Måste ha hjälp? Är jag för gammal? Alla spel är tråkiga

Permalänk
Avstängd

Måste ha hjälp? Är jag för gammal? Alla spel är tråkiga

Fattar inte detta. Antingen har jag blivit för gammal eller hamnat i en depression eller dyl. Tycker fasen alla spel är tråkiga. Orkar inte sitta längre tid med dom. Kör en stund kanske sen tröttnar rakt av. Det jag spelade mycket sist var Diablo 2 men hittar jag något jag gillar sitter jag från jag vaknar till jag somnar med spelet så jag förstör dom så fort.

Skulle vilja ha ett tips på ett mysigt lir som man kan hålla på mycket med. Helst något man kan vara några kompisar med så man kan snacka och jämföra osv. Behöver inte vara som Diablo. The Crims körde jag lite nu fast man åker ju i finkan hela tiden så nu skickade jag det. Ska vara så man får uppgradera osv. Street Legal Redline var mysigt fast var så buggigt. Något jag skulle vilja ha är en ny ver av Street Rod. Dom håller ju på med en men det har dom gjort så länge. Är arbetslös så jag vill ha något skoj att pyssla med. ÖS tips på mig

EDIT:

Spel man kan samarbeta via nätverk är jädrigt trevliga.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

nja,gammal blir man nog aldrig för att spela,men det beror på vilka spel man spelar också.spelar man tråkiga spel så blir det tråkigt och vice versa.

kan bara prata för mej själv nu(för jag misstänker att detta kommer blir en "spelen var bättre förr" tråd,men när jag fick min psp och kunde spela alla dessa gammla emulatorer på den så lyftes spelandet igen för mej..när man hade dom liggandes på datorn så fick man aldrig för sej att spela dom,men nu spelar jag dom jämt och spelglädjen har återigen kommit tillbaks.

enligt mej så finns det inte så mycket spel att hurra för idag,vilket har gjort så att jag har tappat spel suget ordentligt....iof finns det ju spel som hearts of iron 2 som har fått en att spela i mååånga månader utan att man har blivigt less på det och jag spelar det än idag....sen har vi ju det nyskapande spelet "fahrenheit" som faktiskt var rätt så bra som man har suttigt med ett tag nu,men så långt sträcker jag mej,2 bra spel som har hålligt ett tag nu och det är inte nog för att man ska ha spel suget uppe.

kan nog säga att pspn var "räddaren i nöden",den fick mej att en en gång dra fram alla emulatorer och börja spela dom igen....om jag inte hade köpt den så skulle jag nog(som du) lessnat totalt pga speltorkan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Gran Turismo 4. Kräver PS2 dock.
Går att meka lika mycket som i Street Legal... iaf på väghållningssidan.
Underbart spel.

Permalänk
Medlem

spela eve.
säger bara det.
www.eve-online.com

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Tror problemet är att du spelar poäng-samlar spel. Dom blir helt enkelt tråkiga efter ett tag om man inte är en total nörd.

Prova spela Heart Of Darkness, det är ett platformspel och ett av dom bästa spelen genom tiderna enligt mej. Har aldrig annars gillat platformspel men detta har nått magiskt i sej. Kom ut för många år sedan så det borde ju vara riktigt billigt att köpa nu...

Permalänk
Medlem

när allt annat blir tråkigt går det alltid att koppla av med något härligt FPS utan story, t.ex. något UT-spel eller quake3

pago: att sitta och spela platformspel är väl bra mycket mer nördigt än valfritt spel där man samlar frags.

Permalänk
Medlem

Re: Måste ha hjälp? Är jag för gammal? Alla spel är tråkiga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Fattar inte detta. Antingen har jag blivit för gammal eller hamnat i en depression eller dyl. Tycker fasen alla spel är tråkiga. Orkar inte sitta längre tid med dom. Kör en stund kanske sen tröttnar rakt av. Det jag spelade mycket sist var Diablo 2 men hittar jag något jag gillar sitter jag från jag vaknar till jag somnar med spelet så jag förstör dom så fort.

