Permalänk
Medlem

Byta diod på en Razer

jo jag hadde tänkt byta ut dioden på min Razer. Vill helst byta till en blå diod då jag har en röd nu har sökt ett tag nu men kommer ingenvart i mitt sökande.

Så frågan är hur byter jag diod eller "moddar" min razer? och vilken typ av diod skall jag använda mcd osv? tacksam för er gulliga som delar med er av er kunskap

Visa signatur

woooooah!

Permalänk
Medlem

jag har gjort detsamma faktiskt.
Jag kan säga att spridningsvinkeln på dioden är lika
viktigt som styrkan. dessutom är det lite
krångligt att byta på Raxer då det hela sitter inklämt
mellan 2 kretskort. Jag fick löda loss hela det övre kortet
för att komma åt ordentligt.

Dessutom så är hjulet belyst av en 3mm diod.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag bytte på min Logitech mus fast jag råkade göra sönder den, därför köpte jag en Razer, Så jag råder dig att inte börja löda i musen, dock om det kan bli snyggt fast det är inte värt pengarna om den går sönder. Använd ganska hög mcd, när jag bytte på min Logitech så visste jag ingenting om Diodrar så jag hade fått tag i ett par gröna som låg på 2000mcd som inte alls räckte för att musen skulle kunna fungera.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 945 @ 3,0Ghz, 2x XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Crossfire, DDR3 HyperX 1333MHz 4GB

Permalänk

Är du inte skillad så rör inte musen. Du kommer bara pajja den.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Lånar lite... Kan jag använda denna lysdiod:

http://www.elshop.se/product_info.php?cPath=21&products_id=30

Eller måste den vara på 10000 mcd eller över?

// Linus

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

Köp några lysdioder på classe för en 15 kr för fyra köp samt en lödstation och sätt igång. Men akta så du inte löder sönder något

Ganska enkelt men kan vara lite knepigt med dom två kretskortet som razer har

Visa signatur

har du varit å druckit bärs din jävla bäver?

Permalänk
Medlem

classes dioder är allderles för svaga ...

Visa signatur

<3

Permalänk
Musikälskare

Hur får man upp razorn då ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hur får man upp razorn då ?

under skatzen så kan man hitta skruvar.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

sitter en skruv under den stora vita skajten, sen öppnar du den bakifrån och "drar" bak över delen av skalet typ, nått sånt va det iaf. Jag bara slet av det orkade inte hålla på och lirka.

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Jag har löddutrustning... Ville bara veta om jag kunde använda den lysdioden. Dom på classe är på typ 20mcd så lycka till med dom...

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Köp den starkaste dioden som finns om du ska göra det.

(btw. diod och lysdiod är 2 ganska olika saker, att byta till en diod låter inte klokt. Blanda inte ihop dom snälla.. :/ )

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeecor
Jag har löddutrustning... Ville bara veta om jag kunde använda den lysdioden. Dom på classe är på typ 20mcd så lycka till med dom...

styrka är inte allt, strålningsvinkel är lika viktigt.
Men den du hitta har ju 30 grader så det borde funka. Jag vet att min razer slutade funka när jag bytte till en 8000mcd med vinkel på 18 grader, så det var för lite, även om styrkan var bättre än orginalet. Testa. Jag tror det borde funka, i västa fall får du sätta tillbaka orginalet tills du hittar en bättre diod.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Eller sa kan du byta ut wotståndet till lysdioden så att den lyser blått, den kommer iof bara hålla någon sekund då men vilken underbar sekund

Visa signatur

Byt till svorak http://aoeu.info

Permalänk

Släng den i backen och köp en Razer plasma

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire Radeon X1900XTX | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB | Maxtor MaxLine III 250GB S-ATA/150 | Tagan Easycon 580W

Permalänk

3 volt köpte jag dom jag köpte på classe i kista så
finns också 30 Ma 2.2 volt m.m
Finns ycket men annars kollap åwww.easygamer.se

Visa signatur

Alla har varit Noobs i början!

Källa:GnL Newbie