CHKDSK-Problem med defragmentering och uppstart!

Permalänk
Medlem

CHKDSK-Problem med defragmentering och uppstart!

Hej! Jag har ett problem, det är så här att varje gång jag startat min dator det närmaste halvåret kommer det alltid upp en fårfrågning om att göra en hårddisk genomsökning på en en av mina diskar. har installerat om windows ett antal ggr utan resultat. nu är det så här att jag skulle köra en defragmentering på alla diskar igår alla diskar fungerar felfritt utom just den disken som alltid vill bli genomsökt i booten!!

Fick följade meddelande "Diskdefragmenteraren har upptäckt att CHKDSK har schemalagts för att köras på följande volym: MöViES (G:). Kör CHKDSK /f.".

Jaha tänkte jag, öppnade: KÖR:/CHKDSK G: /F och får detta meddelandet: "Det går inte att köra DHKDSK seftersom volymen används av en annan process. Kommendot CHKDSK kan köras om volymen demonteras först. ALLA ÖPPNA REFERENSER TILL VOLYMEN BLIR OGILTIGA. Vill du tvinga fram en demontering av den här volymen? (J/N)"

Frågan är van f*n gör jag nu har letat runt i cyberrymden utan resultat!! HJÄLP!

// Tex

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Medlem

svara "j"

kör sen något riktigt testprogram på disken, t ex från ubcd

Permalänk
Medlem

okej! tack ^^

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.