Skulle vilja ha ett tips på ett mysigt lir som man kan hålla på mycket med. Helst något man kan vara några kompisar med så man kan snacka och jämföra osv. Behöver inte vara som Diablo. The Crims körde jag lite nu fast man åker ju i finkan hela tiden så nu skickade jag det. Ska vara så man får uppgradera osv. Street Legal Redline var mysigt fast var så buggigt. Något jag skulle vilja ha är en ny ver av Street Rod. Dom håller ju på med en men det har dom gjort så länge. Är arbetslös så jag vill ha något skoj att pyssla med. ÖS tips på mig

EDIT:

Spel man kan samarbeta via nätverk är jädrigt trevliga.

Har du lirat Rainbow Six: Raven Shield riktigt kul över nätverk, kul även annars. Provat Blizzards andra spel som typ Warcraft 3? Annars kanske något MMORPG skulle passa typ Dark Age of Camelot? Eller Vampire the Masquerade: Bloodlines är riktigt kul.

Sen finns ju klassiker som typ Counter-Strike. Moto GP 3 eller Need for speed: Underground 2 om du gillar racespel. Unreal Tournament är riktigt kul via nätverk/online speciellt om man kör Instagib, har inte kört UT2004 så mkt men UT2003 är riktigt bra.

Även Command and Conquer Generals: Zero hour är skoj över nätverk, och till sist Battlefield 2 är ju rätt roligt.

Permalänk
Avstängd

C&C Generals har jag kört massvis. Det är faktiskt ett spel jag kan dra igång då och då och köra. Jo jag gillar poängsamlar spel. Få bäst grejor och sitta och skryta lite med polare osv =).

EVE nja.. Allt med rymdtema går bort för min del. Har Forza till XBOX och det spelade jag sönder på 2 dagar.

Spel som Uplink typ. Någon som vet?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Testa Fahrenheit som mangemani sa, det är rätt så nyskapande och bra.

Permalänk
Medlem

Warcraft 3. Och så bestäm dig för att inte sluta spela förens du är bäst.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Testa något racingsim online, det brukar "vi gamla" gilla

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Jag tror alla gamers har tråkperioder då och då, det gäller att ha nåt annat att växla med en stund. Mitt förslag är att göra nåt kreativt. Släng ihop en hemsida, en flashfilm kanske, eller modda om datorcaset... Efter en dag eller två vill man inget hellre än att sluta vara ambitiös och istället spela alla spel som finns.

Permalänk

Som ganska nybliven 27-åring måste säga att jag känner igen mig med trådskaparen. Det är ytterst få spel som jag numera orkar sitta längre än en timme i sträck med. För 5-15 år sedan kunde jag lätt sitt dagar i sträck och nöta på samma spel flera timmer och både glömma bort tid och rum. Ett antal gånger per år hittar jag numera nysläpp som verkar spännande och ger mig höga förväntningar. Fyra gånger av fem blir jag riktigt besviken efter att har spelat en liten stund och spelet som jag sett fram emot en längre tid faller i total glömska.

Spelet som senast fångat mig på riktigt är TES III: Morrowind, vilket jag spelade nästan dagligen i flera månader (även Tribunal och Bloodmoon). Gissa om jag har höga förväntningar på TES IV: Oblivion...

Black and White II har jag suttit och nött på de senaste dagarna, men av någon anledning lyckas det inte heller fånga mig. Jag läste först recensioner och det verkade riktigt lovande, men efter att ha suttit några kvällar med det (1-2 h/kväll) så känns det mest som att jag inte orkar med det. Jag vet inte om det beror på att jag inte orkar sätt mig in i det tillräckligt för att lära mig och därför inte får tillräckligt med glädje av det.

Kan hända att mitt behov av datorspel både har förändrats och minskat med åren. Ibland är det riktigt skönt att efter en dag på jobbet sätta sig ner en stund och spela något riktigt simpelt och hjörndött plattform- eller FPS shooter-spel. Till detta ändamål fungerar Worms 4: Mayhem i single player väldigt bra för tillfället. Samtidigt går jag och längtar efter att det där riktigt omfattande och öppna RPG-spelet med verklighetstrogen grafik som slukar en totalt ska komma.

