Skumt hackande i B&W 2 <-- Allvetare se hit!

Permalänk
Medlem

Skumt hackande i B&W 2 <-- Allvetare se hit!

Tja B&W 2 borde väl inte hacka på mitt system? Det är inte sällan FPS en åker ner till 1 eller 2 och den snittar väl 10 15...

System: se Böt nyss drivisar till omegas, nu är det 1 FPS hela tiden...

Det skumma är att AOE 3 flyter jättebra på höga inställningar (ca40-50 FPS) Medan B&W 2 som är fulare flyter sämre när jag kör det i 640x480 - low på allt.

AOE 3 körs hackfritt på 1024x800 med med-high på allt...

Hjälp mig är förvirrad.. Kan det ha att göra med att jag kör Windows SP 1?

Tack på förhand!

Visa signatur

Asus k8v Delux, A64 3200+, 2x Kingston 3200 512mb, Radeon 9800 pro......

19500 3dmark01

Permalänk
Medlem

Jag har nästan exakt samma system som dig. FPS'en ligger nog runt 10 hela tiden skulle jag chansa på.

(Jag har sp2)

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag har nästan exakt samma system som dig. FPS'en ligger nog runt 10 hela tiden skulle jag chansa på.

(Jag har sp2)

Blir det heller knappt nån skillnad om du kör 800x600 medium eller 640x480 low?

Visa signatur

Asus k8v Delux, A64 3200+, 2x Kingston 3200 512mb, Radeon 9800 pro......

19500 3dmark01

Permalänk
Medlem
Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk
Medlem

Jag har samma system som du men 32bit 3200+ och har samma problem. Men bara på vissa tider av dygnet(i spelet).
Mitt på dagen och vid midnatt hackar det absolut ingenting men vid gryning och skymmning hackar det svinmycket.

Permalänk
Medlem

Som sagt, från defeault så har lionhead gjort så att PixelShader 2.0 skall vara aktiverat på 9800Pro.

Ni får gå in i graphics.config och ändra värdena under 9800 till 1 1 1.

Alltså:

9800 1 1 1

Så ska det se ut. Självklart blir spelet fulare eftersom ni aktiverar PixelShader 1.1. Men antingen det eller så låter ni erat 9800Pro emulera PixelShader 2.0 vilket resulterar i eran dåliga FPS.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Hedersmedlem

eh...
9800 pro har stöd för PS 2(t.o.m. 9700pro har det), behöver inte emulera, men kortet kan ju vara långsamt för den sakens skull.

Spelet är ju hutlöst krävande!

Visst, jag dippar väl sällan under 45 med allt maxat i 1280x1024, men det känns ändå som lite optimeringar skulle sitta fint. Men men, sådant kan man inte vänta sig av något som EA ger ut.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
eh...
9800 pro har stöd för PS 2(t.o.m. 9700pro har det), behöver inte emulera, men kortet kan ju vara långsamt för den sakens skull.

Spelet är ju hutlöst krävande!

Visst, jag dippar väl sällan under 45 med allt maxat i 1280x1024, men det känns ändå som lite optimeringar skulle sitta fint. Men men, sådant kan man inte vänta sig av något som EA ger ut.

Huh, okay, läste bara på typ Lionheads forum att 9800Pro inte hade stöd för den mest avancerade PixelShader. Optimeringar kommer nog inte, dom har ju redan släppt en patch så. Det kanske kommer skirmish och multiplayer patcher dock.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Testade att pilla i graphics configen, nu är det mer trolig FPS! Tack så mycket !

Visa signatur

Asus k8v Delux, A64 3200+, 2x Kingston 3200 512mb, Radeon 9800 pro......

19500 3dmark01

Permalänk

Hehe när man ändå pillar på graphics configen så kanske jag ska ändra på creaturefeaturedisable, kan bli kul.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske var Pixelshader 3.0 som var på i default? Vilket skulle förklara att det gick så dåligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Kanske var Pixelshader 3.0 som var på i default? Vilket skulle förklara att det gick så dåligt?

fan va guld! hade exakt samma problem med mitt 9800 blev toki på att fp's tok sjönk efter några minuters spelade kunde inte förstå va problemet låg nånstans heller

Visa signatur

apple, wacom, adobe = love

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet verkar inte gilla ATI-kort alls. Testade det idag på en annan dator än min egen. 3200+ a64 och x800xt. Flöt inte alls. 1024 medium var det högsta som det gick att lira på med lite större städer.

Det skulle ju dock kunna vara att spelets motor är mer optimerad för PS3, så x1800-serien gör nog kanske bättre ifrån sig

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Spelet verkar inte gilla ATI-kort alls. Testade det idag på en annan dator än min egen. 3200+ a64 och x800xt. Flöt inte alls. 1024 medium var det högsta som det gick att lira på med lite större städer.

Det skulle ju dock kunna vara att spelets motor är mer optimerad för PS3, så x1800-serien gör nog kanske bättre ifrån sig

Står bara ati med stora bokstäver när man startar spelet, så det gillar nog inte ati kort alls...

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Hört talas om reklam?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Spelet verkar inte gilla ATI-kort alls. Testade det idag på en annan dator än min egen. 3200+ a64 och x800xt. Flöt inte alls. 1024 medium var det högsta som det gick att lira på med lite större städer.

Det skulle ju dock kunna vara att spelets motor är mer optimerad för PS3, så x1800-serien gör nog kanske bättre ifrån sig

kan ju vara RAM minnet som slöar ner. Det flyter på för fullt för min storebrorsa som har x800xt på högsta.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!