilken man använder spelar väl ingen roll?

*Laddar ner biosen jag ska ha.

*Lägger den på en tom floppy.

*stoppar i disken o startar om datorn

*trycker på F1

*sen sköter sej resten själv?

Det enda jag undrar över är:

*Spelar det nån roll om det har vart saker på disketten innan om jag har tömt den? eller måste det vara helt klinisk o isf varför?

*När jag har laddat ner biosen..är den i ZIP, RAR eller vilket format? och är den zippad eller rarad, ska jag då packa upp det på disketten?

Svara fort

Ja, eller så laddar man ner DFI CD'n som en på DFI-Street har gjort.
http://www.biosmedic.com/forum/viewtopic.php?t=18
Finns samtliga DFI Orginal + hemma versioner av bios.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Jaså hade han gjort klart skivan med alla biosar och allt så man kunde ladda ner den:P?? Tyckte sidan såg ut som en guide till HUR man gjorde CD:n och det verkade lite jobbigt...men jaja nu håller den på o laddar

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk
Medlem

Re: Är det såhär jag gör med biosupdate?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miraculix81
Finns ju flera metoder men vilken man använder spelar väl ingen roll?

*Laddar ner biosen jag ska ha.

*Lägger den på en tom floppy.

*stoppar i disken o startar om datorn

*trycker på F1

*sen sköter sej resten själv?

Det enda jag undrar över är:

*Spelar det nån roll om det har vart saker på disketten innan om jag har tömt den? eller måste det vara helt klinisk o isf varför?

*När jag har laddat ner biosen..är den i ZIP, RAR eller vilket format? och är den zippad eller rarad, ska jag då packa upp det på disketten?

Svara fort

http://www.dfi.com.tw/Support/mb_faq_us1.jsp?FAQ_ID=1180&PAGE...

Härifrån hämtade du ditt BIOS. Varför vänder du dig till sweclockers för frågor när det finns en bifogad FAQ på BIOS sidan?

Permalänk

Re: Re: Är det såhär jag gör med biosupdate?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
http://www.dfi.com.tw/Support/mb_faq_us1.jsp?FAQ_ID=1180&PAGE...

Härifrån hämtade du ditt BIOS. Varför vänder du dig till sweclockers för frågor när det finns en bifogad FAQ på BIOS sidan?

För att det går snabbare att från skapandet av en tråd här och få svar på den, går snabbare än att överhuvudtaget öppna en sida från DFI med någon av deras siraps-servrar....LOL
Nej jag vet inte? Folk är trevliga här och ofta hjälpsamma så du får gissa varför... störde det dej får jag be om ursäkt..

Edit:
Tancoll, du skrev såhär:
Ja, eller så laddar man ner DFI CD'n som en på DFI-Street har gjort.
http://www.biosmedic.com/forum/viewtopic.php?t=18
Finns samtliga DFI Orginal + hemma versioner av bios.

Laddade ner skivan och uppdaterade till Tmos CD2 v3.0 med patchen. Sen brände jag den bara som en ISO-fil.
Är det rätt?
För jag såg på hans guide hur man skulle bränna så under själva upppackningenprocessen med winrar så skulle man göra nåt mysko så när det packades upp så såg det varken ut som en RAR eller ISO-fil utan en cd-skiva eller nåt.(svårt o förklara) Jag lyckades iallafall inte med detta utan fick det bara till en vanlig ISO.

Är inte hemma nu så jag kan inte testa, men när cd:n var färdigbrännd så hette den nåt med "boot"-nånting(kommer inte ihåg)
Funkar det ändå måntro?

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force