Permalänk
Medlem

Fan samma känsla jag har... Satt med B&W2 en kväll, klarade 3-4 öar sen kändes det mest som en plåga att spela.
Samma sak med de flesta spel där ute just nu. Många spel (Doom 3, FEAR med flera) sprang jag enbart igenom för att kunna lägga upp det på hyllan för gott. Storyn är det som är intressant, resten är bara jobbig utfyllnad imo. Därför är det skönt att slappna av med lite Q3, ingen handling, bara sikta och skjuta tills man spyr

Jag tror att mycket har med svårighetsgraden i dagens spel (där kom nostalgin ). De flesta spel är för enkla, så man spelar igenom dom på några timmar.
Senaste spelet som jag verkligen spelat sönder och samman är Soldiers: Heroes of WWII.

Jag har helt enkelt lagt ner att spela något som jag verkligen inte känner för att spela (okey jag försöker)

Btw, är det trettio-års krisen som närmar sig måntro

Permalänk

Är du typen som lattjar eller som försöker uppnå saker i spelen?
MMORPGS är bra om du är en sånn person som sätter mål; "Nu ska jag göradet/bli det" osv...
FPS-spel är mer för den som lattjar och egentligen inte har några mål. Det är bara kul och skjuta skallen av folk.

Permalänk
Medlem

Sedan att det kommer så jäkla många spel så hinner man inte med att sätta sig in i alla. Man spelar något ett tag, sedan vidare till nästa och då har man glömt bort det man spelade före. Sedan kommer nåt nytt igen..

Tacka vet jag t.ex. Ratchet & Clank 1-3. Gamla hederliga 3d plattformsspel men varieranda miljöer och vapen som aldrig blir tråkigt.

Permalänk
Medlem

annu en snart 27:åring här.
Kan bara hålla med trådskaparen.
Dock så måste jag säga, World of Warcraft, på en RP server, det är helt underbart.
Kan sitta Mååånga timmar och spela detta, ibland lite fööör många.
Om du vill har ett spel som du kan jämför med dina polare, som går via nätverk och som du kommer fastna för, prova WoW, du kommer inte att ångra dig!

<citat> Tacka vet jag t.ex. Ratchet & Clank 1-3. Gamla hederliga 3d plattformsspel men varieranda miljöer och vapen som aldrig blir tråkigt. </citat>
Ja, detta måste vara ett av de bästa skjuta spelen på länge! rekomenderas varmt till alla som inte spelat dem!

Permalänk
Medlem

känner igen mig totalt, kanske ska testa fear...om jag vågar vill säga, jag har jäkligt dåliga nerver. får väll ta och dra upp gamman på max och hoppas att jag inte tröttnar efter 2 banor.
vi kanske börjar bli för gammla och dagens spel är för okomplexa för oss som att sitta och köra barns spel när man va 15 år(inte för att jag gjorde det men kanske det skulle kännts likadant)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

34 år och visst lessnar man ibland. Men just nu är det WoW som gäller. Men har haft en längre period med att "jag har inte lust". Det kommer och går.

Permalänk
Medlem

va säger frugan då, när du inte har "lust" hehe.
ne känner oxå så och att jag inte har tid på tex kvällen efter jobbet så vilar man lite sen är klockan 9 på kvällen då känns det som att OM det skulle kännas kul så förstör jag ändå allt med att jag måste gå och lägga mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det är då man tar sig i kragen, sätter på 2-3 kannor med kaffe och spelar hela natten, sen har man spelat av sig för ett tag

Permalänk
Medlem

haha, har sovit 4 timmar de senaste dagarna och det är INTE kul att jobba sen har haft huvudvärk båda dagarna, men inatt sov jag 6.5 timmar så nu mår jag bra, ska nog svälja rädslan o döda allt som rör sig i fear sen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
va säger frugan då, när du inte har "lust" hehe.
ne känner oxå så och att jag inte har tid på tex kvällen efter jobbet så vilar man lite sen är klockan 9 på kvällen då känns det som att OM det skulle kännas kul så förstör jag ändå allt med att jag måste gå och lägga mig.

Ah, det problemet har jag inte. Ska man vara HC gamer kan man inte hålla på och fåna sig med en partner!

