Permalänk
Inaktiv

Prata genom Skype.

Jag brukar sitta och snacka med en polare på skype, men det är rätt drygt ibland.
För om han sitter och spelar (med hörlurar) så hör jag ändå ljudet från spelet.
Och oftast så hör jag mig själv också, som eko alltså. Rätt drygt. Varför blir det så?

Permalänk
Medlem

för att han kanske har ett riktigt dåligt headset.. typ "läcker" ljud : )

Permalänk
Medlem

Eko kan man ibland höra med VoIP utan att det behöver vara problem.
Märks framförallt på telefonsidan om man ringer PC->fast tlf, ungefär som att ringa från utlandet hem med fördröjning.

Men att spelet hörs måste vara ngt fel hos honom, läckage som nån utryckte det.
Kör din polare på mobots inbyggd ljudkort??
Ibland kan man testa med att "muta" ingångar/utgångar som man vet att man itne använder.

Min äldre bärbara har 16bit kort men jag "hör" när HD'n läser/skriver om jag inte har typ musik på samtidigt, då hörs den inte.

:confused:? lycka till!

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Inaktiv

Ja, han kör med det inbyggda, ska testa det där med muta.

zEm ---> Hehe Fast han har en bordsmick, som är bra.

Permalänk
Medlem

Jag spelar mycket MORPG och just när jag spelar osv brukar jag använda www.ventrilo.com istället och trycka på en knapp när man pratar.
Ventrilo är extremt snällt mot CPU och väldigt bra ljudkvalitet.

Bara ett tips

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk

Det inbyggda ljudkortet är katastrof i 9 fall av 10. Byt till ett enkelt Live eller liknande så blir det skillnad.

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk
Medlem

interna ljudkortet tycker jag funkar perfekt till skype, ventrilo, msn-audio etc,
vill man åt bra stereo ljud så spana in 2496, kostar under tusen kr
http://www.m-audio.com/index.php?do=products.list&ID=pciinter...

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag lånar tråden här men jag läste om detta ljudkort i en tidning igår.
Hur är det i spel??

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Inaktiv

Jag tackar för svar grabbar!