Permalänk
Medlem

CS och 6800GT

HEj,

Jag har spelat cs länge nu, jag har inte haft problem med cs förr, men jag köpte ett MSI 6800GT för att kunna spela andra spel...

men i cs får jag inte 100 fps konstant, tex i aztec går fpsen ner till 50-60 på yard... jag kör med 81.84 drivrutinerna...har testat annat oxå men med samma resultat.. datorn sign..

det är märkligt jag borde ha bättre prestanda med 6800GT 256MB i 800*600 när vsync är off o allt görs på prestanda..

Vad kan man göra?

Permalänk

tog du bort de andra drivisarna innan du installerade det nya kortet?

Permalänk
Medlem

Vad hade du för kort tidigare?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Vad hade du för kort tidigare?

GeForce FX 5600 256mb Golden limited E

star det i hans sign.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara till att ställa ner Anisotropisk filtrering till "Av".

Permalänk
Medlem

Humm 100fps är fortfarande lika viktigt ser jag.... Fan det kan väll inte hänga efter i CS med ett 6800GT kort!

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Men snälla, det finns info om cs och 100fps i en klistrad tråd, och skulle man råka missa denna så finns det en sök funktion där man kan skriva cs 100fps och så en miljon träffar om ju det problemet du har.

Hur kommer det sig att andra spel får sina trådar låsta så fort nån frågar nått (som inte frågats innan) utanför nån stor tråd medans cs får ha en miljon 100fps trådar?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Men snälla, det finns info om cs och 100fps i en klistrad tråd, och skulle man råka missa denna så finns det en sök funktion där man kan skriva cs 100fps och så en miljon träffar om ju det problemet du har.

Hur kommer det sig att andra spel får sina trådar låsta så fort nån frågar nått (som inte frågats innan) utanför nån stor tråd medans cs får ha en miljon 100fps trådar?

Jag har inte funnit nån tråd där 6800GT skulle ha problem med 100 fps , har du?

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem fast med ett 6800LE.

Permalänk
Medlem

Konstigt, jag ligger på minnst ~500fps på aztec (timerefresh) testa avinstallera gammla drivisar och liknande

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av masseYo
Jag har inte funnit nån tråd där 6800GT skulle ha problem med 100 fps , har du?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47909...

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Citat:

jag hitta inte vettiga svar där, hittar du eller ?

Permalänk

Va nån som skrev sparka på datorn... tycker jag låter ganska bra. prova det.

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk

Men vad spelar det för roll om du har 50 eller 100 fps?

Då har du nåt att skylla på ifall de andra pubertala skrikande cs-spelarna pwnar dig med ett hs "omeh plz.. fps drop till 75 konstitt att du döda mig noobe" är en fras du kan använda dig av så blir du garanterat hjälte på varenda server.

Permalänk
Medlem

Dagen alla mindre smarta människor slutar ifrågasätta varför man ska ha 100 FPS i CS ska jag nog ta och fira med champange.
sluta ifrågasätta ORELEVANTA saker. Han har köpt ett nytt kort som presterar sämre än hans gamla i just CS, ska han bara acceptera det? Tänk om, tänk rätt.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
Dagen alla mindre smarta människor slutar ifrågasätta varför man ska ha 100 FPS i CS ska jag nog ta och fira med champange.
sluta ifrågasätta ORELEVANTA saker. Han har köpt ett nytt kort som presterar sämre än hans gamla i just CS, ska han bara acceptera det? Tänk om, tänk rätt.

Jag håller med!

En till sak som jag tycker är rolig är ju att ingen verkar få ett riktigt svar på frågan om hur man får 100 FPS. De flesta trådar med den frågan innehåller bara "Men varför då?! Sluta gnäll, n00b!!!", sen "*Tråd låst*". Kolla bara på tråden här ovanför.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av outcast
Jag håller med!

En till sak som jag tycker är rolig är ju att ingen verkar få ett riktigt svar på frågan om hur man får 100 FPS. De flesta trådar med den frågan innehåller bara "Men varför då?! Sluta gnäll, n00b!!!", sen "*Tråd låst*". Kolla bara på tråden här ovanför.

Kan det vara så att vi tröttnade på att säga samma svar om och om igen i alla miljoner trådar som redan finns?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Varför bryr du dig om att läsa tråden då om du är trött på "cs problem"....

Permalänk
Medlem

Har inget imot cs problem, utan samma problem om och om igen

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om varför du inte får 100fps. Testat med äldre drivrutiner?

Det jag ville säga är att det ÄR viktigt med 100fps. Det är en jävla skillnad att droppa så långt som 50-60. Man kan t.o.m. märka när den droppar till 90-95...
Så ni som säger, oj har du inte 100fps va tråkigt för dig, kan ju sluta med det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Kan det vara så att vi tröttnade på att säga samma svar om och om igen i alla miljoner trådar som redan finns?