Permalänk
Medlem

Jag känner nästan att jag har inte mycket tid över till spel längre. Jag åker till jobbet och pendlar med buss 1h och 30min enkel väg, så när man kommer hem är kl 18:30. Så man får inte direkt någon tid över till spelandet. Är med i en clan i Counter-Strike också då vi tränar en del, så tid över till andra spel brukar det mest bli lite på helgerna isåfall.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

får väll vänta på viritual 3d när det kommer om 15 år, kanske kan vara nått

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag har även märkt ett annat väldigt konstigt fenomen hos mig som "äldre gamer". Första gången detta hände var när jag för ca fem år sedan skulle göra en lite nostalgitripp och spela Wolfenstein 3D. Jag hade inte hunnit knäppa många SS-män och schäfrar innan jag börja känna av ett märkligt illamående och faktiskt började kallsvettas lite. Jag brydde mig inte mycket om det utan spelade vidare en stund. Dock blev symtomen bara värre så jag blev tvungen att avbryta och gå och vila en stund. Jag kunde inte tro att det hade något direkt samband med spelandet, men konstigt nog så fick jag samma besvär vid flera tillfällen av just Wolfenstein 3D som jag som liten knatt spelat igenom otaliga gånger utan bekymmer. Samma sak hände mig när jag för en liten tid sedan testade Half-Life 2. De verkar ha något samband med dessa 3D-miljöer som snabbt roterar framför mina ögon. Ofta är ju tempot i just FPS-spel ganska högt. Märkligt nog kunde jag t.ex. för ett år sedan spela igenom Doom III utan minsta känningar av illamående (plus tiotals andra FPS-spel under de senaste 5-10 åren).

Har någon annan "gamling" upplevt något liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Jag har även märkt ett annat väldigt konstigt fenomen hos mig som "äldre gamer". Första gången detta hände var när jag för ca fem år sedan skulle göra en lite nostalgitripp och spela Wolfenstein 3D. Jag hade inte hunnit knäppa många SS-män och schäfrar innan jag börja känna av ett märkligt illamående och faktiskt började kallsvettas lite. Jag brydde mig inte mycket om det utan spelade vidare en stund. Dock blev symtomen bara värre så jag blev tvungen att avbryta och gå och vila en stund. Jag kunde inte tro att det hade något direkt samband med spelandet, men konstigt nog så fick jag samma besvär vid flera tillfällen av just Wolfenstein 3D som jag som liten knatt spelat igenom otaliga gånger utan bekymmer. Samma sak hände mig när jag för en liten tid sedan testade Half-Life 2. De verkar ha något samband med dessa 3D-miljöer som snabbt roterar framför mina ögon. Ofta är ju tempot i just FPS-spel ganska högt. Märkligt nog kunde jag t.ex. för ett år sedan spela igenom Doom III utan minsta känningar av illamående (plus tiotals andra FPS-spel under de senaste 5-10 åren).

Har någon annan "gamling" upplevt något liknande?

ne men jag kan bli trött i ögonen av att se allt som rör sig i spel och få huvudvärk och börja frysa och bli trött ibland. fast det händer oftast när jag ätit dåligt och/ eller sovit dåligt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Testa nått MMORPG spel, har man väl fastnat för ett man tycker om så är det ta mig fan omöjligt att sluta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Ah, det problemet har jag inte. Ska man vara HC gamer kan man inte hålla på och fåna sig med en partner!

Eller åtminstånde ha en som också spelar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Jag har även märkt ett annat väldigt konstigt fenomen hos mig som "äldre gamer". Första gången detta hände var när jag för ca fem år sedan skulle göra en lite nostalgitripp och spela Wolfenstein 3D. Jag hade inte hunnit knäppa många SS-män och schäfrar innan jag börja känna av ett märkligt illamående ....Massa mer text....

Har någon annan "gamling" upplevt något liknande?

När man spelat q3 24h på raken utan sömn och med för mycket kaffe så blir jag iafall lätt illamående efter ett tag. Enda gången det har vart allvarligt, var efter en studentskiva med för mycket rötjut (som jag inte tål) och en korkad idé om att spela datorn när jag kom hem.

Men skämt o sido. Det enda störande problemet för mig är ticks på högerögat. Dyker upp med jämna mellanrum och är riktigt ***** irriterande.

Permalänk
Medlem

Du kanske inte är för gammal för spelen, utan det är kanske du som är för dålig (inget illa menat). Om det går dåligt när man spelar så tröttnar man ju fort!

Har du hört talats om wow-syndromet?
Börja spela wow så fastnar du nog lätt för den

Visa signatur

// Pv