Men "ni" upprepar ju samma sak hela tiden i varenda jävla tråd, är det inte lättare att bara inte skriva en massa dryga saker?

Om någon har ett problem hjälper man den personen, eller så håller man käften helt enkelt.

(Inte för att jag är så mycket bättre nu, men... )

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem

har testat en rad massa drivrutiner,,, inget verkar fungera.. grejen är att när jag har 70 fps o jag gör en refreshrate i consolen så får jag över 200fps där...så de är mycket märkligt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengtzor
Jag har ingen aning om varför du inte får 100fps. Testat med äldre drivrutiner?

Det jag ville säga är att det ÄR viktigt med 100fps. Det är en jävla skillnad att droppa så långt som 50-60. Man kan t.o.m. märka när den droppar till 90-95...
Så ni som säger, oj har du inte 100fps va tråkigt för dig, kan ju sluta med det...

Borde vara en fysisk omöjlighet att se skillnad på 5fps, så det håller nog inte. Jag kan vara bäst på en server med min dator och ligga på 50-60fps. Men om han får sämre fps än med sitt gamla så är det klart att något är fel.

Testa avinstallera drivrutinerna och sen installera igen. Tror det var så min kompis gjorde, krockade tydligen med något gammalt.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Borde vara en fysisk omöjlighet att se skillnad på 5fps, så det håller nog inte. Jag kan vara bäst på en server med min dator och ligga på 50-60fps. Men om han får sämre fps än med sitt gamla så är det klart att något är fel.

Testa avinstallera drivrutinerna och sen installera igen. Tror det var så min kompis gjorde, krockade tydligen med något gammalt.

Nej men det känns och det är inte bara som jag säger. Det känns verkligen direkt när det droppar...

Självklart kan vissa spela med 50-60 fps. Vet en kille som spelade med 30-40 fps hela tiden och han var ändå riktigt duktig... Men jag själv kan inte spela med 60 fps. Då känns det helt efter... Måste ha 100...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Borde vara en fysisk omöjlighet att se skillnad på 5fps, så det håller nog inte. Jag kan vara bäst på en server med min dator och ligga på 50-60fps. Men om han får sämre fps än med sitt gamla så är det klart att något är fel.

Testa avinstallera drivrutinerna och sen installera igen. Tror det var så min kompis gjorde, krockade tydligen med något gammalt.

Man känner det, för i CS ska FPS:en ligga stabilt. Sen spelar det egentligen ingen roll om man har 60, 85 (vilket jag kör med) eller 100 FPS, sjunker den märker man det direkt.

Sen har det heller ingenting med att vara bäst att göra (en kompis till mig körde med under 50 FPS, och han var ändå ganska mycket bättre än mig), det är bara så irriterande att ett flera år gammalt spel inte kan flyta på bra med nyare grafikkort.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengtzor
Nej men det känns och det är inte bara som jag säger. Det känns verkligen direkt när det droppar...

Självklart kan vissa spela med 50-60 fps. Vet en kille som spelade med 30-40 fps hela tiden och han var ändå riktigt duktig... Men jag själv kan inte spela med 60 fps. Då känns det helt efter... Måste ha 100...

samma här, jag märker skillnad när den är nere på 70-80. HL-motorn är så gammal och annorlunda uppbyggd att cs är ospelbart under 50fps, enligt mig då.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
samma här, jag märker skillnad när den är nere på 70-80. HL-motorn är så gammal och annorlunda uppbyggd att cs är ospelbart under 50fps, enligt mig då.

Precis. Men 70-80 märker jag utan problem. Märker som sagt oxå när den droppar 5-10 fps...

Permalänk
Medlem

Exakt vad gör 100 fps? Varför strävar ni inte efter 110 fps istället?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

NAD: HL motorn stödjer bara upp till 100 fps, så allt därutöver är onödigt att försöka få. Fpsen påverkar CS väldigt mycket, skaparna har på något sätt gjort så att fysiken påverkas av hur mycket fps du har, på så sätt att t.ex. siktet dras ihop långsamare, det känns segt och allmänt hackigt.

Permalänk

Re: CS och 6800GT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av masseYo
HEj,

Jag har spelat cs länge nu, jag har inte haft problem med cs förr, men jag köpte ett MSI 6800GT för att kunna spela andra spel...

men i cs får jag inte 100 fps konstant, tex i aztec går fpsen ner till 50-60 på yard... jag kör med 81.84 drivrutinerna...har testat annat oxå men med samma resultat.. datorn sign..

det är märkligt jag borde ha bättre prestanda med 6800GT 256MB i 800*600 när vsync är off o allt görs på prestanda..

Vad kan man göra?

Ett tips..LÅS FPS..det är det viktiga.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy